זה נשמע מובן מאליו - חברת SaaS מפתחת מוצר לשימוש ארגוני וחלק בלתי נפרד ממנו כולל יכולת ניהול משתמשים, הרשאות, אבטחה, הזדהות וכו'. דמיינו למשל תוכנה שמאפשרת העברת כספים ונמצאת בשימוש של בנק גדול שאלפי משתמשים צריכים להתחבר אליה כחלק מהעבודה היומיומית.
מסתבר שהחלק של ניהול המשתמשים ביישומי B2B הוא כאב ראש לא קטן. "לחברות תוכנה לוקח הרבה שנים עד שהן משקיעות ביכולות כאלה" מסביר ל-tech12 שגיא רודין, מנכ"ל ומייסד-שותף ב-Frontegg ומוסיף: "המשמעות היא הגעה מאוחרת של המוצר לשוק וגם שלקוחות גדולים הם מחוץ לתחום כי הם דורשים יכולות כאלה בכל רכישת SaaS".
Frontegg, שהקומה בשלהי 2019, לקחה על עצמה להשלים את הפער הזה והיא מציעה היום פלטפורמת ניהול משתמשים עבור יישומי B2B SaaS שתומכת במסע המשתמש, מההרשמה ועד לניהול המינוי לשירות. הפתרון יכול להשתלב בקלות ובמהירות בכל תוכנה, אפליקציה ומוצר כבר בשלב הפיתוח, וכך מאפשר לצוותי הפיתוח להישאר ממוקדים בבניית מוצר הליבה שלהם. היום Frontegg מודיעה על השלמת סבב B בסך 40 מיליון דולר, אותו הובילו Stripes ו-Insight Partners. הגיוס הנוכחי מגיע זמן קצר לאחר שהשלימה החברה את סבב גיוס A על סך 25 מיליון דולר בחודש דצמבר האחרון, ומביא את ההון שגויס ל-70 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעות אפשר למצוא את Global Founders Capital, Pitango First ו-i3 Equity.
שגיא רודין, Frontegg: "גייסנו לאחרונה בדצמבר. אנחנו במקום שהוא טיפה שונה והרגשנו את זה גם בקורונה. בתקופות של אי ודאות רואים חזרה לבייסיק: חברות מחפשות מוצרים שממש קשורים ישירות להגדלת הרווח שלהן, ואנחנו נמצאים בדיוק במקום הזה"
רודין הקים את החברה ביחד עם אביעד מזרחי, שמשמש כ-CTO. השניים הכירו במסגרת עבודה משותפת בצ'קפוינט, ואחרי שנים שבהן עבדו בתחום ניהול מוצר היה להם ברור במה הם רוצים להתמקד בחברה שיקימו. הרקע בסייבר היווה יתרון בתחום שעד כה מרבית המוצרים הקיימים בו דאגו בעיקר לפן של אבטחת זהויות משתמשים. Frontegg הרחיבה את סט היכולות במוצר שלה לניהול כולל משתמשים במקום להתמקד רק באבטחה. היום, אומר רודין, יש לחברה כבר כ-200 לקוחות משלמים, ביניהם Datadog, Materialize, Okera, Hunters.AI, Tomorrow.io. "רוב הלקוחות הצטרפו בחצי השנה האחרונה" הוא מרחיב, "המוצר עשה קפיצת דרך משמעותית אחרי שגייסנו סבב A בדצמבר".
היה קשה יותר לגייס את הסבב הנוכחי?
"גייסנו לאחרונה בדצמבר. אנחנו במקום שהוא טיפה שונה והרגשנו את זה גם בקורונה. בתקופות של אי ודאות רואים חזרה לבייסיק: חברות מחפשות מוצרים שממש קשורים ישירות להגדלת הרווח שלהן, ואנחנו נמצאים בדיוק במקום הזה. בעזרתנו חברות יכולות להגיע לעסקאות יותר גדולות וזה הלך הרוח שאנחנו מרגישים מהשוק.
"הגיוס הגיע מהר ולא נבע מצורך פיננסי אלא מהזדמנות גדולה לצמוח יותר מהר. גם ההכרות עם סטרייפ, שזו קרן שמקדשת מוצר והשקיעה במאנדיי בין השאר, הייתה חשובה לנו. ההזדמנות לצרף אותם הייתה מניע משמעותי מאוד".