נדמה שחדשנות הפכה זה-מכבר למטבע לשוני שחוק: כולם חושבים, מדברים, עושים ונושמים חדשנות מכל סליל ד.נ.א. בגופם. אבל לעיתים אנחנו נוטים לשכוח פרק קטן, אך חשוב: חדשנות, בסופו של יום, אינה עומדת בזכות עצמה; בתפיסה תכנונית נכונה, היא זו שמאפשרת (Enabler) לארגון להתפתח. היא זו שאמורה לשמש ככלי שרת בידי האסטרטגיה, ולא להפך. המפגש בין חדשנות לבין אסטרטגיה אינו טבעי. להפך:בארגונים גדולים ו-וותיקים, הוא עשוי להיות טעון ויצרי. אבל בכדי להפוך אותו למפגש פורה, מחולל התפתחות, צריך להבין את התרבות הארגונית, לייצר בשלות ופתיחות לשיתופי פעולה מבחוץ, ולתחזק את החדשנות באופן שוטף (חידוש החדשנות, במילים אחרות) כך שהיא תתפתח ותזין את עצמה (scalable) ובעלת תרומה אמיתית לארגון (viable). כאשר מדובר בפועלן של חברות בעולמות הבריאות והמדע, החדשנות היא משתנה קריטי בקידום ובפיתוח מוצרים שמשפיעים (לעתים גם מצילים) כל אחת ואחד מאתנו.

מעוניינים לשמוע עוד מהמומחים שלנו? לחצו כאן

אז איך מייצרים בשלות ארגונית לחדשנות? איך משקיעים בה?  מהי הדרך הנכונה לעשות סקאוטינג איכותי לטכנולוגיות (וסטארטאפים) מבחוץ?

אלי תדהר, מוביל Monitor Deloitte וראש מגזר תעשייה ומוצרי צריכה; וגל רצקובסקי, שותף ומוביל מגזר

 Life, Healthcare and Science ב Deloitte ישראל, נפגשנו לשיחה מרתקת במסגרת 'Xסטרטגיה' – הפודקאסט מבית היוצר של Monitor Deloitte. עוד בתפריט: טיפים של שועלי אסטרטגיה ותיקים ופרוייקטים שעוררו אצלם גאווה. קחו לעצמכם 20 דק' break מהשגרה הלוחצת: 

פרק 5: אסטרטגיית חדשנות בעולמות ה-Life Science עם אלי תדהר וגל רצקובסקי by אקסטרטגיה - By Monitor Deloitte (anchor.fm)

אלי תדהר
אלי תדהר
גל רצקובסקי, Deloitte (צילום: שיווק)
גל רצקובסקי|צילום: שיווק