אקזיט לחברת גורושוטס (Gurushots) הישראלית: החברה נרכשת על ידי חברת Zedge האמריקאית (ZDGE) בסכום כולל המוערך בכ-42 מיליון דולר, מזומן ומניות. כך מדיווח של החברה לרשות ני"ע האמריקאית.
גורושוטס הוקמה ב-2014 על ידי גילון מילר (CEO) וערן חזות (CTO). היא פיתחה אפליקציה שמשלבת אלמנטים של גיימינג בצילום ומאפשרת לכל בעל טלפון נייד להתחרות במגוון תחרויות בעזרת התמונות שהוא מצלם. בהודעה לעיתונות נמסר כי משתמשי גורושוטס משתתפים במעל 300 תחרויות שונות בחודש ושולחים מעל ל-5 מיליארד הצבעות. רווחי החברה נובעים מפיצ׳רים בתשלום שהיא מציעה באפליקציה.
החברה גייסה עד היום קצת מעל ל-8 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומקרנות כמו AltaIR Capital, Flashpoint Venture ו-AltaClub.
חברת Zedge שנסחרת בבורסת ניו יורק פועלת בתחום ה-Personalization app, היא מחזיקה פורטפוליו של מותגים דיגיטליים הכולל רינגטונים, אפליקציות, אומנות משתמשים ועוד ומשרתת 44 מיליון משתמשים חודשים ברחבי העולם. במקביל היא מפעילה גם מרקטפלייס ליוצרי רשת והרכישה של החברה הישראלית תסייע לה לפנות לשוק חדש של צלמים חובבים.
בהודעת החברה הרוכשת נכתב כי לגורושוטס יש פרופיל צמיחה אטרקטיבי, שיאיץ את הצמיחה בהכנסות ויגדיל את האינגיג׳מנט של משתמשי Zedge. בנוסף, החברה הישראלית מתגאה ב-KPIs דוגמת הכנסה ממוצעת ממשתמש של יותר מ-3.5 דולר בחודש - יותר משל Zedge. מעל ל-56% ממשתמשי גורושוט מבוססים בשווקים מפותחים וחלקם הגדול משתמשי iOS, שנחשבים לקהל רווחי מאוד מקרב בעלי האפליקציות. בנוסף, להערכת החברה הרוכשת, העברת משתמשי גורושוט למכירת התמונות שלהם דרך פלטפורמת המרקטפלייס Zedge Premium צפויה לקדם משמעותית את פעילות ה-NFT של החברה האמריקאית.
גורושוטס תמשיך לפעול בישראל וצפויה אף להרחיב את מצבת העובדים שלה. למעשה, סכום הרכישה כולל רכיב בסך 8 מיליון דולר שיוקצה לשימור עובדים על פני תקופה של שלוש שנים.