כחלק ממהפכת הטלה-רפואה של השנים אחרונות, אפשר למצוא היום הרבה יותר דרכים ומוצרים לבצע בדיקות או מעקב בריאותי בבית ולא במשרד הרופא. בין אם מדובר בשעון החכם של אפל שמנטר מדדים רפואיים בסיסיים או בחברות מתמחות כמו Healthy.io הישראלית, שפיתחה אפליקציה לבדיקות שתן.
אבל כאשר מדובר בניטור התנהגות מתמשך ושינוי התנהגותי האתגרים אחרים. סטארט אפ הבריאות הדיגיטלית הישראלי, Hello Heart, פיתח מוניטור לחץ דם שמשדר לאפליקציה, ומשלב תובנות מבוססות AI, עם חוויית שימוש הלקוחה מעולמות הגיימינג. זאת, על מנת להקל על אנשים את ניהול הבריאות היום-יומי שלהם.
כעת מודיעה החברה על גיוס 70 מיליון דולר בסבב D אותו הובילה קרן Stripes הניו-יורקית, שהשקיעה בשלבים דומים בחברות כמו מאנדיי, סניק ואורקה.
"שתי העצות הראשונות שמקבלים מהרופאה אחרי אבחון לחץ דם גבוה הוא להפסיק לעשן ולהוריד במשקל. שני שינויים גדולים באורח החיים שאנשים מתקשים לבצע ולרוב מתייאשים", אומרת ל-tech12 מעיין כהן, מייסדת שותפה ומנכ"לית Hello Heart.
לפני מספר חודשים פורסם בכתב העת JAMA מחקר גדול שהראה כי יותר מ-84% ממשתתפי המחקר - משתמשי האפליקציה - הורידו את לחץ הדם שלהם והצליחו לשמר את הירידה במשך שלוש שנים. תוצאות קליניות אפקטיביות פי שתיים מכל מחקר אחר שנעשה בתחום
כהן מסבירה שהאסטרטגיה של המוצר שלה נסמכת לא מעט על התנהגות המשתמשים: "אנחנו מתאימים טיפים למשתמשים ומנסים לראות מה מייצר אינגייג'מנט הכי גבוה מצידם ורואים מה מדבר לאנשים. לכל אחד מתאימות המלצות שונות. יש אנשים שכל מה שהם היו צריכים זה להבין זה שהתרופות שרשמו להם באמת עובדות ולהמשיך לקחת אותן. אחרים לא רוצים לקחת תרופות בכלל ולהם מתאימים טיפים לפעילות גופנית ותזונה. רואים מה מייצר היענות ומה לא ובסוף יש לנו מעין כדור בדולח אישי לכל משתמש".
Hello Heart קיבלה סימוכין לגישה הזו כאשר לפני מספר חודשים פורסם בכתב העת JAMA מחקר גדול שהראה כי יותר מ-84% ממשתתפי המחקר - משתמשי האפליקציה - הורידו את לחץ הדם שלהם והצליחו לשמר את הירידה במשך שלוש שנים. תוצאות קליניות אפקטיביות פי שתיים מכל מחקר אחר שנעשה בתחום.
כהן הקימה את החברה בשנת 2013 בעקבות חוויה אישית שעברה במטרה לתת למשתמשים כלים לניהול הבריאות האישית שלהם. כיום פועלת החברה רק בשוק האמריקאי באמצעות חברות הביטוח והמעסיקים הגדולים שם, שמציעים את הפתרון למבוטחים שאובחנו עם לחץ דם גבוה.
מעיין כהן, מייסדת שותפה ומנכ"לית: "אנחנו רואים עליה בשימוש ובביקוש גם אצל אנשים מבוגרים יותר. יש לנו למשל משתמשת בת 102 שהיינו צריכים להוסיף בשבילה שנות לידה אחורה בגלגלת שלנו"
"ברגע שהוספנו טיפים לאפליקציה ראינו שבאמצעות אלגוריתם ושימוש במדעי התנהגות אפשר לראות מה הכי עוזר באמת. השילוב הזה בין לקחת מידע רפואי מורכב שיש היום אינסוף ממנו עם מה שבאמת עובד ומדעי התנהגות אפשר לנו לשבת על צומת מאוד מהותית של יכולות".
כהן מוסיפה שהקורונה בפרט והגישה לטכנולוגיה שינתה את הדרך בה אנשים צורכים שירותי רפואה: "אנשים רוצים לקבל החלטות בעצמם הליך קבלת ההחלטות לא מתחיל אצל רופא אלא בגוגל, אז הכלי שלנו מאוד משמעותי. אנחנו רואים עליה בשימוש ובביקוש גם אצל אנשים מבוגרים יותר. יש לנו למשל משתמשת בת 102 שהיינו צריכים להוסיף בשבילה שנות לידה אחורה בגלגלת שלנו".
החברה גייסה סבב של 45 מיליון דולר לפני כשנה, איך היה הגיוס הפעם בהשוואה לסבב קודם?
"התחילו להגיע אלינו שיחות כשעוד ישבנו על 40 מיליון דולר מהגיוס הקודם. אנחנו גדלים אבל לא מפזרים כספים בצורה לא אחראית, הגיעו אלינו הרבה משקיעים שמחפשים את הדבר הגדול הבא בתחום הבריאות הדיגיטלית ועשו שיעורי בית. אנחנו עובדים בשוק מאוד פומבי ואפשר לראות איזה חברות ביטוח קונות איזה מוצר, אנחנו מסומנים כמובילים גם מבחינת מספר הלקוחות וגם בגלל המחקר שהוצאנו. אנחנו החברה היחידה שהוציא מחקר כזה עם ולידציה לתוצאות הקליניות".
"אני יכולה להגיד שבהשוואה לגיוס שעשינו לפני שנה היום קשה הרבה יותר לגייס. משקיעים יותר זהירים והיה תהליך due diligence ארוך יותר של כל הקרנות. אם סבב קודם קבלנו term sheet ראשון תוך 10 ימים, הפעם שיחות נמשכו חודשיים"
"אני יכולה להגיד שבהשוואה לגיוס שעשינו לפני שנה היום קשה הרבה יותר לגייס. אמנם קבלנו פניות ממספר גדול יותר אבל משקיעים יותר זהירים והיה תהליך due diligence ארוך יותר של כל הקרנות. אם סבב קודם קבלנו term sheet ראשון תוך 10 ימים, הפעם שיחות נמשכו חודשיים". כהן מוסיפה, עם זאת, "שאמרנו לא להרבה קרנות".
יש היום גם תחרות קשה על גיוסי כוח אדם, מרגישים את זה אצלכם?
"אין לנו קושי מהותי. לכולם קשה אבל ביחס לחברות אחרות פחות קשה לנו כי העובדים שלנו הם כאלה שמגיעים כי הם רוצים לעבוד על מוצר משנה חיים ומעניין מבחינת טכנולוגיה, עיצוב, מוצר וכו. זה שוק מצומצם ויש לנו מובילה עולמית בארץ בתחום. לקבל מכתבי תודה מיוזרים זה לא משהו שאנשים בהייטק חווים כל יום".
בעבר סיפרת שבחברה יש רוב נשי, זה עדיין המצב?
"כן, 58% אחוז נשים. היום יש יותר נשים במוצר ויותר גברים במכירות אבל אנחנו כל הזמן עושים איזון מגדרי בצוותים. מקפידים שלא יהיו צוותים שהם רק גברים או רק נשים כי זה מייצר דינמיקה אחרת. אני חושבת שהאיזון - כמו האיזון בדיעות - מאוד חשוב לייצר משהו ייחודי. כשכולם אותו דבר נוצרת דינמיקת עדר"