תפקיד: מנכ"לית חברת נתיבי איילון
תפקידים קודמים: ראש מערך הבינוי בצה"ל וסגנית ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
שנת לידה: 1969

תא"ל במילואים אורלי שטרן זכתה לתשומת לב ציבורית גדולה כשהיתה האשה הראשונה להתמנות כמנכ"לית אחת מחברות התשתיות הגדולות בישראל. עבור חברות ההייטק הישראליות היא חשובה מסיבות אחרות, כמי שתומכת ושותפה לפרויקטים טכנולוגיים רבים בתחומי המוביליטי, התחבורה האוטונומית והרחפנים.

אורלי שטרן, ילידת 1969, נשואה ואם לשלוש בנות, גרה בכפר סבא. היא עשתה קריירה צבאית באורך 33 שנים, עם תפקידים בצה"ל ובמשרד הביטחון, עד לפרישתה בדרגת תת אלוף. עד 2020 עמדה בראש מערך הבינוי בצה"ל ושימשה כסגנית ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון. במהלך השירות היא השלימה לימודי תואר ראשון באדריכלות ובינוי ערים בטכניון ותואר שני במדע המדינה ומינהל ציבורי מאוניברסיטת בר-אילן. בינואר 2022 שטרן נבחרה בידי דירקטוריון חברת נתיבי איילון למנכ"לית החברה.

חברת נתיבי איילון היא הרבה יותר מ"רק" החברה האחרית לכביש הנושא את במרכז הארץ. בשנים האחרונות מרכזת החברה הממשלתית פרויקטים של משרד התחבורה בעשרות אתרים ברחבי גוש דן, ובכלל זה נתיבים מהירים, פרויקט שבילי האופניים אופנידן, נתיבי תחבורה ציבורית ותשתיות במגזר הערבי. מדובר בפרויקטים בהיקף עשרות מיליארדי שקלים, הכוללים לחצים מרובים מפקידים ממשלתיים, פוליטיקאים מוניציפליים ואלפי נהגים שתקועים בפקקים.

כדי לפתור את הסבך הזה לא מספיק לסלול כבישים ולחפור מנהרות. נתיבי איילון הפכה בשנים האחרונות להאב תחבורתי, והיא מתווכת בין השיח הרגולטורי לשיח של תעשיית האוטוטק. כך, החברה מפעילה מרכז ניסויים לתחבורה חכמה באשדוד שמספק פלטפורמה לניסויים בטכנולוגיות רכב. בנוסף, נתיבי איילון עצמם משמשים כנתיב הרצה למיזם הרחפנים הלאומי, שעשוי להוריד רכבי תובלה מהכבישים.

לצד אלו החברה מעורבת בניסויי האוטובוסים החשמליים ובהמשך האוטונומיים עתירי טכנולוגיה, ויש גם רמזורים חכמים, ספירת נוסעים אוטומטית, איתור בולענים באמצעות רחפנים ויוזמות נוספות. ככל שהמגמה הזו מתחזקת, תעשיית האוטוטק הישראלית צומחת.

 

<< חזרה ל-techlist המלא | למשפיעים הנוספים בתחום >>