תשע שנים לאחר שהוקמה, חברת האינשורטק קליק אינס (Click-Ins) מגייסת הון בסבב A בהיקף 7.5 מיליון דולר ונערכת לחדירה לשוק. תחום האינשורטק ידע בעיקר מורדות בשנה האחרונה, אבל בניגוד למגמה קליק אינס כבר נהנית מעסקאות שמכניסות כסף ומצבר הזמנות לשנה הקרובה וזה כנראה מביא את המשקיעים להשלים גיוס בהיקף שעולה על כל הגיוסים הקודמים.
קליק אינס פיתחה טכנולוגיה מבוססת AI לזיהוי נזקים שנגרמו לכלי רכב באמצעות צילום המכונית בטלפון נייד. החברה עוקבת למעשה אחר מצבה של המכונית לאורך חייה, ובכל נקודה יכולה לדווח על נזקים חדשים שלא היו קיימים במועד הצילום הקודם. שוק היעד הוא בעיקר חברת הביטוח אבל גם חברות השכרה, מוסכים וחברות תחבורה שיתופית.
הטכנולוגיה של קליק אינס מבוססת על טכנולוגיה שפיתח אחד מיזמי החברה, דימיטרי גייזורסקי, ושנועדה לזהות פעילות של טרוריסטים. היכולות האלה, מתברר, מתאימות לזיהוי ניסיונות הונאה מול חברות ביטוח וגם נזקים חיצוניים מקריים שנגרמים למכוניות. באמצעות הטלפון סורקים את הרכב והמערכת מאפשרת ליצור דוח על אודות מצב הרכב, כך שחברת הביטוח מקבלת מידע מדויק ומצד שני הלקוחות מוגנים מפני חשש לחיובים חריגים בעקבות טעויות אנוש בדוחות ידניים. על בסיס הטכנולוגיה הזו החברה יוצאת בימים אלו עם שירות חדש של חיתום ביטוחי כשירות.
קליק אינס הוקמה בשנת 2014 על ידי יוג׳ין גרינברג, דימיטרי גייזורסקי, רונן אברג׳יל וזאב חזן ולפני הגיוס הנוכחי גייסה כ-6 מיליון דולר בשורה של גיוסים קטנים והרבה משקיעים שחלקם התחלפו. בשנה האחרונה מונה למנכ"ל החברה דורון גוהר, ונראה שהחברה עולה על פסים עסקיים יציבים, מה שהביא בעקבותיו את הסיבוב הנוכחי. בסבב זה השתתפו קבוצת שלמה, קרן ההשקעות באוטוטק מוביליון, אדר בע"מ וקבוצת YS ventures האמריקאית וכמו כן המשקיעים הקיימים Summus VC ו-UMI ישראל.
אבי פלדמן, מייסד ושותף מנהל בקרן מוביליון: "החברה עברה מלהיות חברת רעיון ופיתוח לחברה שמוכרת וזו הקפיצה המשמעותית שהחברה עשתה בשנה האחרונה. יש לה כבר חוזים ממומשים וצבר הזמנות לשנה הנוכחית במיליוני דולרים"
דורון גוהר, מנכ"ל החברה: "בשנה האחרונה קליק אינס נמצאת בצמיחה משמעותית, האיצה את פיתוח מוצר הליבה וחתמה על שיתופי פעולה עם לקוחות משמעותיים בתחום, בין היתר בשווקי צפון אמריקה. עולם הרכב עובר שינוי מהותי, הופך ליותר חכם וטכנולוגי ומשפיע גם על התחומים המקיפים אותו. אנו גאים להיות חלק מהשינוי הזה ולתרום לפיתוח וקידום תעשיית הביטוח והרכב על מנת למנוע הונאות, בזבוז כספים ולאפשר דיוק וייעול בתהליכים מיושנים ומורכבים".
אבי פלדמן, מייסד ושותף מנהל בקרן מוביליון אומר שיתרון הטכנולוגיה של החברה בניגוד לחברות אחרות בתחומי המוביליטי, הוא שהיא לא צריכה את חברות הרכב והיא מספקת שירות דיגיטלי שמופנה ישירות ללקוחות: חברות ביטוח, ציי רכב, העברת בעלות על רכב, החניית רכבים, מוסכים, כל מקום שבו הרכב עובר מאדם לאדם.
בשיחה עם tech12 הוא אומר: "החברה עברה מלהיות חברת רעיון ופיתוח לחברה שמוכרת וזו הקפיצה המשמעותית שהחברה עשתה בשנה האחרונה. יש לה כבר חוזים ממומשים וצבר הזמנות לשנה הנוכחית במיליוני דולרים".
האם אין סיכון מבחינתכם להיכנס להשקעות בתחום האינשורטק בתקופה הזו?
"אני לא חושב שיש פה משהו מדאיג, אם הפתרון הוא אמיתי ונותן ערך. אנחנו רואים את זה בצורה הכי משמעותית במכירות בפועל. ברגע הזה זו ההוכחה הכי טובה. אנחנו עוד לא נגענו אפילו בקצה הקרחון. החברה התחילה במכירות רק לפני שנה ואני בטוח שהיא תוכל לעשות מכירות בעשרות ובמאות מיליוני דולרים, כשתחום האינשורטק יהיה התחום המוביל בהם".