דווקא בתקופה שבה ה-term sheets הופכים נדירים יותר, פגישה מקרית בכנס גיימינג במרץ הובילה לסבב השקעה של 35 מיליון דולר. חברת אינקרדיבילד (Incredibuild) הישראלית מודיעה היום (ב') על גיוס 35 מיליון דולר בסבב B בהובלת קרן Hiro Capital הבריטית המתמחה בתחום הגיימינג ובהשתתפות קרן אינסייט שרכשה נתח מהחברה לפני כשנה.
אינקרדיבילד פיתחה טכנולוגיה שמאיצה יכולות עיבוד באמצעות איתור משאבי מחשוב פנויים. "אנחנו עושים עיבוד מבוזר" מסבירה תמי מזאל-שחר, מנכ"לית החברה. "לכל מחשב יש מעבד שמוגבל ביכולות שלו ופעולה שדורשת הרבה כוח עיבוד עשויה לקחת כמה שעות. בשלב שהמפתח לוחץ אנטר על המשימה, הטכנולוגיה שלנו מפצלת אותה לאלפי משימות מקבילות ומחפשת ברשת הלוקאלית, על הענן או על שניהם כל כוח עיבוד פנוי. פעולה שהייתה אמורה לקחת שמונה שעות לוקחת 40 דקות, התוצאה היא חיסכון בשעות פיתוח יקרות, בתשלום יקר לענן ומאפשרת גם לעשות יותר סבבי בדיקות ולהגיע יותר מהר לשוק".
יש עוד חברות שממקסמות כוח עיבוד, מה אתם עושים אחרת?
"השאלה מה זה מקסום כוח עיבוד. היכולת לפרק תהליך לתהליכים מקבילים והיכולת למצוא כל משאב פנוי ברשת ולשלוח משימות אוטומטית ללא התקנה, זה משהו שייחודי לנו. אנחנו כמו סדרן שעושה עבורך את עבודת ה-DevOps, תחום שחסרים בו לא מעט מפתחים.
"אנחנו גם חברת ענן, גם חברת פרודקטיביטי וגם כלי DevOps, אז קשה למצוא שחקן שמתחרה בנו בכל שלוש הקטגוריות האלה. לרוב היכולות של מתחרים מתמקדות באחת מהן".
תמי מזאל-שחר, מנכ"לית החברה: "פעולה שהייתה אמורה לקחת שמונה שעות לוקחת 40 דקות, התוצאה היא חיסכון בשעות פיתוח יקרות, בתשלום יקר לענן ומאפשרת גם לעשות יותר סבבי בדיקות ולהגיע יותר מהר לשוק"
כאמור, לפני קצת יותר משנה קרן אינסייט קנתה אחזקות באינקרדיבילד מקרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל, במסגרת סבב A של החברה שהיקפו היה 140 מיליון דולר אבל רק חלק קטן ממנו נכנס לקופת החברה. "הסבב הזה היה תחילת מסע הצמיחה שלנו ולפניו היינו רווחיים", אומרת מזאל-שחר. "הסיבה שיצאנו לסבב הנוכחי היא הרצון שלנו לנצל את המומנטום של מחסור בחומרה בשוק ובעיות כלכליות אחרות שגורמות לחברות להיות זהירות יותר בכמות המפתחים שהן שוכרות. הטרנדים האלה נותנים לנו רוח גבית ואנחנו צריכים להרחיב את מספר הלקוחות ולראות איך אנחנו צומחים. אנחנו גם הולכים להוסיף סט יכולות חדשות כמו למשל תמיכה במק, כניסה לתהליכים גרפיים עמוקים יותר והכניסה למטאוורס כמובן. אנחנו רוצים להגדיל את כוח הפיתוח ואת מאמצי השיווק".
היום 60% מהכנסות החברה מגיעות מתחום הגיימינג, אבל היא כבר פעילה גם בסקטורים נוספים כמו אוטומוטיב ופיננסים. לפי נתוני החברה, יש לה למעלה מרבע מיליון משתמשים מ-1,500 ארגונים גלובליים, כולל חברות רבות ברשימת פורצ'ן 100.
"את קרן Hiro פגשנו לראשונה בכנס גיימינג במרץ האחרון ואז נפגשנו שוב בכנס נוסף באפריל והם ממש התלהבו ממה שאנחנו עושים. הם קרן שמתמחה בעבודה עם הסטודיואים הנחשבים ביותר בתחום, משחקי טריפל A וכו".
בחברה מסרבים למסור לפי איזה שווי נעשה הגיוס אבל מציינים שהוא כמעט הוכפל מאז הסבב הקודם ומציינים שכך גם ההכנסות השנתיות. "היינו חברה רווחית ואני יודעת שנוכל לחזור להיות רווחיים מאוד בקלות. הגידול הנוכחי הוא מתוך הבנה שכל מה שנשקיע יביא לנו יותר ושבסוף תהליך הצמיחה נראה שוב רווחיות".
מזאל-שחר מציינת גם שלחברה יש היום כמעט 200 עובדים ורק לאחרונה פתחה פעילות בארה"ב: "אחד הדברים המרכזיים עבורנו הוא קידום נשים. יש לנו 60% נשים בהנהלה ו-50% מעובדי החברה כולה הן נשים. אנחנו עושים הרבה מאוד מאמצים בחינוך והוצאנו אפילו ספרונים לגני ילדים שחושפים ילדות למקצועות ההייטק. חוץ מעסקים יש לנו אני מאמין לגבי החשיבות של להחזיר לחברה וקידום אוכלוסיות שפחות מיוצגות בהייטק".