חברת האוטומוטיב אדסקיי (ADASKY) מדווחת היום על השקעה אסטרטגית משמעותית בחברה. במסגרת גיוס בסבב B מורחב החברה גייסה 30 מיליון דולר, רובם מחברת Gentex האמריקאית. החברה האמריקאית מצטרפת למשקיעות הקודמות Kyocera היפנית ו-Sungwoo Hitech הקוריאנית. בכך מגיע היקף ההשקעה באדאסקיי ל-85 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס.
חברת אדסקיי הוקמה ב-2016 והיא מעסיקה כ-80 עובדים, רובם מהנדסים, באתר החברה ביקנעם, כמו כן לחברה נציגות בארה"ב. מנכ"ל החברה הוא תא"ל (מיל') יעקב שהרבני, ששירת בתפקידי פיקוד ומטה בכירים בחיל האוויר.
בשיחה עם tech12 אמר שהרבני: "המשקיעות הקיימות מאמינות מאוד באנשים שלנו ובטכנולוגיה ולכן עשו השקעות חוזרות בחברה. ההצטרפות של ג'נטקס כעת היא משמעותית, ומאפשרת לנו הגעה ליצרניות שעד כה לא הייתה לנו בהן דריסת רגל קרובה. השילוב הזה מצוין והוא יאפשר לאדסקיי להיות אחת החברות המשמעותיות ביותר בשוק".
מבוסס על אינפרא אדום
אדסקיי פיתחה טכנולוגיה של מערכות חישה תרמיות מתקדמות לעולם הרכב, שמאפשרות לשפר את יכולות הזיהוי של מערכות הבלימה האוטומטית, בעיקר בתנאי מזג אוויר או תנאי תאורה לקויים. המצלמה התרמית שלה מזהה שינויים זעירים בטמפרטורה וכך הוא יכול לזהות בני אדם ממרחק רב גם במצבים שחיישנים אחרים לא יבחינו בהם. החיישן מצטרף לחיישנים אחרים במכוניות, כמו מצלמות וידיאו וחיישני רדאר. הוא מבוסס על קרינת אינפרא-אדום באורך גל ארוך ( LWIR), והחברה רשמה על הטכנולוגיה מספר פטנטים.
יעקב שהרבני: "ההצטרפות של ג'נטקס כעת היא משמעותית, ומאפשרת לנו הגעה ליצרניות שעד כה לא הייתה לנו בהן דריסת רגל קרובה"
לדברי שהרבני, העסקה הנוכחית עם ג'נטקס כוללת גם שיתוף פעולה עסקי בנוסף להשקעה הכספית: "בחודשים האחרונים ההיכרות שלהם עם אדסקיי הפכה לתהליך אינטנסיבי ובסופו של דבר חתמנו גם על הסכם לשיתוף פעולה וגם על השקעה באדסקיי מתוך כוונה לפתח את החברה ולהיכנס לשווקים נוספים". לדבריו החברה כבר חתמה עם יצרנית רכב אמריקאית גדולה, שתשלב את החיישנים של אדסקיי במכוניות שלה בתוך כשנתיים.
הכניסה שלכם לשוק מתקדמת באיטיות עד כה. האם צפוי עכשיו שינוי?
"זה לא סוד שכל עולם הרכב המתקדם וגם כל עולם ההייטק בשנה האחרונה חווה אתגרים, גם ברמה העולמית וכמובן גם אצלנו במדינת ישראל. לשמחתי, אדסקיי היא סוג של יוצא מהכלל שמעיד על הכלל. אנחנו זוכים לביקוש רב לטכנולוגיה שלנו. כרגע, האתגר שאני כמנכ"ל חווה הוא לעמוד בביקוש. אחד הדברים היפים בעיניי שקרו זה שאחרי הלקוח הראשון נפתחה הדלת ואנחנו חווים הרבה עניין וביקוש מהרבה מאוד חברות מובילות בעולם בתחום הרכב. זה נמצא בשלבים מאוד מתקדמים".
אתה מעריך שתצליחו להתמודד מול המתחרה העיקרית שלכם, חברת FLIR?
"יש מעט מאוד שחקנים שמסוגלים לפתח את הטכנולוגיה הזו. אני חושב שהרמה של הטכנולוגיה אליה הגיעה אדסקיי היא גבוהה, ויש הרבה תחומים שבהם אנחנו מובילים ויוצרים בידול. בעיניי זה כבוד גדול להיות מתחרה של חברת FLIR ואנחנו מקווים שהטוב ינצח בהתמודדויות השונות".
בניגוד לחברות אוטומוטיב ישראליות אחרות, המשקיעים שלכם לאורך כל סבבי הגיוסים היו חברה קוריאנית וחברה יפנית. תסביר?
"כל אחת מהן היא מאוד חזקה במדינה שלה, ואתה יכול להניח שהסיבה שהן השקיעו באדסקיי זה כדי לקדם את הטכנולוגיה שלנו במדינות היעד שלהן ולא רק שם".
זה אומר שנראה יצרניות רכב קוריאניות ויפניות עם החיישנים שלכם?
"אנחנו בתהליכים עם הרבה חברות, כולל עם קוריאניות ויפניות".
סטיב דאונינג, נשיא ומנכ״ל ג'נטקס: "לאחר תקופה ארוכה של מחקר ודיאלוג עם הנהלת אדסקיי השתכנענו שזה הזמן הנכון עבורנו להאיץ את הצמיחה של אדסקיי ולסייע לה בפיתוח הטכנולוגיות שלה לשווקים נוספים. במהלך השנים האחרונות השקענו רבות בפיתוח יכולות החיישנים שלנו ומצאנו כי הטכנולוגיה הייחודית של אדסקיי מתאימה מאוד להשלמת קו מוצרי החיישנים שלנו״.