אנחנו חיים בעידן הדאטה, והיום מצופה מארגונים לקבל החלטות מבוססות נתונים. לאור זאת אנחנו רואים גל של חברות שמנסות להכניס טכנולוגיה - ניתוח, תחזיות וכדומה - לתפקידים שונים בארגון שעד כה נותרו מאחור: ממשאבי האנוש, דרך ה-Employee experience, ועד לאנשי התשתיות והענן.
חברת סייטפול (Sightfull) שנחשפת כעת בנתה מערכת כזו עבור ה-CRO, המנהל שאחראי להכנסות החברה. "כל חברה היום היא מפעל לייצור הכנסות, ובפס הייצור הזה יש מערכת לידים, ויש את ה-sales שאחראים להפוך את הלידים לעסקאות, ויש את ה-customer success שאמורים לעזור ללקוחות האלו לחדש חוזה או להגדיל שימוש - אבל הכל קורה בלי שום שעונים שאומרים לארגון מה עובד ומה לא עובד". את הדברים אומר נעם לירן, אחד משני יזמי החברה והמנכ"ל שלה. סייטפול מגדירה את עצמה כחברה בתחום ה-Revenue Intelligence, מודיעין הכנסות אם תרצו, והיא בונה לוח מחוונים לכל התהליך שמתואר.
סייטפול מודיעה כעת על גיוס הון של 18 מיליון דולר (נסגר בפועל במאי) ויחד עם סיד של 6 מיליון דולר סך הכל גייסה החברה 24 מיליון דולר. את הסבב הובילה Dell Technologies Capital, בהשתתפות Norwest Venture Partners וטייגר גלובל. בהשקעת הסיד השתתפו 14 אנג'לים מצמרת היזמים והמנכ"לים של תעשיית ההייטק הישראלית, ביניהם אסף רפפורט, מנכ"ל Wiz; עינת גז, מנכ"לית Papaya Global; דן עדיקה, מנכ"ל WalkMe; ותומר ויינגרטן, מנכ"ל SentinelOne.
"יכולים להיות לארגון בכל רגע נתון 10 קמפיינים, אבל הם לא מנותחים. יכול להיות שהמרקטינג הפסיק לעבוד פתאום, או שיש פער גדול בין איש מכירות אחד לשני, ואפשר לשפר את זה עלי ידי הדרכה. יכול להיות שבטריטוריה אחת לוקח לסגור עסקה ב-20 ימים ובטריטוריה אחרת של הארגון לוקח 90 ימים. יכול להיות שאנשים שמגיעים מערוץ מסוים לא מחדשים את המוצר משום מה", מדגים לירן על השימושים האפשריים. "יש עולם שלם של תובנות וגם אם קיימים פתרונות נקודתיים לכל מחלקה, הם לא יודעים לקשר בין חתיכות המידע השונות".
נעם לירן, מנכ"ל ומייסד משותף בסייטפול: "בישראל כולם סייבר - החברים שלך, המשקיעים שלך, כולם. אבל כשיצאתי ל-MBA באינסייד הבנתי שהעולם יותר גדול, ורציתי לעשות דברים אחרים, אבל לא רציתי לזרוק את הידע המודיעיני לפח"
סייטפול, כשמה כן היא, מציפה תובנות לכל גוף המכירות של החברה. למשל שעסקה עם ארגונים יותר גדולים לוקחת יותר זמן אבל נאמנות הלקוח גבוהה יותר, ומכאן אפשר לגזור פעולה. "למה שאנשי השיווק, המכירות, ההנהלה, יישארו תקועים עם אקסלים סטטיים ו-BI איטי?", תוהה לירן, וגורס שגם להם מגיע להתקדם לעולם מבוסס מידע.
סייטפול, מתחברת לתוכנות השונות בארגון (ב-API), מערכת הלידים, ה-CRM וכדומה, ומתחילה לייצר מודיעין. זה לא צריך להפתיע אם לוקחים בחשבון את זהות היזמים, לירן ואלכס ליטבק, שמכהן בה כ-CTO. שניהם נפגשו ביחידת 81 באגף המודיעין ושירתו מספר שנים ביחידה הסודית.
"אלכס טוען שהכרנו כבר באוטובוס מהבקו"ם, אני זוכר אותו רק מהקורס", מספר לירן. קודם למיזם הנוכחי לירן היה אחד מארבעת יזמי אדאלום, שנמכרה למיקרוסופט באמצע 2015 תמורת 320 מיליון דולר. שאר יזמי אדאלום הספיקו לעזוב מאז את מיקרוסופט ולהקים את Wiz ואילו לירן בחר להתרחק קצת מהסייבר. "בישראל כולם סייבר - החברים שלך, המשקיעים שלך, כולם. אבל כשיצאתי ל-MBA באינסייד הבנתי שהעולם יותר גדול, ורציתי לעשות דברים אחרים, אבל לא רציתי לזרוק את הידע המודיעיני לפח", הוא מספר.
סייטפול עושה שימוש בכלים טכנולוגים ומידע עתק כדי להפיק תובנות: "חצי מהטאלנטים שלנו אנשי מודיעין וסייבר וחצי בוגרי מקינזי ותעשיית הייעוץ", מספר לירן. כך החברה ממזגת לטענתה בין היכולת לחלץ מידע והיכולת לחבר אותו לתובנות עסקיות.
"למספר גדול מדי של ארגונים יש הבנה עמומה בלבד לגבי השאלה האם אסטרטגיית ה-go-to-market שלהם באמת עובדת", מסר יאיר שניר, דירקטור Dell Technologies Capital. "היכולת למנף נתונים עסקיים כדי לחשוף צווארי בקבוק בעסק מחוללת טרנספורמציה בקרב ארגונים במגוון שווקים".
סייטפול מכוונת את המוצר שלה לחברות SaaS (תוכנה כשירות) היות שהן עשירות בדאטה, וסך הכל יש לה כ-12 לקוחות. לסייטפול 25 עובדים והיא תשאף להכפיל את מצבת העובדים תוך שנה.