- נדיר לראות מלחמות פומביות בין חברות הייטק, לכן הסיפור הבא כל כך מעניין: בשבוע שעבר סיפרנו על הקמפיין שהובילה חברת Datarails בשם "מלחמת המשובטים", שעסק בחוסר היצירתיות המצופה ממנהלי כספים. בקמפיין השתתפו גם חברות הייטק נוספות, ועכשיו טוענים בדאטה ריילס שאחת החברות שהייתה אמורה לקחת חלק בקמפיין החליטה לפרוש רגע לפני ההשקה ולקחת את הרעיון לעצמה. החברה הזאת היא לא אחרת מאשר Papaya Global. בימים האחרונים, שבוע לאחר הפרישה לכאורה, העלתה פאפאיה קמפיין משלה, שגם בו ישנו הרעיון של שיבוט של התפקידים הכספיים הבכירים בחברה.
ב-Datarails החליטו לא לשמור את הרגשות שלהם בפנים, ויצאו בפומבי נגד הקמפיין של פאפאיה בסרטון בלינקדאין של אביב כנעני, סמנכ"ל השיווק של דאטהריילס.
הפרסומת של פאפאיה מושקעת מאוד, ולא נראית כמו משהו שהופק בצורה מזורזת, כך שקשה להאמין שמישהו בפפאיה רץ עם רעיון גנוב וצילם אותו בעצמו מהר מאוד. ובכל זאת, ב-Datarails טוענים שבשום שלב בקשר שלהם עם פפאיה לא נאמר להם שהם עובדים על קמפיין שמזכיר, ולו במעט, את רעיון ה-CFO המשובט.
עדכון: מאז הפרסום הסרטון של אביב הוסר וכל הפוסטים של דאטהריילס בנושא נמחקו. האמת נראה כמו התקפלות מפוארת.
בפאפאיה מסרו בתגובה: "פאפאיה גלובל, פלטפורמת התשלומים המובילה, משיקה קמפיין חוצה יבשות, עליו אנו עובדים למעלה מחצי שנה עם טאלנטים מובילים מארבע מדינות, בשיתוף עם חברת הפקה בריטית והבמאי רוב לאגרט. ואנו גאים בו מאד. מדובר בקמפיין בהפקה של מליוני שקלים, ובצילום של סרטונים רבים שמדברים על העצמת יכולתיו של ה-CFO בזכות הטכנולוגיה של פאפאיה גלובל. המהלך תוכנן במשך חודשים רבים ומכה כבר גלים בארצות הברית.להשוות אותו למהלך סושיאל מקומי של חברה אחרת זהו ניסיון חובבני לתפוס טרמפ, ואיננו מעוניינים להתייחס לנושא מעבר לכך. הקמפיין הוזמן ותוכנן חודשים מראש, והוא משודר במגוון רחב ומגוון של ערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט ועוד כמו דיסני (HULU), NBC, HBO, בלומברג, CNN, FOX, WSJ ו-NYT. מדובר במהלך בעל השקעה כספית גדולה שמתקיים דווקא בתקופת שבה יש האטה בשווקים".
- התלוננו במדור אתמול שלא ראינו מספיק חברות שמפנקות את העובדים לחג השבועות. לכן שמחנו כשגילינו שחברת ורביט הקימה שוק שבועות לכל עובדיה. לא הכרנו שוק שבועות, אבל זה כנראה כמו שוק כריסמס רק מבוסס על טנא. השוק, שנוצר בשיתופי פעולה עם ספקים קטנים מקומיים, הציע מגוון של מוצרים, וכל עובד יכול לבחור ולקחת איתו הביתה למשפחה. מבין המוצרים היו מגוון יינות מיוחדים, גבינות טעימות וזיתים, לחם טרי, ממרחים וזרי פרחים - כל מה שצריך כדי להבטיח חג ביכורים טעים ומוצלח. רעיון מגניב מאוד.
- והנה עוד חגיגה לשבועות: בלייטריקס הכינו סרטון לחג שבו העובדים מגישים לאסף גרניט ושותפו לקבוצת מחניודה אורי נבון לטעום את עוגות הגבינה שלהם ולחטוף על הראש. טוב, בכל זאת מדובר בסרטון מאוד מתוסרט, אז הם בעיקר חטפו על הראש על כמה שזה טעים. בכל זאת, אנחנו בהייטק, חשבתם שזה לא ייגמר בסלבז ואנשים שמחמיאים אחד לשני בצורה מוגזמת?
- ג'ני ברוק מונתה ל-VP Engineering (סמנכ"לית פיתוח) בחברת Semperis. ברוק, המתגוררת בישראל, תעבוד במשרד החדש של החברה בשטח של 4,000 מ"ר הממוקם במתחם הבורסה של רמת גן. תהיה לה אחריות גלובלית על צוותי ההנדסה בארצות הברית, קנדה וישראל. לברוק רקע בעבודה עבור מיקרוסופט, אלביט מערכות וחברות הייטק נוספות. לפני שהצטרפה ל- Semperis, עבדה ברוק כדירקטורית בכירה בארמיס, וגם שימשה כמנהלת מחקר ופיתוח גלובלית בפיליפס. גם מינוי חדש וגם משרדים חדשים!
- חלי נחמן מונתה למנהלת Heidrick & Struggles ישראל. נחמן היא בעלת 20 שנות ניסיון בתחום משאבי האנוש וגיוס בכירים ברמת ה-C-Suite. בתפקידה האחרון שימשה במשך 12 שנה כיועצת בכירה ב-Nisha Executive, פירמה המתמחה בגיוס בכירים בענף ההייטק בשוק ישראל. לפני כן שימשה במשך תשע שנים בשורה של תפקידים בכירים בתחום משאבי האנוש ב-Citigroup ארה"ב. Heidrick & Struggles מספקת לארגונים שירותי איתור בכירים (C-Suite) וחברי דירקטוריון לצד ייעוץ לארגונים בפיתוח מנהלים. את הסניף הישראלי פתחה החברה לפני שנה וחצי.
- ולרגע של ציונות במדור: 400 צעירים וצעירות מהתפוצות שהגיעו לארץ במסגרת ארגון מסע התכנסו השבוע בתל אביב לכנס "הצעד הבא" השנתי שמקיים הארגון בהשתתפות 30 חברות גדולות מהמשק שמגייסות עובדים להייטק, סייבר, פינטק ועוד. החברות שהשתתפו כוללות את SimilarWeb, Papaya, KPMG, ActiveFence, Monday, Delloitte, Lightricks ועוד. המטרה היא לשלב את המשתתפים בתעשייה הישראלית לאחר לימודי הקולג', באופן מותאם למקצוע שרכשו.
----------------
יודעים על משהו מעניין שקורה בחברה שלכם? יש לכם רעיונות והצעות מה עוד צריך להיות במדור? ספרו לנו הכל ב-minuy@tech12.co.il