נתונים עדכניים מציגים ירידה של 97% בנפח המסחר ב-NFT מהשיא בינואר השנה, שאחראית לחלק מהמחיקה העצומה בגובה 2 טריליון דולר בנכסים קריפטוגרפיים, דווח בבלומברג. לפי נתוני Dune Analytics, נפח המסחר ב-NFT בחודש ספטמבר עומד על 466 מיליון דולר, לעומת 17 מיליארד דולר בתחילת 2022.
ה-NFT נסחרים על גבי רשתות בלוקצ'יין ומייצגים בעלות ייחודית על נכסים דיגיטליים. חלק מהנכסים קיימים רק בעולם הדיגיטלי, כמו למשל חנות במטאוורס או כובע מעצבים לאווטאר, וחלקם קשורים בנכסים פיזיים. בחודש שעבר משפחת אצולה צ'כית שהפכה את שימור הירושה המשפחתית בת 700 השנים למפעל חיים פנתה ל-NFT למימון שימור המורשת, דווח ב-CNBC.
לפי CNBC, וויליאם רודולף לבקוביץ' בן ה-27 העמיד למכירה יצירות דיגיטליות המקושרות לפריטים פיזיים כמו תמונה או פריטי אומנות מהטירה בצ'כיה, שמחירם נקבע לפי עלות השימור של כל פריט. כך, רוכשי ה-NFT החזיקו בייצוג הדיגיטלי של הפריטים שתרמו עבור שימורם.
לבקוביץ' אינו היחיד שפנה לקשר בין נכסים פיזיים לדיגיטליים. בחודשים האחרונים צמחה המגמה של NFT כהוכחת בעלות על נכסים פיזיים, נכס מסוג זה הינו נכס פיגיטלי (שילוב של פיזי ודיגיטלי).
למרות ש-NFT הפכו למזוהים במיוחד עם יצירות אומנות דיגיטליות כמו קולקציית הקופים המשועמממים, עדיין מדובר בנכסים שהם קודם כל חוזה או אישור בעלות על פריט מסויים. העובדה שההייפ סביב ה-NFT נרגע בחודשים האחרונים לא מפריע לחברות הגיימינג וענקיות הרשתות החברתיות להמשיך ולקדם מוצרים עבור ה-Web 3.0. מטא עומלת רבות על בניית המטאוורס שלה וציוד היקפי כמו משקפי VR שיסייעו למשתמשים לצלול לעולמות הווירטואליים, ובין היתר להוציא שם את כספם על פריטים דיגיטליים.
מנגד, מטא תוכל להפיק רווחים גם ממפרסמים שישלמו על שטחי פרסום ופיסות נדל"ן וירטואלי במטאוורס, שבו תתקיים תעבורת משתמשים. הופעות של אמנים מוכרים כבר תפסו מקום בעולמות ווירטואליים, אליהן נמכרו כרטיסים ווירטואליים בהתאם.
גם טוויטר ואינסטגרם מאפשרות הצגת פריטי NFT בפרופילים של משתמשים שרוצים להציג אותם לראווה באופן שמזכיר הצגת יצירת אומנות בבית. ההשקעות המרובות שכבר ביצעו חברות הטכנולוגיה בתחום ה-NFT דוחפות אותן להמשיך לתחזק ולעודד את קיומו על אף הירידה החדה בביקושים.