ענף הבנייה מתנהל לרוב בצורה מיושנת וידנית. יש הררי טפסים שחייבים למלא, כמו יומן עבודה, יומן בטיחות, טפסי בקרת איכות, בדק, נוכחות עובדים, מסירת דירות ועוד. "חלק נכתב בנייר, חלק בע"פ וחלק באקסל. הבנו שצריך לקחת את ענף הבנייה שלב אחד קדימה באבולוציה ולהשתמש בטכנולוגיה הישראלית לפיתוח פלטפורמה דיגיטלית לניהול אתרי בנייה", מציין עומר סלבין, אחד מהיזמים ומנכ"ל Beti.
החברה פיתחה מעין מערכת הפעלה לבנייה שמחליפה את הניירת והסרבול, באפליקציה אחת שמשותפת לכל הגורמים הרלוונטיים בפרויקט: מנהל האתר, מנהל הפרויקטים, ממונה הבטיחות, סמנכ"ל הביצוע וכן הלאה - כולם יכולים לקבל מידע על 'איך אנחנו עומדים' בתקציב ובלוח הזמנים. Beti הודיעה היום על השלמת גיוס של 11 מיליון דולר בהובלת קרן PSG, המשקיעה בחברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה, בהשתתפות קרן 97212 Ventures מניו יורק ומשקיעים אסטרטגיים פרטיים מענף הבנייה.
מקורות המידע של בטי הם שלושה: ראשית, מה שמזינים המנהלים באתר באמצעות האפליקציה. "אלו דברים שחייבים גם ככה לעשות כל יום, אנחנו רק מחברים את זה למערכת דיגיטלית שמאפשרת תובנות על התפוקות", מסביר סלבין. "מלבד זה יש לנו גם שער חכם, סנסור בקרת פנים לעובדים שיודע על כניסה ויציאה לאתר, כולל שיוך לקבוצות העבודה; אם הגיע האיש של הריצוף או החשמלאי, או אם קבלן משנה הבטיח 20 אנשים ובפועל הביא 5. פתאום אפשר לשלוט מזה מהמשרד של חברת הבנייה. הסנסור השלישי והחדש אלו מצלמות שנמצאות באתר ומזהות ליקויי בטיחות כמו מעקה חסר, פיגום שעומד ליפול, עובד ללא קסדה או בור פתוח. זה מתחבר למערכת ההתראות של בטי".
עומר סלבין, מנכ"ל Beti: "אנחנו עוקבים אחרי רמת הביצוע, למה באתר מסוים התקופה יורדת מ-95% ל-80%? זו מלחמה יומיומית של חברות הבנייה. בסוף, אנחנו רוצים שהלקוח יקבל את הדירה בזמן, בלי נזילות ובלי בעיות ריצוף - לוודא שהיא נבנית ברמה הכי גבוהה שיש"
בטי, טוען סלבין, דואגת גם לבטיחות וגם לאיכות: "תאונות קורות המון באתרי בנייה. בארץ יש 300 תאונות בשנה ו-50 תאונות עם הרוגים, כל אירוע כזה מחייב חקירה משטרתית, ובטי מאפשרת למנהלי אתרים לעשות את המקסימום להבטיח את בטיחות העבודה", מסביר סלבין. "אנחנו עוקבים גם אחרי רמת הביצוע, למה באתר מסוים התקופה יורדת מ-95% ל-80%? זו מלחמה יומיומית של חברות הבנייה. בסוף, אנחנו רוצים שהלקוח יקבל את הדירה בזמן, בלי נזילות ובלי בעיות ריצוף - לוודא שהיא נבנית ברמה הכי גבוהה שיש".
ההבטחה של בטי היא לא רק חזון על הנייר. החברה פועלת בישראל מ-2018. ב-2019 קיבלה אישור של מינהל הבטיחות במשרד העבודה, כתחליף דיגיטלי מלא לדרישות החוק בתחום הבטיחות. "2,000 אתרי בנייה ו-300 חברות עובדות עם המערכת שהיא כבר איבר בגוף שלהן", מספר סלבין. "אנחנו מקבלים פידבק שבטי נותנת להם ערך והם לא יכולים בלי זה. בארץ אנחנו מרקט לידר עם 80% מהשוק וחברות כמו שפיר, בסט, י.ח. דמרי, אפקון ואחרות, אבל יש לנו הזדמנות לפתור בעיה עולמית".
מסייעים לקבלנים ולמנהלים בשטח
את בטי הקימו ארבעה יוצאי סיירת מטכ"ל: סלבין, בן למשפחת קבלנים כמה דורות, שהיה בעצמו מנהל פרויקטים באתרי בנייה גדולים בפולין. שייר מאוטנר, סמנכ"ל התפעול; דקל שוורצמן האיש הטכני בחבורה, בעל תואר מהטכניון וניסיון גם בסטארט אפים וגם בתעשיות הביטחוניות; ואסף גוטר, שמכהן כסמנכ"ל המכירות. סלבין מספר כי החברה גובה אלפי שקלים לחודש מכל אתר בנייה, דבר שמביא אותה בחישוב פשוט להכנסות של מיליוני שקלים רבים בחודש. בטי סיימה את 2020 ואת 2021 ברווח. אבל כעת היא החליטה לעלות כיתה ולגייס הון חיצוני.
"הגענו לשלב הגרות' וחברנו ל-PSG כשותף אסטרטגי כדי לקחת את השוק האמריקאי"', מסביר סלבין. "זה מדהים כמה זה בדיוק אותו דבר שם, אותם אתגרים בניהול עבודה, השינויים הרגולטוריים מאוד קטנים ואנחנו כבר סיימנו 'קומפליינס' (תאימות רגולטורית, א"ז) לכל השוק האמריקאי. פתחנו משרד בארה"ב בתחילת 2022 וכבר עובדות איתנו חברות בנייה מהטופ-30".
בהודעת הגיוס נכתב כי "המערכת מצמצמת את המרחק שבין השטח לדרג הניהולי ומאפשרת לכל הגורמים (מנהל העבודה, מנהל הפרויקט, מהנדס הביצוע, הקבלן, ממונה הבטיחות, מפקח הבנייה והיזם) לעבוד בצורה יעילה ומתואמת".
רונן ניר, מנהל שותף בקרן PSG: "הגידול העולמי בפרויקטים נדל"ניים לאחר הקורונה והמחסור בעובדים יצרו ביקוש רחב לדיגיטציה של תהליכי ניהול פרויקטים ושיפור היעילות התפעולית. Beti בולטת כשחקנית המובילה בשוק עם פלטפורמה שמעניקה מענה הוליסטי לצרכים של הקבלנים ברחבי העולם, ואנחנו מצפים לתמוך בהם בתהליך הצמיחה שלהם". בטי מעסיקה 30 עובדים ממשרדים בתל-אביב, רמת ישי וברוקלין.