ערב יום העצמאות ה-77 למדינת ישראל, בחרו מספר חברות מובילות במשק הישראלי לצאת ביוזמה ייחודית תחת מסר אחד תחת קמפיין "עצמאו_ - זה לא שלם עד שכולם חוזרים". המיזם, פרי שיתוף פעולה בין מטה המשפחות להחזרת החטופים, לחברות מובילות במשק מבקש להדגיש את החוסר המשמעותי בחגיגות העצמאות השנה, כל עוד 59 חטופות וחטופים עדיין מוחזקים בשבי חמאס.
המודעות, שפורסמו היום (ד') בעיתונים המרכזיים בישראל, מציגות את המילה "עצמאות" כשהאות "ת" חסרה - כמטאפורה לתחושת אי-השלמות המלווה את החברה הישראלית. הקמפיין נועד להזכיר לציבור כי למרות החגיגות, המאבק להשבת החטופים נמשך במלוא העוצמה.
בין החברות המשתתפות במהלך נמצאות: בנק הפועלים, ישראכרט, AIG, בנק דיסקונט,, סמלת, אלטשולר שחם, פרטנר, ביטוח ישיר, כלמוביל, משרד עו"ד גורניצקי GNY , לבנת פורן, אביה אחסנה, אנלייט, מייבן, Cyera, אקסטרה מייל,peach ונחמני מדיה.
זהו מסר עוצמתי של סולידריות ואחדות," מסרו נציגי מטה המשפחות להחזרת החטופים. "אנו מודים לכל החברות שהתגייסו למהלך ומפגינות אחריות חברתית גבוהה. באמצעות קמפיין זה, אנו מבטיחים שהחטופים לא יישכחו גם בעת שמדינת ישראל מציינת את עצמאותה."
"כאשר 59 חטופות וחטופים עדיין מוחזקים בשבי חמאס האכזרי, אנו מוכיחים את מחויבותנו העמוקה לשמירת סוגיית החטופים על סדר היום הציבורי ונוקטים עמדה נחרצת להשבתם הביתה. אין עצמאות אמיתית כשאחינו ואחיותינו עדיין כלואים בידי מחבלים. זהו קול צלול וברור כי החברה הישראלית לא תשקוט ולא תנוח עד אשר האחרון שבחטופים ישוב לחיק משפחתו.", נמסר מטעם החברות.
במקביל למודעות בעיתונות, יזמו המארגנים מהלך דיגיטלי נרחב וקראו לחברות נוספות להצטרף למאמץ, באמצעות פרסום ברשתות החברתיות את לוגו החברה על רקע צהוב, כשהאות האחרונה בשם מושמטת, להדגש של החוסר הקיים בחברה הישראלית. "אנו קוראים לכל החברות בישראל, גדולות כקטנות, להצטרף למיזם ולשתף את המסר בנכסים הדיגיטליים שלהן," מוסיפים במטה המשפחות להחזרת החטופים. "זוהי הזדמנות לכל עסק להביע את התמיכה במאבק להשבת החטופים ולהפגין ערבות הדדית בתקופה מאתגרת זו."