חברת הגיימינג הישראלית Overwolf מודיעה היום על רכישת חברת Tebex הבריטית, פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן לעשות מונטיזציה בשרתי משחק פרטיים, בסכום של 29 מיליון דולר.
Overwolf פיתחה פלטפורמה ליוצרים בתחום הגיימיניג, שמאפשרת להם לבנות אפליקציות ומודים (modes) למשחקי מחשב, להפיץ אותם ולייצר הכנסה מיצירותיהם. הרכישה של Tebex תרחיב את הפעילות של החברה הישראלית גם עבור יוצרים שעושים שימוש בשרתי משחק פרטיים. Tebex תמשיך לפעול בתור יחידה עסקית בתוך Overwolf, וכלל פעילותה מול לקוחותיה הקיימים תימשך כרגיל - החל בתחזוקת הפלטפורמה, עד שכלולה ופיתוח רעיונות חדשים עבורה.
"יוצרי תוכן חיצוניים קיימים ארבעה עשורים בתעשיית הגיימינג", מסביר ל-tech12 אורי מרשנד, מנכ"ל Overwolf. "מדובר בגיימרים שמאוד אוהבים משחק ומוסיפים לו תוכן. זה נעשה משחר ההיסטוריה של התעשייה הזו. הצד השלילי של זה הוא הצ'יטים למשחק (פיתוחים שמאפשרים עקיפה של חוקי המשחק, ה"ר), והצד החיובי בא לידי ביטוי במודים או באפליקציות ובחוויות חדשות, שהופכות את המשחקים ליותר מעניינים. אנחנו לראשונה מתמקדים בשירות היוצרים האלה כדי לאפשר להם מעבר ליצירה מתוך תשוקה להתפרנס מזה".
"הטרנד של השנה האחרונה הוא תוצאה של עבודה של עשורים של אנשים שבונים תוכן סביב משחקים. זה פשוט לא היה במיינסטרים. השינוי המהותי שקרה לפני כשנה הוא ההנפקה המוצלחת של Roblox. הם גרמו לכך שאנשים מבינים מה אנחנו עושים"
נראה שהכניסה של מושג כמו מטאוורס לשיח היומיומי הביאה איתה גם תנופה בתחום הקריאטורס, או שזה בעצם משהו שתמיד היה ועכשיו הוא רק זוכה ליותר תשומת לב?
"הטרנד של השנה האחרונה הוא תוצאה של עבודה של עשורים של אנשים שבונים תוכן סביב משחקים. לפני 20 שנה היה את 3Warcraft , שיצא עם יכולת עריכת מפות והתכונה הזו הביאה ליצירה של משחקים כמו League of Legends. זה פשוט לא היה במיינסטרים. השינוי המהותי שקרה לפני כשנה הוא ההנפקה המוצלחת של Roblox, חברה שהקונספט שלה הוא 'לבנות את הלונה פארק', ומזמינה את היוצרים להקים את המתקנים בו".
לא שונה בהרבה מהקונספט של כל רשת חברתית שמגישה את הפלטפורמה אבל את התוכן כולו יוצרים המשתמשים.
"נכון, וגם Roblox קיימת כמעט 20 שנה. אנחנו פשוט מאפשרים לעשות את זה בכל משחק כספקי שירותים או תשתית".
"כוכב הצפון שלנו בחברה הוא כמות היוצרים שיוצאים עם מעל ל-10 אלפים דולר לשנה. היעד שלנו זה שיהיו לנו 250 כאלה, וכרגע יש לנו כ-160. אבל כן, יש שונות גבוהה. קבוצה יחסית קטנה עושה סכומי עתק"
זו תחרות או שפשוט שתי גישות שונות לתחום?
"Roblox לא צריכים אותנו כי הם בנו גן סגור. ההבדל הוא שלנו אין גן סגור, אנחנו פונים לכל משחק, ואנחנו בכל מיני קטגוריות שהם לא נמצאים בהן. הייתי רוצה להגיד שמצד אחד זו תחרות, ומצד שני זו גאות שמרימה את כל הסירות. כי אחת הסיבות שאנחנו מדברים היום זה Roblox, שגרמו לכך שאנשים מבינים מה אנחנו עושים".
למרות הפריחה הגדולה של תעשיית הקריאטורס, נתונים מראים שחלוקת ההון בתוכה מאוד לא שוויונית. נדמה לי שמשהו כמו 25 מהיוצרים מקבלים יותר הון מכל השאר, קצת דומה לכלכלה המסורתית.
"כוכב הצפון שלנו בחברה הוא כמות היוצרים שיוצאים עם מעל ל-10 אלפים דולר לשנה, זה מספר שקבענו כסכום שאפשר לחיות ממנו בחלק מהעולם. היעד שלנו זה שיהיו לנו 250 כאלה, וכרגע יש לנו כ-160. אבל כן, יש שונות גבוהה. קבוצה יחסית קטנה עושה סכומי עתק. יש לנו יוצר שעושה מיליון דולר בחודש למשל. בוודאי שהיינו שמחים לחלוקה שוויונית יותר".
רכישה בסדר גודל כזה היא קפיצת מדרגה עבורכם?
"כל רכישה היא מאתגרת עבור החברה. יש סטטיסטיקה שמראה שכ-70% מהרכישות נכשלות והיא תמיד לנגד עיני ואני מסתכל ביראה על אתגר האינטגרציה שלפנינו. אבל אנחו מרגישים בשלים ובקטגוריה צומחת אז חשבנו שזה יהיה נכון לבצע רכישה יום והעובדה ש-Tabex הם צוות קטן של 10 עובדים בהחלט תקל עלינו".
ל-Overwolf למעלה מ-95,000 יוצרי תוכן ו-31 מיליון משתמשים פעילים בחודש, היא גייסה עד כה החברה מעל 150 מיליון דולר ממספר משקיעים, ביניהם: קרן אנדריסן הורוביץ (a16z), Griffin Gaming Partners, Insight Partners, Intel Capital, Liberty Technology Venture Capital, Marker ו-Ubisoft.