מתי נוסדו: 2006
כמה גייסו: 1 מיליון דולר
מי המייסדת: חוה דורון סופרמן
איפה יושבים: תל אביב
אתר החברה: moodknight.com
לפי ארגון הבריאות העולמי, אחד מכל חמישה בני נוער חווה מצוקה נפשית. בזמן הקורונה חלה עלייה בפנייה לקווי סיוע, אבל לפי נתוני האיחוד האירופי רק מחצית הפניות נענו, פשוט בגלל העומס. MoodKnight, מנוע NLP לזיהוי והבנת טקסטים, אמור לפתור את הבעיה הזו: הוא מחפש אחר ביטויי מצוקה נפשית באופן אוטומטי - ומתריע על איתור צעירה או צעיר במצוקה בפני אנשי סיוע מקצועיים. כלי ה-AI, שעבודת הפיתוח עליו נמשכה שלוש שנים, יכול לפעול כתוסף לרשת חברתית או כאפליקציה עצמאית לזיהוי ביטויי מצוקה. הוא מזהה שפה אנושית בעברית או באנגלית ברמת דיוק של 92 אחוז, וזה אומר גם שפת צעירים, ביטויי סלנג ושימוש באימוג'י. המנוע מסווג את הביטויים לפי קבוצות הסיכון שלהם, כשבמקרים הקלים יותר התמיכה נעשית מתוך הרשת, באמצעות מתנדבים ואנשי מקצוע אונליין, אבל במקרים שמוגדרים כסיכון גבוה מועברים מיידית לקו 105 לסיוע במצוקה נפשית. בשלב זה פועל מנוע MoodKnight באתר 4Girls ובאתר נוסף.
4Girls הוא אתר העצמה לבנות, שהוקם בשנת 2000 על-ידי חוה דורון סופרמן, קופירייטינג ואסטרטגית פרסום בעברה. האתר, שפונה לנערות מגיל 12, מציע תוכן רלוונטי לשכבת הגיל והמגדר הזו, וגם פורומים וקבוצות להידברות בעילום שם בין הבנות. כאן היא זיהתה את הצורך באיתור המצוקות: "בשנים האחרונות התחילו להיות מצוקות צעקניות, ואני הבנתי שזו יותר מדי אחריות להיות בעלת פלטפורמה כזו ולא לעשות עם זה שום דבר", היא מסבירה. האתר הפך ב-2006 לחברה, ולפני שלוש שנים פנתה דורון סופרמן לרשות החדשנות וקיבלה מענקי פיתוח ראשוניים לפיתוח הטכנולוגיה החדשה. כאן כבר השתנה הפוקוס מטיפול בנערות בלבד לטיפול בכלל האוכלוסיה הצעירה, כולל בוגרות ובוגרים צעירים. הפיתוח הסתיים לפני כחודש, וכעת מתחילים ניסויי פיילוט הן בשיתוף שירותי הרווחה והן כאפליקציה עצמאית, שתשמש מטפלים בבריאות הנפש למעקב אחר מטופלים שנמצאים בביתם. "אני נמצאת בצומת החלטה, איזה מוצר הוא MoodKnight", היא אומרת, "האם זה מוצר עצמאי לשימוש המערך הרפואי, או מצד שני אפליקציה שחולשת על הרשת, ומאפשרת למנהלי אתרים לעזור למי שצריך עזרה באותו רגע".
4Girls גייסה עד כה כמיליון דולר באמצעות מספר תקציבי פיתוח ממשלתיים של רשות החדשנות, משרד הרווחה וישראל דיגיטלית. כעת היא עומדת בפני הצורך להגדיר התאמת מוצר לשוק, להתקדם להסכמי שיתוף פעולה ולהיערך לקראת גיוס משמעותי בעתיד הקרוב.