SNC FINDER
SNC FINDER



עוד לפני הפיצ', הרבה לפני החוזה וסעיפי ההגנה על ה-IP, יזמים צריכים הזדמנות. צ'אנס להיכנס לחדר ולצאת עם הגיוס הגדול. פלטפורמת המידע המקוונת פיינדר (Finder) של Start-Up Nation Central מהווה כבר שנים אמצעי נגיש ונוח לידע והזדמנויות וגם דרך אפקטיבית ליצירת חיבורים באקוסיסטם. הגרסה החדשה והמשודרגת של הפיינדר, שעלתה לאוויר בתחילת 2023, הופכת אותו לשולחן עבודה של ממש לכלל הגורמים בזירת החדשנות הישראלית,  בדגש על משקיעים זרים ותאגידים בינלאומיים.

לכבוד ההשקה המחודשת ביקשנו מיריב לוטן, סמנכ"ל מוצר, פיתוח ודאטה בארגון Start-Up Nation Central, לתת טיפים ליזמים כדי לשפר את נוכחותם בפיינדר, להפיק ממנו את המיטב ולהגדיל את הסיכוי למאצ'ינג מוצלח:    

קחו בעלות על פרופיל החברה ועדכנו אותו בתדירות גבוהה

מי שמקפיד על זה נהנה מעשרות אם לא מאות צפיות בחודש, וצפיות פירושן גם פניות ישירות או מעבר לנכסים הדיגיטליים של הסטארט-אפ (אתר, ניוזלטר, מדיה חברתית) הישר מהפיינדר.

צ'ק בוקס ייעודי מציין כי הפרופיל מעודכן על ידי החברה, מה שמוסיף לו מהימנות. בהמשך, עם הטמעת אלגוריתמים שיקפיצו תחילה את העדכונים האחרונים ואת הפרופילים המרבים לעדכן, חשיבות ההיקף והתדירות עוד תתחזק. צפויות גם להתווסף המלצות אוטומטיות של המערכת לגבי פרופילים מעניינים למעקב או ליצירת קשר. שווה לעקוב אחר העדכונים השוטפים והמגוונים שהפיינדר מספק מעת לעת, ולהתייחס לפידבק של צוות הפיינדר ביחס לתכנים שעודכנו בפרופיל החברה.  

במה כדאי לשתף? כמובן בהשקעות, סבבי גיוס ואבני דרך חשובות בחיי החברה, אבל לא רק. אפשר ומומלץ לכלול כמה שיותר פרטי מידע על יצירת קשר עם בעלי העניין בחברה, וכמובן, לשתף מידע על אודות Use cases ו-Case studies מעניינים, חדשות על הישגים ופריצות דרך, מחקרים, תובנות ולקחים. הכלל הזה נכון גם לקרנות, משקיעים ותאגידים המחפשים שותפויות ורכישות.

SNC FINDER
מתוך ה-Finder

זכרו את הכלל: ככל שהעדכונים תדירים ומפורטים יותר, הסיכוי להישלף בחיפושים היזומים והאוטומטיים עולה משמעותית, וכך גם בפרסומים השונים של SNC אודות הפיינדר ובפרסומים ודוחות חיצוניים המתבססים על המידע הנאסף בו. עדכון פרטי ההתקשרות וחברי הצוות יאפשר חיבור ישיר של משקיעים דרך פיצ'ר ייעודי בדף העסקי. אז נא לא להזניח.  

כלי לאיסוף מודיעין

אם בסעיף הקודם דאגנו שימצאו אותנו או ימליצו לנו, כאן אנחנו משתמשים בפיינדר באופן פרואקטיבי. הפלטפורמה מקנה יכולות למעקב שוטף ומסודר אחר הסקטור, חברות דומות, עסקאות והשקעות. זה מאפשר לי כחברה לנתח את השוק בזמן אמת ולהבין מה נכון לי לעשות. את המידע ניתן לצרוך דרך הפרופילים השונים (לאגד אותם כ-Smart List במערכת החדשה), אקזיטים חשובים (ניתן להגדיר אותם כ-Saved Search - חיפוש דינמי לפי קריטריונים מסוימים), הודעות על אקסלרטורים ואירועים חשובים באקוסיסטם. את המידע הנאסף ניתן לשמור באופן נוח ונגיש בתוך הפיינדר עצמו, במקום לצבור אותו בטבלאות אקסל. בהמשך יוטמעו במערכת כלי BI מתקדמים שישדרגו את יכולות הניתוח. 

SNC FINDER
מתוך ה-Finder

עוד דבר שאפשר למצוא בפורטל המקוון הוא ניתוחים וחיתוכים, גרפים ומצגות, מפות ודוחות שמוציאה SNC עצמה, לא פעם לבקשת התאגידים עצמם. בכל פריט מידע כזה יש המון תועלת, ונזכיר שכל היישומים בפיינדר זמינים ללא עלות (לחלקם נדרשת הרשמה). 

לא למתחילים בלבד

סטארטאפים בתחילת דרכם זקוקים, באופן טבעי, לכמה שיותר מידע ולכמה שיותר הזדמנויות באקוסיסטם. הפיינדר הוא אמצעי קלאסי עבורם לאיתור משקיעים רלוונטיים, אנג'לים, קהילות, תוכניות האצה ושותפויות. אלא שהפלטפורמה נותנת ערך משמעותי גם לחברות בשלבים מתקדמים יותר. כך, לא מעט חברות בוגרות, ארגוני אנטרפרייז ותאגידים בינלאומיים משתמשים בה למידע ומעקב בדרך לשותפויות, מיזוגים ורכישות. דוגמה טובה היא השקעה של 109 מיליון דולר מענקית התעשיות Koch ב-Vayyar מיהוד - סיפור הצלחה שהחל להתגלגל בפיינדר. 

יריב לוטן  (צילום: מירי דוידוביץ)
יריב לוטן|צילום: מירי דוידוביץ

"המטרה שלנו", מסכם לוטן, "היא להפוך את האקוסיסטם הישראלי לתחרותי ואטרקטיבי, נגיש ושקוף יותר. למשל, שיהיה לקולגייט קל יותר לתקשר עם סטארט-אפים בישראל ביחס למתחרים מעמק הסיליקון. את זה הפיינדר עושה מצוין, אבל בסוף, הוא כלי. ההצלחה שהוא יכול להביא לכל יזם תלויה במה שהיזם יעשה בו. היום אנחנו יודעים למשל שהדאטה חשוב, אבל הוא כבר לא מספיק. אנחנו רוצים להרחיב אותו ליצירת ערך ודרכו לגרום לדברים לקרות. הפכנו את הפלטפורמה מ"דפי זהב" לשולחן עבודה ולערוץ תקשורת עיקרי, עם יכולות טרגוט מדויק בתוך תת סקטור ועם פניות ישירות לפונקציות השונות בתוך הארגון. זו המשמעות האמיתית של Engagement Space, וזה מה שמבדל את הפיינדר מפלטפורמות דומות בעולם".