הרעיון ל-DigitalOwl עלה ליובל מן בארוחה משפחתית. "הייתי עו״ד שתובע חברות ביטוח, והייתי יושב וקורא תיקים כאלה, כדי לייצר תביעות ומחשבוני פיצויים. אחי הגדול הוא איש טק, שעבד באורקם (חברת הראיה המלאכותית של אמנון שעשוע, ה"ר). פעם, בארוחת שישי, הוא צחק עליי שרובוטים יכולים לעשות את העבודה שלי ואני עניתי שיש פה עבודה משפטית מתוחכמת. ביום ראשון הגעתי למשרד, ואחרי שעה הבנתי שהוא צדק. הרמתי לו טלפון. בהתחלה יצרנו מערכת לעו"ד שתייצר להם כתב תביעה, אבל עשינו פיבוט לנתבעות מסיבות מסחריות כי שם השוק גדול הרבה יותר".
"פיתחנו מנוע עיבוד שפה טבעית מאפס. הוא מסוגל לקרוא ולהבין כל מסמך רפואי לא משנה מה מקורו ולחלץ בדיוק של מעל ל95% ובזמן אמת את כל הממצאים הרפואיים מהתיק: אבחנות, תרופות, היסטוריה, שיפור או החמרה"
כך נולד הסטארט אפ הצעיר DigitalOwl, על ידי האחים לבית מן - יובל, מנכ"ל החברה ועורך דין במקצועו שעסק בתביעות ביטוח (נזיקין), ועמית, סמנכ"ל טכנולוגיה המתמחה בתחום הבינה המלאכותית (כאמור, יוצא אורקם של אמנון שעשוע - שגם היה המשקיע הראשון בחברה).
DigitalOwl שם לו למטרה לשפר את תחום ביטוח הגוף - ביטוחי חיים, תאונות, אובדן כושר עבודה וכו׳. הוא עושה זאת באמצעות טכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) המנתחת לעומק סיכומים של תיקים רפואיים. כעת מודיעה החברה על גיוס 20 מיליון דולר בסבב A בהובלת קרן Insight Partners.
בסבב השתתפו גם הקרן Ibex Investors ותוכנית ההאצה Fusion, שהיא בין המשקיעים הראשונים בחברה. כספי הגיוס ישמשו להרחבת צוות החברה בישראל וארה"ב בעיקר באזורי הפיתוח, המכירות והשיווק. בפברואר 2021 הכריזה DigitalOwl על השלמת גיוס סיד של 6.5 מיליון דולר, מה שמעמיד את סך גיוסי החברה על יותר מ-26 מיליון דולר.
"80% קריאה ו-20% קבלת החלטות"
עד כה, מסביר יובל ל-tech12, בדיקת המסמכים הרפואיים בחברות הביטוח נעשתה באופן ידני. זו מלאכה מאוד מורכבת וסיזיפית: מדובר בעשרות מיליוני תיקים בשנה שכוללים כל אחד מהם עשרות עד מאות עמודים. ״כאשר אדם שעשה תאונה מבקש אובדן כושר עבודה, הדרך היחידה של חברת הביטוח לקבוע האם הוא מסוגל לעבוד ולכמה זמן יהיה מושבת היא לקרוא את התיק הרפואי. אבל עולם הרפואה מפוזר מאוד, בישראל אמנם המידע מאוגד במסודר אצל קופ״ח, אבל בארה״ב, למשל, מדובר במסמכים של רופאים שונים, מכונים ובתי חולים, כל אחד מציג את המידע בצורה אחרת. יושבי מיישבי תביעות שהזמן שלהם יקר מאוד למבטחת ובמשך ימים קוראים חומר רפואי. חלוקת העבודה שלהם היא 80% קריאה ו-20% קבלת החלטות״.
עולם הרפואה מפוזר מאוד, בישראל אמנם המידע מאוגד במסודר אצל קופ״ח, אבל בארה״ב, למשל, מדובר במסמכים של רופאים שונים, מכונים ובתי חולים, כל אחד מציג את המידע בצורה אחרת
הפתרון של DigitalOwl מנתח את המסמכים הרפואיים באופן אוטומטי ומייצר מאגר נתונים ממוקד עם מספר אפשרויות סינון, המאפשר ניווט פשוט במסמכים. אוסף הנתונים שנוצר מסודר כסיכום ברור, אשר מציג את המידע הרלוונטי ביותר. בנוסף, המשתמש יכול להקיש על כל אבחנה רפואית, הליך רפואי, תאריך, איבר גוף או רשומה ולהגיע למקור המידע.
"פיתחנו מנוע עיבוד שפה טבעית מאפס ואנחנו לא רוכבים על מנועים קיימים", מוסיף יובל. "הוא מסוגל לקרוא ולהבין כל מסמך רפואי לא משנה מה מקורו ולחלץ בדיוק של מעל ל95% ובזמן אמת את כל הממצאים הרפואיים מהתיק: אבחנות, תרופות, היסטוריה, שיפור או החמרה.
"אנחנו מקצרים מעל ל70% מההתעסקות בתיק הרפואי ומאפשרים לפלטר את המידע לפי תחום רפואי. למשל לראות רק הבחנות שקשורות לאיבר שנטען שנפגע, כמו גם לתת לכל ממצא את החומרה שלו ולספק סיכומים ספציפיים לצרכים שונים. ביטוח חיים לעומת תביעת נכות, למשל״.
מן טוען שיתרון נוסף של הטכנולוגיה טמון ביכולתה לחץ 95% מהמידע, לעומת 75% שנעשה כאשר עם סוקר אנושי, בעיקר בגלל מגבלות הזמן של הסוקרים האנושיים, מה שמשפיע על ה-loss ratio של חברת הביטוח.
"העתיד הוא בפיתוח מנועי פרדיקציה"
מן מספר שהמוצר פותח בהתחלה בעברית והוצע ללקוחות ישראלים: ״מנורה שהשקיעה 1.5 מיליון דולר בחברה התחילה כלקוח. חסכנו להם מאות אלפי שקלים בפיילוט ושעשינו הם נכנסו כמשקיע תוך שבוע. בשוק האמריקאי גילינו שהתחום אפילו יותר מסובך רגולטורית.
״אבל העתיד הוא לא בניתוח מסמכים רפואיים, זה הצעד הראשון של החברה, הצעד האמיתי הוא פיתוח מנועי פרדיקציה - להפוך הררי מסמכים למידע מובנה כדי לעשות ניהול סיכונים טוב יותר, לחזות היקפים בשווי תביעות או לשפר את החיתום. אלה דברים שאמורים להוזיל את הפרמיה גם לצרכן.
בעצם השיבוש שאתם מבקשים לעשות בתחום ביטוחי הגוף מזכיר את מה שחברות אינשורטק ישראליות אחרות עושות בתחום הרכוש.
״יש שני מקומות בעולם הביטוח שהטכנולוגיה הפכה נפוצה בהם - ביטוח רכוש וביטוח בריאות. השני ייחודי לארה״ב שהמערכת הרפואית שם מכתיבה התנהלות ביטוחית מורכבת ולעל פרוצדורה יש קוד. התחום שלנו, של ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה או נכויות ומחלות קשות נטול טכנולוגיה ואין התקדמות. בגלל זה זה blue ocean (כינוי לתחום שהפוטנציאל בו בלתי מוגבל, ה״ר) כי המגרש משווע לאוטומציה והקושי היה טמון בעובדה שאין פתרון לקריאת מסמכים סרוקים״.
למה לא להשמיש את הטכנולוגיה לעוד תחומים?
״כרגע אנחנו עושים דאבל דאון על עולם הביטוח ואני מניח שהדברים הבאים יהיו בעולמות של שירותי בריאות, אבל אנחנו עדיין 50 איש ונהיה 90 עד סוף השנה, אז חצי מהזמן תפקידי כמנכ״ל הוא להגיד לא״.