חברת שטראוס מודיעה היום (חמישי) כי בעקבות המשך עליית מחירי הקפה והקקאו בשיעור של עד 49% בחצי השנה האחרונה, יבוצע עדכון מחירים לקמעונאים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה המושפעים מעליית מחירי חומרי הגלם.

מטעם החברה נמסר כי "בחצי השנה האחרונה מחיר הקקאו עלה בכ-49% ומחירי פולי הקפה מסוג רובוסטה וערביקה עלו בכ-9%-40%. העדכון שייכנס לתוקף ב-1 ביולי (שלישי) הוא בשיעור ממוצע של כ-2.1% מכלל מוצרי החברה".

לטענת החברה העדכון מפצה רק באופן חלקי על עלויות חומרי הגלם שמחירם זינק, והוא יחול אך ורק על כ-15% ממוצרי החברה, ובהם חלק ממוצרי השוקולד, קפה נמס ומגורען ואבקת קקאו.

אלו המוצרים שיתייקרו

  • טבלאות שוקולד - עליית מחיר של עד 15.8%
  • חטיפי עלית באריזה משפחתיתעליית מחיר של עד 9%
  • מאפהעליית מחיר של עד 9%
  • קפה טורקיעליית מחיר של עד 5%
  • קפה נמס מגורען - עליית מחיר של עד 8%
  • אבקת קקאועליית מחיר של עד 16%

עליית מחיר חמישית בשנתיים

במהלך השנתיים האחרונות ביצעה חברת שטראוס מספר העלאות מחירים גדולות במגוון קטגוריות, במטרה להתמודד עם עלויות חומרי הגלם והאנרגיה.

במרץ 2024, שטראוס הודיעה על העלאת מחירים ממוצעת של 1.7% במוצרי המזון, כולל שמן זית יד מרדכי (25%), טבלאות שוקולד (12–14%) וממתקים נוספים (10–14%). העלאות נוספות בוצעו במאי 2023, עם ייקור של מוצרי חלב, קפה, חטיפים וסלטים בשיעור של עד 9.3%

העלאות המחירים תרמו לעלייה של 154% ברווח הנקי של החברה בשנת 2023, שהסתכם ב-439 מיליון שקל, ואפשרו לה לחלק דיווידנד של 270 מיליון שקל לבעלי המניות. למרות זאת רשמה החברה ירידה ברווחיות, עם ירידה של 8% ברווח התפעולי ברבעון השני של 2024, בשל עליית מחירי חומרי הגלם, בעיקר הקפה והקקאו.

לקראת חג השבועות השנה הודיעה חברת שטראוס על העלאת מחירים נוספת במוצרי החלב שלה, שנכנסה לתוקף ב-19 במאי. העלאה זו, בשיעור ממוצע של 1.6%, מתווספת לגל ההתייקרויות הקודם שבוצע בינואר, שבו עלו מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של עד 9%.

בסך הכל העלתה שטראוס מחירים לפחות חמש פעמים מאז דצמבר 2022, כדי לשמור על רווחיותה ולהתמודד עם אתגרים בשוק המקומי והבין-לאומי.