עם כל הלימונדות של העולם, רוב עסקאות הביטוח עדיין נסגרות כמו פעם, דרך סוכן. בביטוח המסחרי זה ממש רוב מוחלט, מעל 95% מהפוליסות נמכרות כך.

"עסק עדיין צריך את הסוכן במקרים רבים כדי שייתן לו את העצה הכיסויית, מה כדאי להרחיב ומה לא", אומר אסף ליפשיץ, מנכ"ל חברת Sayata, חברת אינשור-טק שמסייעת לסוכני הביטוח. החברה מספקת לסוכן הביטוח מעין ממשק מקוון שמתחבר לחברות הביטוח הגדולות ומאפשר להציע ללקוח מספר הצעות שהוא יכול להשוות ביניהן - או בקיצור, זאפ של ביטוחים.

עסק בארה"ב זקוק לשורה של ביטוחים, מסביר ליפשיץ. מנזקים למשרד או לחנות, עד פציעות של עובדים, ואף ביטוח סייבר. "כשיצאנו לדרך ב-2017 עברנו דרך חברות הביטוח וכולם דיברו כל הזמן על הברוקרים, הסוכנים - הבנו שזה חלק חשוב בעסקה". כך הבינה Sayata שהיא חייבת לעבור דרך הסוכנים ושיש שם פער טכנולוגי והדברים מתנהלים עדיין בצורה ידנית ומסורבלת. הפלטפורמה עלתה מסחרית בתחילת 2020. החברה התחילה עם ביטוח סייבר כמוצר ביטוחי ראשון אך כיום יש לה עוד קווי מוצרים לקראת השקה.

"שבריר מהזמן שהיה דרוש לכך בעבר"

"מלבד השוואת המוצרים אנחנו עושים אוטומציה גם למילוי הטפסים, כך שישאלו כמה שפחות שאלות, וגם מאחדים את השאלות למרות שלכל חברת ביטוח יש את הפורמט שלה", מסביר ליפשיץ.

"מלבד השוואת המוצרים אנחנו עושים אוטומציה גם למילוי הטפסים, כך שישאלו כמה שפחות שאלות, וגם מאחדים את השאלות למרות שלכל חברת ביטוח יש את הפורמט שלה"

Sayata עומדת באמצע, וגוזרת עמלה. זאת אומרת, ההכנסות שלה נגזרות ממספר הפוליסות וגובה הפוליסות. ליפשיץ מדווח כי לחברות עשרות סוכניות שמתמשות בפלטפורמה והכנסות החברה זינקו ביותר מפי עשר בין 2020 ל-2021.

כעת, החברה מודיעה על השלמת גיוס A של 52 מיליון דולר, שהוא למעשה הרחבה של גיוס שהוכרז לפני חמישה חודשים, של 17 מיליון דולר.

בהודעת הגיוס נכתב כך: "הטכנולוגיה הקניינית שפיתחה Sayata הופכת את תהליך החיפוש והרכישה של ביטוח עסקי לאוטומטי, בעוד שבלעדיה התהליך ארוך, מסורבל ויקר. הפלטפורמה של Sayata מסירה את הצורך של סוכני הביטוח לעסוק במשימות הידניות של בקשת הצעות מחיר, מילוי טפסים רבים ולא אחידים, כמו גם חוסכת תכתובת ממושכת עם חברות הביטוח עד לסגירת העסקה. באמצעות Sayata, הסוכנים צריכים להזין פרטי מידע ספורים בלבד, ובתוך שניות פלטפורמת התוכנה מספקת להם מספר הצעות מחיר לביטוח המותאם לצורכי הלקוח. מרגע שהסוכן בוחר הצעת מחיר מסוימת, הוא משלים את התהליך כולו בתוך הפלטפורמה ומבצע את הרכישה בשבריר מהזמן שהיה נדרש בדרך כלל. כך, יכולים הסוכנת או הסוכן להקדיש את מאמציהם להעמקת קשריהם עם הלקוחות הקיימים ולהרחבת בסיס הלקוחות שלהם".

את הגיוס הנוסף הובילו הקרנות פיטנגו גרות' והנקו ונצ'רס, והשתתפו בו המשקיעים הקודמים Team8 Capital, ורטקס, אלרון ונצ'רס, ו-OurCrowd. החברה מעסיקה 40 עובדים ומתכוונת להשתמש בכספי הגיוס להרחיב את כח האדם וקו המוצרים.