"2022 היתה שנה קשה, עם דרך חתחתים בתחילתה אך סיום טוב יותר", כותבים בנטפליקס עם פרסום הדוחות שמסכמים שנה לא קלה לענקית התוכן. נטפליקס דיווחה הערב כי סיימה את השנה עם 231 מיליון מנויים - מעל לתחזיות, ובוודאי ללא קיטון במספרם, כפי שחוותה בדוחות שפרסמה ברבעונים הראשונים של השנה. עוד הודיעה החברה כי ריד הייסטינגס, המייסד המיתולוגי של החברה שעיצב אותה בדמותו, הופך להיות יו"ר, בעוד שאת כסא המנכ"ל יאיישו שני סגניו, טד סרנדוס וגרג פיטרס. 

הלילה זינקה מניית נטפליקס בכ-7% אחרי המסחר, לאור הכנסות של 7.85 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ולמרות שלמדובר בירידה לעומת הרבעון השלישי. לעומת זאת החברה צופה כי את הרבעון הבא היא תסיים עם 8.17 מיליארד דולר בהכנסות - וזה כבר יהיה שיפור משמעותי. ב-2022 כולה הכניסה נטפליקס 32 מיליארד דולר.

משרדי נטפליקס (צילום: יחצ)
משרדי נטפליקס בארה"ב|צילום: יחצ

התכנים הנצפים ביותר השנה היו הסדרה וונסדיי, שהיא השלישית הנצפית ביותר בנטפליקס אי פעם; "הארי ומייגן" שהם הסדרה הדוקומנטרית השניה הנצפית ביותר, ו"בצל הזכוכית" שהוא הסרט הרביעי הנצפה ביותר בכל הזמנים. "טרול" הוא הסרט שאינו-דובר-אנגלית הנצפה ביותר.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Netflix US (@netflix)

אך כאמור החשש המרכזי של המשקיעים היה ממספר המנויים. לאחר שהגיעה לשיאי הצטרפות בתקופת הקורונה, שבה הסגרים והבידודים העלו משמעותית את שיעורי הצפיה בטלוויזיה, בסוף 2021 חוותה נטפליקס קריסה במספר המצטרפים החדשים לשירות. כעת כאמור מבשרת נטפליקס כי היא מסיימת את השנה עם 231 מיליון מנויים - 4% יותר מאשר 222 מיליון המנויים שהיו לה ב-2021. זאת מעל לתחזיות ובוודאי טוב יותר משני הרבעונים של 2021 שבהם דיווחה על קיטון במספר המשתמשים. עם זאת, הרווח למניה (EPS) ברבעון האחרון לשנה עמד על 0.12 דולר, רחוק מהציפיות של האנליסטים ל-0.45 דולר, ופחות מהרווח למניה שרשמה החברה ברבעון הרביעי של 21 - 1.33 דולר.

 

ריד הייסטינגס מייסד נטפליקס (צילום: BENOIT TESSIER, Getty images)
ריד הייסטינגס. ישמש בתפקיד היו"ר|צילום: BENOIT TESSIER, Getty images

לפני שלושה רבעונים, בחודש אפריל אשתקד, דיווחה נטפליקס על קיטון משמעותי במספר המצטרפים החדשים לשירות. היה זה רגע שבר עבור ענקית התוכן, שאמנם דיווחה כבר ברבעון הקודם על צמצום מספר המנויים, אך בשיעור זניח. עם זאת, מאז הציגה נטפליקס כמה מהלכים שאפשרו לה להתאושש, בהם העלאת מחיר המנוי הבסיסי, והשקת מסלול מוזל מבוסס פרסומות ב-7 דולר לחודש בלבד. בנוסף תבטל השנה נטפליקס את האפשרות לחלוק באותה סיסמה, לאחר שגילתה כי כ-100 מיליון משתמשים אינם משלמים בפועל על המנוי, אלא "רוכבים" על סיסמה של מישהו אחר. כל הפעולות הללו סייעו למניית נטפליקס לסיים את השנה במחיקה של 38% "בלבד" - זאת בזכות זינוק יפה של 47.5% ב-6 החודשים האחרונים.