כבר כמה חודשים מסתובבות בשוק שמועות עקשניות על כך שחברת מדידת אתרי האינטרנט, סימילרווב, צפויה לפטר לא מעט עובדים. זה לא מנותק מהמציאות, במיוחד על רקע המצב בשווקים והקופה המתכווצת של החברה. בלחץ המשקיעים והחוב המכביד שלהם, היו קיצוצים במרבית חברות ההייטק בשוק, פרטיות כציבוריות, קטנות כענקיות. אלא שבהנהלת סימילרווב התייחסו לתהליך הטבעי ולעתים ההכרחי הזה, כתפוח אדמה לוהט. החברה הכחישה את דבר הפיטורים הצפויים לפחות בארבעה מקרים שונים בשלושת החודשים האחרונים וכשניאותה להגיב לבסוף, ציינה שמדובר בחילופים טבעיים בתוך כוח העבודה, או "שחלופים".

אבל את המציאות אי אפשר לשחלף ואמש החברה היכתה את התחזיות כשדיווחה על עלייה של 41% בשורת ההכנסות שהסתכמו ב-50 מיליון דולר, אך במקביל הודיעה על פיטורי 10% מכוח האדם שלה, שהם 130 עובדים, ועל תהליך התייעלות מקיף. המטרה המוצהרת של הפיטורים היא "להגיע לתזרים מזומנים חופשי ב-2023". אמנם המניה זינקה אתמול ב-11% במסחר יחד עם כל השוק הנושם מעט לרווחה מהתמתנות האינפלציה, אבל נפלה במסחר המאוחר בכמעט 10% ואיבדה מתחילת השנה 63% על רקע התחזיות הפושרות.

החברה ציינה שיש לה 3,911 לקוחות משלמים, עלייה של 21% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וההכנסה הממוצעת מלקוח עלתה ב-15% ללמעלה מ-51 אלף דולר. ההוצאות על פרסום ושיווק עלו ב-55%. הרווח התפעולי הלא מתואם ירד ל-13 מיליון דולר

החברה ציינה שיש לה 3,911 לקוחות משלמים, עלייה של 21% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וההכנסה הממוצעת מלקוח עלתה ב-15% ללמעלה מ-51 אלף דולר. ההוצאות על פרסום ושיווק עלו ב-55%. הרווח התפעולי הלא מתואם ירד ל-13 מיליון דולר, רק 27% מההכנסות, לעומת 14 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד שהיוו 39% מההכנסות.

כבר לפני 3 חודשים כתבנו כאן על המכפילים המתכווצים של חברות ה-SaaS ומצבה הבעייתי של סימילרווב ההפסדית. כיום החברה נסחרת על מכפיל 10 הכנסות לרבעון, או 500 מיליון דולר, אבל המכפיל על ההכנסות השנתיות הוא רק 2.6. לחברה נשארו בקופה פחות מ-91 מיליון דולר ובתשעת החודשים הראשונים של השנה היא שרפה למעלה מ-38 מיליון דולר. בתחזית לרבעון הנוכחי שלה היא צופה הפסד תפעולי של עד 15 מיליון דולר והפסד תפעולי שנתי לא מתואם של כמעט 68 מיליון דולר.

אבל החברה לא תצמח בהכנסות ביחס לרבעון הנוכחי וזה אחד הדברים שמורידים אותה למטה. עבור הרבעון הרביעי של השנה סימילארווב צופה הכנסות כוללות בטווח של עד 50.9 מיליון דולר והכנסות שנתיות של עד כמעט 193 מיליון דולר, שמייצגים צמיחה של 40% בהשוואה לשנה שעברה - אבל עדיין פחות מהציפיות בשוק.

"אנחנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון השלישי של השנה", מסר ג'ייסון שווארץ, סמנכ"ל הכספים בסימילרווב, "אנחנו בהחלט מזהים סימנים לשינוי בשוק בתקופה הקרובה. בהתאם לכך, אנו מתאימים את תחזית ההכנסות ומשפרים את תחזית ההפסד התפעולי לשנת 2022. נתאים את סדר העדיפויות האסטרטגי של החברה כדי לאזן בין קצב גדילת ההכנסות של החברה לרווחיות שלה. כחלק מתהליך ההתייעלות אנו נוקטים בצעדים לצמצום עלויות רוחבי. הפוקוס שלנו על ביצועי החברה בתנאי השוק הנוכחיים יהיה קריטי להאצת התוכניות שלנו להגעה לתזרים תפעולי חיובי במהלך 2023".