חברת Taboola הישראלית, שמספקת המלצות תוכן באינטרנט, היכתה היום את תחזיות האנליסטים של וול סטריט כשפירסמה את תוצאותיה הכספית ברבעון הראשון של 2023. טאבולה דיווחה על הכנסות של 327.7 מיליון דולר, נמוכות ב-7.6% משהיו ברבעון המקביל בשנת 2022, אבל גבוהות מהצפי בשוק. האנליסטים ציפו לירידה גדולה יותר בהכנסות החברה, על רקע ההאטה בשוק הפרסום הדיגיטלי, ועל פי הערכתם, היו ההכנסות צפויות להסתכם בכ-312 מיליון דולר ברבעון.

טאבולה סיכמה את הרבעון הראשון עם הפסד של 31.3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, נרשם ברבעון הפסד של 9 סנט למניה - קטן מההפסד של 16 סנט למניה שצפו האנליסטים בוול סטריט. חברות מדיה אמריקאיות הזהירו באחרונה כי ההאטה בשוק הפרסום מכבידה על הכנסותיהן מתחילת השנה, אף כי כמה מנהלים בתעשייה צפו התאוששות בהמשך השנה.

נוסף על כך, הנהלת טאבולה הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר רכישה חוזרת (buyback) של מניות החברה בסכום של עד 40 מיליון דולר. מניית טאבולה, שנסחרת בבורסת נאסד"ק, מזנקת ביותר מ-30% עם פתיחת יום המסחר בוול סטריט, לאחר שירדה ב-28% בשלושת החודשים האחרונים, כשהיא משקפת לחברה שווי שוק של כ-782 מיליון דולר.

טאבולה התחילה להיסחר בנאסד"ק ביוני 2021, בעקבות מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית ION Acquisition Corp 1 - עסקה ששיקפה לחברה הישראלית שווי של 2.6 מיליארד דולר.

טאבולה (צילום: Postmodern Studio)
טאבולה. הצטרפה לטרנד ה-Buyback|צילום: Postmodern Studio

יחד עם הדוחות, הנהלת טאבולה גם העלתה את הטווח התחתון של תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה. החברה צופה כעת כי תסכם את שנת 2023 עם הכנסות בטווח של 1.43 מיליארד דולר עד 1.47 מיליארד דולר, לעומת טווח של 1.42 מיליארד דולר עד 1.47 מיליארד דולר בתחזית הקודמת. ברבעון הנוכחי צופה החברה הכנסות בטווח של 296 מיליון דולר עד 322 מיליון דולר - נמוך מהצפי של האנליסטים, העומד על 337.2 מיליון דולר.

בתחילת השנה חתמה טאבולה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי למשך 30 שנה עם ענקית האינטרנט Yahoo. במסגרת ההסכם, יאהו נהפכה לבעלת המניות החזקה בטאבולה, ובכך צפויה לחזק את יכולות הפרסום שלה, כאשר הפרסום משולב התוכן (Native Advertising) של טאבולה יוטמע בבלעדיות בכל הנכסים הדיגיטליים של יאהו, שמגיעים למאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם מדי חודש. במסגרת שיתוף הפעולה, נסגר סניף יאהו בארץ ועובדיו פוטרו

_OBJ

בהתייחסות לדוחות הרבעון מסר אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה: "היו לנו ביצועים חזקים ברבעון הראשון, עקפנו את הרף העליון בטווח התחזיות שלנו בכל הפרמטרים. זאת, בעיקר הודות לכך שביצועי עסקי הליבה היו מעל לציפיות שלנו, בסיוע השותפות העיקריות שלנו, ובהן חברות ההוצאה לאור Condé Nast, Univision, The Blaze, Kicker בגרמניה ואחרות, יחד עם המשך הביצועים החזקים במגזר המסחר המקוון. גם הביצועים של Taboola News עלו על התחזיות הפנימיות שלנו".

אדם סינגולדה, מייסד טאבולה: "היו לנו ביצועים חזקים ברבעון הראשון, עקפנו את הרף העליון בטווח התחזיות שלנו בכל הפרמטרים. זאת, בעיקר הודות לכך שביצועי עסקי הליבה היו מעל לציפיות שלנו"

"מהמקום שבו אנו נמצאים כעת, אנו ממוקדים יתר על המידה במה שאנו צריכים לעשות כדי לממש את היעדים והמשימה שלנו. ברגע שהשילוב שלנו עם Yahoo יהיה 100% פעיל, אנו מצפים להיות בקצב הכנסות שנתי של 2.5 מיליארד דולר. זה עדיין יהיה חלק קטן משוק ה-Open Web של 70 מיליארד דולר, כך שעדיין יש הרבה מאוד מקום לצמיחה עבורנו. בכיוון הזה אנחנו מתמקדים בארבעה הפעילויות שנמצאות בראש סדר העדיפויות של החברה - פרסום מבוסס ביצועים, מסחר אלקטרוני, שיווק bidding והפעילות של יאהו. יש לנו כל מה שאנחנו צריכים כדי לממש את היעדים הפיננסיים שלנו. זה הזמן להישאר ממוקדים, להישאר קרובים מאוד לשותפים וללקוחות שלנו ולבצע - זה כל מה שמעניין אותנו עכשיו", אמר סינגולדה.

גם אאוטבריין בעלייה

גם Outbrain, המתחרה הישראלית של טאבולה, היכתה היום את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, למרות הירידה בהכנסותיה והגידול בהפסדיה ברבעון הראשון של 2023. אאוטבריין, שנסחרת גם היא בנאסד"ק, דיווחה על הכנסות רבעוניות של 231.8 מיליון דולר, נמוכות ב-8.8% מאשר ברבעון המקביל אשתקד, ועל הפסד כולל של 5.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על רקע הדוחות, עולה מניית אאוטבריין ביותר מ-2% עם פתיחת המסחר בוול סטריט, כשהיא משקפת לחברה שווי שוק של 185 מיליון דולר, אחרי ירידה של 28% בשלושת החודשים האחרונים.