1. מחויבות, תמיכה ושותפות של המנכ"ל: בלי זה, לא משנה כמה אתה נלהב - זה סיכון עצום אם המנכ"ל שלך לא שותף מלא לפרויקט הגדול הזה, מאמין שזה פרויקט חובה ונותן חסות מלאה. גרמו לו להתרגש ולהוביל איתך החלטות אסטרטגיות. המנכ"ל שלכם הוא השותף הכי חשוב שלכם להצלחה. הייתי מאד בת מזל מהבחינה הזאת. 

2. תתכוננו לפרויקט ארוך, אינטנסיבי ומורכב: הכינו את הצוות שלכם ובעלי עניין פנימיים אחרים להיות ממוקדים, רתומים ולהקצות משאבים וזמן – לוקח זמן ודרושה סבלנות רבה להגיע לתובנות, לפיצוחים אסטרטגים ורגעי WOW מבריקים. אתם ברי מזל אם יש לכם צוות שיווק מנוסה ומסור שעשה פרויקט כזה בעבר.

להרשמה לכנס המיתוג ב-18.5

3. הספקים הם השותפים שלכם: עשו מחקר ובדיקה רצינית על הספקים שאתם רוצים לרוץ איתם במסע הזה - הם הצוות המורחב שלכם ל-12 החודשים הבאים ואתם עומדים לבלות איתם שעות אינסופיות. תהיו כנים עם עצמכם ומציאותיים, הם לעולם לא יהיו מושלמים - אז בחרו אנשים שאתם נהנים לעבוד איתם וסומכים עליהם שהם יודעים מה הם עושים. בסוף כל משבר אפשר לצלוח עם אנשים טובים שעומדים מולכם. 

4. רכבת הרים של רגשות: לגעת ביסודות מוצקים כגון מסרים מרכזיים, הבטחת המותג, ויזואליות של המותג, סגנון תקשורת ואפילו לוגו של חברה מצליחה בת 8 שנים שעשתה אקזיט מטורף של 450 מיליון דולר, זאת טרנספורמציה משמעותית שבהחלט מעוררת אצל אנשים, ובעיקר המייסדים, רגשות מעורבים ולעיתים אף התנגדויות. תהיו פתוחים וקשובים היטב למגוון הפידבקים והדעות שתקבלו, אך בסופו של דבר עליכם מוטלת האחריות לקבל החלטות. החליטו עם בטחון! ותתכוננו, לא כולם יאהבו ,יתחברו או יתרגשו מהרעיונות החדשים ומהמיתוג החדש כמוכם, וזה בסדר גמור. שינויים אינם קלים.

5. מעורבות פנימית של העובדים: לשים את רוב המאמצים כלפי חוץ עם הלקוחות, השותפים והלקוחות הפוטנציאליים של החברה זאת טעות. השגרירים החשובים ביותר של השינוי הם קודם כל האנשים הרלוונטיים בתוך החברה. צרו לכם קבוצה מובילה שתלווה את המסע איתכם. תרתמו אותם, תראיינו אותם, שתפו בדילמות, וערבו אותם בהחלטות חשובות בשלב מוקדם של הפרויקט. כשהם ירגישו חלק משמעותי בפרויקט יהיה להם קל להתרגש ולהיות גאים. 

6. הציבו את צוות השיווק שלכם בחזית: הצוות שלכם הוא האוצר שלכם, הם החיילים בחזית הקרב שעובדים ימים ולילות עם עשרות ספקים, לוחות זמנים צפופים, המון לחץ וציפיות גבוהות - הפשילו שרוולים ותצללו איתם לתוך העבודה היומיומית. תהיו מאוד מעורבים ותהיו זמינים לטפל בכל משבר. יהיו לכם הרבה ימים טובים ו(כמה) ימים רעים, ימים של שמחה וצחוק, לחץ ותסכול – קבלו ותאהבו את כולם - תעריכו את העבודה המדהימה שלהם – אל תשכחו להודות להם מעומק הלב ולחגוג איתם את ההצלחה. 

 

הכותבת: רחלי פקין VP Marketing & Strategic Alliances, Argus Cyber Security

להרשמה לכנס המיתוג