בזמן שרבים מבני גילו מחפשים את דרכם בתעשייה דרך בתי הספר הגבוהים לעיצוב, אור טובי הצליח להגיע לתפקיד משמעותי הודות לכשרונו והיכולת שלו לבחור דווקא בדרכים הלא שגרתיות. טובי, בן 31
מוביל תחום אנימציה במשחק  Solitaire Grand Harvest בחברת הגיימינג פלייטיקה. כבר שלוש שנים שהחלומות שלו הופכים למציאות בסטודיו של החברה. אך הצעדים הראשונים היו בכלל כשהיה נער צעיר, כשכבש את המדיה עם כמה מהרעיונות שלו. "זה היה בגיל 17", הוא מספר. "זו הייתה ממש ראשית דרכו של הפייסבוק. יצרתי בלוג קומיקס שצבר קוראים ודרכו הגיעו הזדמנויות שהתפתחו".

אט אט האיורים שיצר צברו תאוצה. "התחלתי עם קומיקס שבועי במעריב לנוער. משם התגלגלתי לעולם הפרסום והגיימינג. לא למדתי במוסד אקדמאי, אין לי תואר או תעודה, האמת שאין לי אפילו תעודת בגרות מלאה. מסגרת של ישיבה בכיתה לא התאימה לי, אז הייתי צריך למצוא דרכים אחרות. בעולם ההייטק – הכול נמצא באינטרנט. למדתי ממדריכים ביוטיוב ומלמידה מעשית שבאה מהתגלגלות בין מקומות עבודה".  

"אנשים מצליחים יודעים לשים את הפוקוס על מה שיש באותו הרגע. אני התחלתי עם עיפרון ודף. זה היה מספיק כדי לצאת לדרך".

את החיבור עם תעשיית ההייטק, הוא מתאר ככמעט ברור מאליו. "חברות הייטק מעודדות את קהילת הלהט"ב", הוא אומר. "זה מאוד מדבר אל מי שהוא חלק מהקהילה הזו. מובילים את התעשייה אנשים שמאמינים בחופש שלנו, בצורך שלנו להרגיש בנוח בסביבה שלנו, ובסופו של דבר כולנו רוצים ומעניקים ערך למקום. בפלייטיקה מבינים את זה. אני גאה מאוד לעבוד במקום שנותן הזדמנויות גם לאנשים שלא הלכו תמיד לפי הספר".  

 כך לדבריו, החיבור עם פלייטיקה היה כמעט טבעי. "היו כמה וכמה להט"בים ותיקים בסטודיו שקיבלו אותי בזרועות פתוחות. זה משהו שמאוד הערכתי ומאוד הקל על ההשתלבות בחברה וזה לא מובן מאליו בכלל". התא הגאה בחברה, שזכה לשם "גייטיקה", נחשב לאחד המוכרים בתעשייה. "לפחות באופן מוצהר וכחלק מהתא הגאה 'גייטיקה' יש כ-60 חברי.ות קהילה ויש השקעה ניכרת מצד החברה בפעילות התא הגאה. החברה באמת מעודדת את העובדים, גם בארצות שבהן יש יותר קושי לצאת מהארון. אני מאמין שזה צריך להיות מרכיב אופי משמעותי של כל חברות ההייטק ולא רק של פלייטיקה: מיקוד בערכים ולא במגדר, מיניות או שיוך זה או אחר. זה המפתח להצלחה בעיניי ומה שהופך את החברות שפועלות לפיו לאטרקטיביות גם ברמה העסקית וגם ברמת המועמדים הפוטנציאליים והעובדים הקיימים".

 מה המפתח בעיניך להתקדם בתעשייה?

"אני חושב שכל אחד צריך להבין מה הערך שהוא מביא, ולפעול לפיו. צריך לחשוב מה המטרה האמיתית. כסף הוא לא מטרה, הוא אמצעי. הערך שאני נצמד אליו הוא לשמח. זה התחיל בבלוג עם קומיקסים קצרים במטרה לשעשע, והתפתח להפקות של סרטים, אירועים, משחקים, ועוד. בפלייטיקה יש לנו מחלקת וידאו שלוקחת את השחקנים שלנו לחלל החיצון, לג׳ונגלים פראיים ועוד. אנחנו מצליחים בזה כי לשמח זה מה שמניע אותנו. ככל שתתחברו לערך שלכם, תתוגמלו בהתאם והמוטיבציה תגדל.

 "מרכיב נוסף הוא להאמין בעצמך ולמנף את מה שיש לך. כל מה צריך כדי להגשים מטרות, זה פשוט לרצות אותן. גם אם אין לכם מחשב יקר, או אפשרות ללמוד לתואר של 4 שנים, או כל אמצעי אחר להשגת המטרה שאתם מכירים. הימנעו מהשוואות לאחרים ותמיד תזכרו שיש יותר מדרך אחת להצליח. המסלול שלי למשל, היה לא שגרתי אך עדיין היה מפתח ומרגש ואני שמח עליו. אנשים מצליחים יודעים לשים את הפוקוס על מה שיש באותו הרגע. אני התחלתי עם עיפרון ודף. זה היה מספיק כדי לצאת לדרך. לא משנה אם אתם להט"ב, סטרייטים, אם יש או אין לכם תואר, אם באתם מרקע כזה או אחר – זה פשוט אפשרי.