אשת מכירות של חברת סטארט אפ ישראלית התעלקה על חשבון האינסטגרם שלי. אתם קולטים? היא הגיחה, כרעם ביום בהיר לתיבת הדואר הפרטית שלי, איפה שאני מקבל תגובות על פיצה ללא גלוטן בסטורי, ואמרה "אני יודעת שהתעניינת במוצר שלנו, אשמח לעשות לך דמו של 15 דקות". כשסירבתי בנימוס, היא המשיכה להתעקש. חברות הייטק - אתן רוצות יוזרים? תבנו פאסון.
מיתוג תמיד היה חלק חיוני בחברה, אבל הוא עשוי להיות חשוב יותר עכשיו מאי פעם, ולעיתים, הוא מרכיב שחברות מכוונות ביצועים נוטות לשכוח. יוזרים נחשפים לכמויות קולוסאליות של תוכן, מותגים וגירויים מדי שעה.
נשמע מצוין עבור בעל עסק, לא? אז זהו, שמספר לא מבוטל של חברות הייטק לא מבינות שהן צריכות לעשות את האקסטרה מייל' ולגרום למותג שלהן לבלוט בין כל השאר. המיתוג הנכון נותן הזדמנות לקבל מושג ברור יותר על איך אנשים תופסים את העסק שלך, משהו שלא כל כך מצליח בשיחות המכירה המתעלקות.
מיתוג יוצר אמון. הוא יוצר לך קהל לקוחות אמין וקבוע. כשאתה יוצר נרטיב, מסלול וקו מחשבה מובהק מאחורי המוצר שלך אתה דואג לכך שאנשים יחזרו להשתמש בו, ולא רק שימוש חד פעמי חסר ערך, אלא יוצר חיי מדף גבוהים וריטנשן גבוה יותר.
מיתוג הוא לא רק בחירת לוגו לחברה. הוא תהליך אסטרטגי ארוך שאפשר להבין את החשיבות שלו רק מהקטלוג שאנחנו עושים לאנשים שעוברים ברחוב לידינו. הדרך שבה אנחנו מאפיינים אנשים היא המהות של תדמית עסקית שמאוחר יותר מאפשרת להציג לסביבה את הערכים והתועלת של המוצר, ולמה, בין אלפי מוצרי ענן אפורים שווה להשתמש דווקא בזה שלכם.
גונג השקיעה 4-5 מיליון דולר בפרסומת של 30 שניות. הצעד הלא שגרתי הזה הוא מה שמייחד אותה. הערנות והחשיבה על המותג, הבידול של החברה מכל השאר, הוא זה שמביא את הלקוחות והעובדים בפועל
חברה טובה יוצאת מאזור הנוחות שלה ופונה לקהל יעד רחב יותר, כדי ליצור לעצמה מודעות. דוגמה מצוינת היא חברת ההייטק הישראלית Gong. כשם שאין עניין בין שמיטה להר סיני כך גם אין קשר בין חברת B2B למשבצת הפרסומת היקרה בעולם, גמר הסופרבול. האמנם?
גונג השקיעה 4-5 מיליון דולר בפרסומת של 30 שניות. הצעד הלא שגרתי הזה הוא מה שמייחד אותה. הערנות והחשיבה על המותג, הבידול של החברה מכל השאר, הוא זה שמביא את הלקוחות והעובדים בפועל, כי גם אלה בסופו של דבר בשר ודם, שאוהבים ספורט, ומחכים לסופרבול. הפרסומת הזו הציגה כמות שיא של התקשרויות והזדמנויות עסקיות לחברה, ומראה איך קו מיתוג קריאייטיבי קליל, פתוח וכזה שלא ממסגר את קהל היעד שלו בצורה מקובעת וספציפית, עושה פלאים ומעלה את המכירות בצורה מסיבית.
ולא צריך גמר סופרבול. אנחנו עובדים עם משפיענים, ולאחרונה חיברנו כמה חברות ישראליות למשפיענים הבולטים בעולם, לקמפיינים שיוצאים מהקופסה הבינונית והמייסרת. למשל, הסטארט אפ הישראלי "קארמה", השיקו בשבוע האחרון פרסומת באורך 3 דקות ביוטיוב, אותה דאגו להציג לעולם בעזרת קמפיין משפיענים גדול ובין היתר פנו למחוזות לא שיגרתיים לחברה טכנולוגית ועבדו עם צמד הדראגיסטיות המפורסמות טריקסי וקטיה.
אתם מבינים? יושבות ויושבים במשרד תל אביבי עמוס תן-ביסים, צבריים כחול לבן משלנו, שמחד מזמזמים נועה קילר ומאידך כל עמלם הוא לנסות להבין מה יגרום לצרכנית, זו שגרה בקנזס סיטי מיזורי להתרגש, לצחוק ולהתמכר למוצר שלהם.
החשיבה מחוץ לקופסה של החברות האלו היא מה שמרגשת אותי. במקום להצמד למשפך הידוע והמעייף של קבלת לידים והצקה בלתי פוסקת של איש מכירות, הם מגיעים אלייך, ובכן, עם פאסון. ופאסון, לעניות דעתי, זה אחד הדברים הכי סקסים במערכת השיקולים של הצרכן הסופי.
חברת ישראלית נוספת שלקחה את זה לקצה בעזרתנו הם לייטריקס הירושלמים שהבינו די מזמן שצדיקים, מלאכתם נעשית על ידי אחרים ו-הו, איזה אחרים הם גייסו לשירותיהם: רק בחודש האחרון, לייטריקס, שהשיקה פיצ׳ר חדש באחת מהאפליקציות שלהם, החלה לעבוד עם היוטיובר הגדול בעולם, "מיסטר ביסט", בו הם בחרו לייצג אותם בקמפיין הנוכחי. מהלך כזה משול לעבודה של מותג עם ג׳ניפר לופז או טום קרוז של ימינו.
@mrbeast Duet and show me what you can make on Photoleap in the app store #photoleapai #aiart #ai ♬ Duet this with your photoleap creations - MrBeast
המיתוג מאפשר לך לפנות לרגשות של אנשים ולגרום להם להיות מחוברים יותר לחברה או למוצר שאתה מוכר. ליצור מותג שאנשים באמת נאמנים לו, אוהבים אותו, ויחד עם זה גם עם יתרון על כל החברות שעוד לא השכילו להשתמש בו לטובתן.
הכותב הוא: רגב גור, בעלים ומנכ׳׳ל של חברת נרטיב (ניו יורק) המתמחה בעבודה עם משפיעני רשת עבור עולם ההייטק