מה עושים ארבעה מומחים לראיית מחשב ובינה מלאכותית, שהם גם חובבי כושר, ריצות, קרוספיט ומשחקי כדור מכל הסוגים? כנראה שעסוקים כל הזמן במחשבה על איך הטכנולוגיה יכולה לשפר את הפעילות הספורטיבית שלהם. זה בכל מקרה הסיפור, שהוביל להקמתה של חברת סנסי (Sency), שמפתחת את הדור הבא של טכנולוגיות מעקב ספורט. ותראו מה: גם למפתחי AI וראיית מחשב אחרים, אלה שרובצים מרבית שעות היממה מול מסך המחשב, הטכנולוגיה הזו יכולה לעזור להזיז קצת את הגוף ולשפר את הבריאות.
סנסי משתמשת בראייה ממוחשבת ובלמידת מכונה כדי לנתח את התנועה של המשתמשים ולהדריך אותם כיצד לשפר אותה, בין אם מדובר באתלטים מכורים לספורט, בפלגמטים מועדים או באנשים הזקוקים לתמיכה פיזיותרפיסטית או לשיקום. הסמארטפון הוא המכשיר היחיד שנדרש לשם כך: האפליקציה מצלמת את המשתמשים ומערכת ה-AI מצליבה את הנתונים עם מודל הולך ומשתפר של תנועה מומלצת ומספקת תובנות והדרכה בזמן אמת. כל העיבוד נעשה בסמארטפון מבלי להעלות אותו לענן, כך שהתוצאה מהירה, ללא שיהוי, ועם פחות חשש לפגיעה בפרטיות.
"הצבנו לעצמנו מטרה לעזור לאנשים לחיות חיים טובים יותר, בריאים יותר ואקטיביים יותר, בין אם זה שרירן שמתאמן חמש פעמים בשבוע ומרים משקולות, או אדם מבוגר שבקושי יכול לשרוך את הנעליים", אומר גל רוטמן, מנכ"ל החברה.
השימוש באפליקציה מתחיל בהערכה של יכולת התנועה: אחרי סידרה של הוראות - להרים ידיים, ואחת ושתיים ולהתכופף לברכיים – האפליקציה מבצעת ניתוח של המשתמש. "זה ממש כמו שפיזיותרפיסט אומר לך לעשות כל מיני פעולות כדי להבין את ה-base line שלך", אומר רוטמן. בשלב השני המערכת משתמשת במאגר מתוייג של אלפי שעות של נתוני תנועה ובהדגמות של ספורטאים ומאמנים מקצועיים, שממנו מופק מודל הפעילות האידאלי למתאמן.
על בסיס ההשוואה המערכת מייצרת את ההדגמה: מה צריך לעשות, איפה עשית את זה לא נכון, ולמעשה יוצרת תוכנית אימונים מותאמת אישית. "זה כמו שבספוטיפיי אתה שומע פלייליסט שמותאם למה ששמעת עד כה, אנחנו יודעים מה עשית, מה הגוף שלך מסוגל לעשות, ולכן יכולים להמליץ לך איך להתקדם בצורה שיותר מתאימה לך", אומר רוטמן.
אחרי שהושלם הבסיס הטכנולוגי, אפשר לחשוב על יישומים הולכים ומתרחבים. סנסי מציעה כיום שתי אפליקציות אבל מתכננת עוד נוספות, שכולם מבוססות על מנוע ניתוח התנועה שלה. "אנחנו עושים את מהפיכת הפיטנס 3.0", אומר חגי גולדובסקי, CMO, "עד היום התבססו על שעונים חכמים, ואנחנו מדברים על פידבקים שדורשים ראיית מחשב ו-AI מאוד מורכבים, שיהיו חלק מהחיים שלנו. אנחנו עושים דמוקרטיזציה של טכנולוגיה שלפני 20 שנה היתה רק במעבדות בנאס"א ואנחנו מורידים את זה למכשיר טלפון".
"אנחנו הסיפור הקלאסי של יזמים בנוף הישראלי"
סנסי הוקמה במרץ 2019 על ידי גל רוטמן, נטע אוסמן ,(CPO) ועופר גולדשטיין (CTO) והיא מעסיקה היום כ-20 עובדים במשרדים ברמת גן. החברה הוקמה תחת השם fitV. היום זה שם אחת האפליקציות שלה, שמנתחת את התנועות ומספקת תובנות. האפליקציה השנייה היא WODProof שפונה לאתלטים מקצועיים, בעיקר בעולמות הקרוספיט. WODProof פותחה על ידי אדם גרינקר והשנה נרכשה על ידי סנסי. גרינקר הצטרף לסנסי והוא מוגדר מייסד משותף ו-CBO.
"אנחנו הסיפור הקלאסי של יזמים בנוף הישראלי", מספר רוטמן, "מכירים מהצבא המון שנים, אבל עם הטוויסט הייחודי שכולנו היינו קצינים במגלן. זה אפרופו הדיונים הסוערים ש'ארץ נהדרת' העלו לכותרות. אז זה אחד הדברים שאנחנו גאים בו מהיום הראשון: אנחנו רצים ביחד כבר 15 שנה, היינו לוחמים ביחד, מפקדי צוותים ביחד, אחר כך סמ"פים ועופר היה גם מ"פ".
אחרי השחרור יצא שכולם הלכו ללימודים טכנולוגיים, כולם התמחו ב-AI וראיית מחשב וגם הועסקו בחברות הייטק, בין השאר אפל, אורבוטק וכמה סטארטאפים. "כשחשבנו להקים את החברה, היה ברור לנו שרוצים להתעסק בשני נושאים – בעולמות ראיית מחשב שזה הרקע הטכנולוגי שלנו, ובספורט שאנחנו אוהבים ומכירים מקרוב, הפשן האמיתי שלנו, היכולת להבין אם אתה משתמש בגוף שלך בצורה אופטימלית, משם זה נולד. ובתקווה לעזור לעוד בנאדם או שניים בעולם ולעשות אימפקט חיובי" הוא מוסיף.
"אנחנו מכירים מהצבא המון שנים, אבל עם הטוויסט הייחודי שכולנו היינו קצינים במגלן. זה אפרופו הדיונים הסוערים ש'ארץ נהדרת' העלו לכותרות. אז זה אחד הדברים שאנחנו גאים בו מהיום הראשון: אנחנו רצים ביחד כבר 15 שנה, היינו לוחמים ביחד, מפקדי צוותים ביחד, אחר כך סמ"פים ועופר היה גם מ"פ"
אחרי שנתיים של פעילות יש לחברה יותר מחצי מיליון משתמשים בעולם. בשנה האחרונה הם עשו קרוב ל-50 מיליון דקות של תנועה. "מטורף להגיד, יש לנו משתמשים ב-188 מדינות בעולם, כל מקום שתזרקו על הגלובוס, יש שם משתמשים של סנסי", אומר רוטמן. גיוס הלקוחות נעשה בצורה אורגנית, דרך משפיענים, התחברות למותגים, מתן חסות לתחרויות ספורט. "זה היה שיווק גרילה כזה, לא הוצאנו דולר על גוגל ופייסבוק" הוא אומר.
המודל העסקי של החברה הוא freemium – מתחילים בחינם ומשלמים על גירסת פרו. התשלום שהחברה קבעה הוא 20 דולר בחודש או 100 דולר בשנה, לא תשלום מיקרו, אבל בהחלט ממוקם בטווח שבין 10 דולר ל-30 דולר, שמאפיין את האפליקציות בתחום. הבעיה היא שהמודל הזה מניב פחות מ-2% של לקוחות משלמים וככל הנראה מגרד את תקרת הזכוכית שלו. כדי לעשות את קפיצת המדרגה הבאה החברה צריכה להשקיע בקמפיין שיווק מאסיבי, שיביא איתו לקוחות פרימיום. קמפיין כזה עולה הרבה כסף ובשביל זה החברה נערכת לסבב גיוס שלישי.
עם הקמתה גייסה החברה גיוס פרה-סיד בהיקף 500 אלף דולר ממשקיעים פרטיים, בהם ארי סטמצקי ומשפחת שסטוביץ'. בנובמבר 2020 החברה גייסה סיבוב סיד בהיקף 1.9 מיליון דולר, שהשקיעה קרן Welltech Ventures. רוטמן מגדיר את סבב הגיוס המתוכנן כ"סיד מורחב"
עם הקמתה גייסה החברה גיוס פרה-סיד בהיקף 500 אלף דולר ממשקיעים פרטיים, בהם ארי סטמצקי ומשפחת שסטוביץ'. בנובמבר 2020 החברה גייסה סיבוב סיד בהיקף 1.9 מיליון דולר, שהשקיעה קרן Welltech Ventures. רוטמן מגדיר את סבב הגיוס המתוכנן כ"סיד מורחב", מה שיכול להעיד שהסכום המתוכנן לא מגיע להיקף של גיוס A משמעותי. פרטים מדויקים הוא לא מוסר כרגע. הסבב קרוב לסגירה, והוא יובל על ידי קרן הון סיכון מחו"ל וישתתפו בו משקיעים ישראלים וזרים.
אז מה מתוכנן אחרי הגיוס הקרוב?
"אנחנו רוצים לייצר סקייל בתוך המודל הקיים וגם לבדוק את האפשרויות של שיתופי פעולה אסטרטגיים, למשל עם חברת ביטוח מהגדולות בעולם שאנחנו מדברים איתם. זה תחום חם, שבו חברת הביטוח אומרת ללקוח: 'תראה לנו שעשית פעילות ותקבל הנחה'. יש בארה"ב מודלים כאלה שהתחילו כבר לרוץ. בגלל שביטוח על ידי המעסיק מאוד נפוץ שם, אז אם המעסיק גורם לך לזוז פעמיים בשבוע הוא מוריד את הסיכון וכך הוא חוסך כסף".
חברת הביטוח לא יכולה לעשות את אותו דבר עם שעון אפל או גרמין?
"הבדל העצום הוא בדטה שאנחנו מביאים. גרמין ואפל ופיטביט ודדים תנועה – הליכה, ריצה. אנחנו מסתכלים על data points שעד היום לא היתה דרך להביא אותן, ממש על היציבה שלך. לדוגמה - כמה הגב שלך זקוף או כפוף. בלי יכולת ראיית המחשב אין דרך להביא את זה, ואני יכול להגיד לך מה לשפר ביציבה וזה יכול לשמש בתחומים כמו שיקום או מניעה, אלה עולמות חזקים היום".
ההמשך יהיה במשקפי AR ופעילות גופנית במטאוורס?
"האמת שהעולם של web3 יותר מסקרן אותנו, העולמות של play to earn. פחות העולמות הווירטואליים. התזה המרכזית שלנו אומרת, שאנשים יצרכו תוכן בעולמות הרפואה מרחוק, הספורט, הפיטנס. בשנתיים האחרונות הציפו את זה בענק עם חברות כמו פלטון, שמוכרות מתקנים ב-3,000 דולר. החזון שלנו הוא לקחת את התוכן הבסיסי שיושב אצלנו על מובייל, ביחד עם מוצרים יוקרתיים שמכוונים לשוק הפרימיום, ולחבר אותם על ידי המובייל וכך להנגיש פיתרון מותאם ואמיתי לשוק ההמונים".