בדרך להנפקה חברת WSC Sports מבצעת סבב גיוס הון בהיקף 100 מיליון דולר. חברת תקצירי הספורט המבוססים AI מודיעה היום על השלמת סבב גיוס D בהובלת קרן ICP והמשקיעים הקיימים, בהם אינטל קפיטל, O.G. Tech, Detroit Venture Partners ועוד. כניסה של ICP, מקבוצת ION, מסמנת את הכיוון אליו צועדת החברה - ION היא חברה ישראלית שמנהלת נכסים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר, ו-ICP מתמחה בהכנת חברות להנפקה. בין השאר השקיעה בעבר בפייבר, מאנדיי, סימילרווב וטאבולה.
חברת WSC פיתחה טכנולוגית בינה מלאכותית שמאפשרת לייצר תקצירי ספורט – סרטוני וידאו שבהם מופיעים רגעים מסוימים מהמשחק - שנבחרו ונערכו באופן אוטומטי על פי ההנחיות של הלקוח, שהוא בעל זכויות השידור. בין 200 לקוחותיה נמצאות הנהלות ליגות ספורט וגופי שידור בעולם, בהם NBA ,NHL והבונדסליגה, וגם ESPN ,Tencent ו-YouTube TV. בישראל יש לחברה שני לקוחות: מנהלת ליגת העל בכדורגל ומנהלת ליגת העל בכדורסל.
תקצירי הספורט מיוצרים בזמן אמת, ומופצים על ידי לקוחות החברה באמצעות הרשתות החברתיות, במטרה לייצר חיבור של האוהדים והגדלת ההכנסות מהם. בשנת 2021 יצרה WSC כ-3.4 מיליון תקצירי ספורט, כמות המהווה מעל 9 שנים של תוכן וידאו במצטבר
תקצירי הספורט מיוצרים בזמן אמת, ומופצים על ידי לקוחות החברה באמצעות הרשתות החברתיות, במטרה לייצר חיבור של האוהדים והגדלת ההכנסות מהם. בשנת 2021 יצרה WSC כ-3.4 מיליון תקצירי ספורט, כמות המהווה מעל 9 שנים של תוכן וידאו במצטבר. כמו כן החברה ייצרה למעלה מ-6,000 WSC Stories, שזכו לכ-100 מיליון צפיות, עם ממוצע CTR של למעלה מ-11%.
לשלוח באופן אוטומטי חבטה יפה בגולף
דניאל שיכמן, מנכ"ל ומייסד שותף ב-WSC, אומר בשיחה עם tech12, שאין כרגע כוונה מוגדרת ללכת להנפקה: "היום אנחנו שחקן סופר דומיננטי בתחום שלנו ואנחנו רוצים להמשיך ולהשתלט על כל השוק. השלב הבא הוא להגדיל את החברה ולהיות דומיננטיים מאוד בשוק, ואז יכול להיות שתהיה הנפקה, זה תלוי בתנאים מאקרו-כלכליים, אבל יכול להיות שנמשיך להיות חברה פרטית מאוד גדולה, שממשיכה לגדול".
שיכמן אומר כי ההון שגוייס ישמש להרחבת סל השירותים של החברה והשגת לקוחות חדשים במדינות נוספות ובענפי ספורט נוספים. כך למשל מתכננת החברה להיכנס לתחומי ה-NFT ולתחומי ההימורים בספורט. "אם נגיד שהיתה חבטה ממש מגניבה בגולף, אז חברת ההימורים בספורט שאנחנו עובדים איתה יכולה לשלוח באופן אוטומטי את החבטה - ברגע שקרתה - לסגמנט מסוים של משתמשים שאוהבים גולף בפוש למובייל, ולהגיד 'תראו, זה עכשיו קרה, צפו בזה', וכך לגרום להם להתחבר לאפליקציה או גם להמר. כשהתוכן שאתה מקבל מעניין, אתה יותר מקושר למותג".
תחום חדש נוסף הוא תחום ספקי ה-OTT, השידורים הרב-ערוציים, ש-WSC תאפשר להם להציע לצופים תקצירי אירועים תוך כדי שידור המשחק, תקציר אירועים עד כה למי שהתחבר באיחור ועוד. אחד הגופים הראשונים להשתמש בשירות הזה היא Youtube TV. תחום שלישי חדש הוא כלי שיאפשר לחברות לגייס משתמשים חדשים באמצעות חיפוש בגוגל: משתמש שיחפש שחקנים או אירועים שקשורים למועדון או לליגה יקבל הצעה לצפות בסטורי רלוונטי, לצד הצעה להירשם לקבלת עוד תוכן דומה.
WSC עובדת גם עם חברות הימורים: "אם נגיד שהיתה חבטה ממש מגניבה בגולף, אז חברת ההימורים בספורט שאנחנו עובדים איתה יכולה לשלוח באופן אוטומטי את החבטה - ברגע שקרתה - לסגמנט מסוים של משתמשים שאוהבים גולף בפוש למובייל, ולהגיד 'תראו, זה עכשיו קרה, צפו בזה'"
שיכמן אומר כי תחום שצמח בתקופת הקורונה היה שימוש בארכיון הווידאו של הלקוחות, בהיעדר שידורים חיים. לדבריו כעת מנצלת WSC את הארכיונים לשירות חדש להלבנת תכנים פירטיים אצל יוצרי תוכן מובילים. לאלה החברה מציעה גישה לתכני ארכיון אוטומטיים שיאפשרו להם לייצר סרטונים חדשים במהירות - ובתמורה הם יתחלקו בהכנסות עם בעל הזכויות ועם WSC עצמה.
מה התוכניות לשנה הקרובה?
"אנחנו רוצים לגדול בעוד כמאה לקוחות ובעוד ענפי ספורט. אנחנו רואים מה קורה בשוק הספורט לצריכת התוכן - אנשים צופים פחות במשחקים מלאים והרבה יותר בתוכן קצר ובהרבה פלטפורמות. בסוף זו היכולת שלנו לקחת כל סוג תוכן באופן אוטומטי ולייצר הרבה חוויות שאי אפשר לעשות באופן ידני, וכך לאפשר לבעלי הזכויות למקסם את הזכויות שלהם, להביא יותר משתמשים, לתת חוויה יותר טובה, וללכת לדור הבא של הצריכה".
למה בעצם נועד סבב הגיוס?
"אנחנו מסתכלים על השלב הבא של החברה ולאן היא רוצה להגיע. בסיבוב הזה בנוסף לכל המשקיעים הנוכחיים רצינו להוסיף עוד משקיע לקבוצה, שהוא משקיע בחברות בשלבים מאוחרים, שיודע לקחת חברות מהשלב שאנחנו נמצאים בו לשלב הבא ולהביא הרבה ניסיון וידע. השוק באמת משוגע והיו לנו הרבה הצעות, אבל את ION אנחנו מכירים שנתיים וחצי ורואים עם אילו חברות הם כבר עבדו. יש קשר אישי מעולה איתם, כימיה טובה, פתיחות ואמון".
למה לא פרסמתם את הערכת השווי של החברה?
"אנחנו פחות מדברים על זה. אבל אנחנו ברמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים מכובדים בשנה, לא ב-20-30, ומשם לפי המכפילים אפשר להעריך".
אתם מתכננים לרכוש חברות?
"זה כיוון שאנחנו חד משמעית מסתכלים עליו - כדי להרחיב את ההיצע שלנו. אבל אין לנו משהו על המדף למחר בבוקר. זה חלק מהדברים שאנחנו לוקחים בחשבון".
WSC Sports הוקמה בשנת 2011 על ידי דניאל שיכמן, אביב ארנון, שמואל יפה וחי גל. היקף הגיוסים של החברה, כולל הנוכחי, מגיע ל-139 מיליון דולר. החברה מעסיקה 260 עובדים והיא מתכננת להגיע לכ-400 עובדים עד לסוף השנה. גלעד שני, מנהל שותף ב-ICP, מצטרף למועצת המנהלים של WSC Sports. שני אמר: "התוכן הוא המלך, ואנו רואים בתוכן ספורט כאחד מהיהלומים שבכתר בעידן הדיגיטלי. הטכנולוגיה המובילה של החברה מייצרת ערך רב לשחקנים השונים בעולם תוכן הספורט. אנו מצפים לקחת חלק בפרק הבא של הצמיחה שהחברה חווה ושל החדשנות אותה היא מובילה".