כשדורון הנדלר קיבל טלפון שהציע לו לחסוך על ביטוח הבריאות שלו, הוא שיתף פעולה בשמחה. מסר מספר זהות ואפילו חלק את הקוד שנשלח אליו לטלפון. רק כשהשיחה נותקה והוא ניסה לחזור למספר שעל הצג הבין שגם הוא, איש הייטק ותיק, נפל קורבן לתרמית. הסיפור הזה הטריד את הנדלר שנים והסתיים בהקמת חברה. RevealSecurity הוקמה ב-2021 יחד עם עוד שני שותפים: דוד מובשוביץ, יזם סדרתי שחתום על כמה אקזיטים ומשמש היום CTO ועדי דגני בתפקיד הארכיטקט הראשי.
"כשהתקשרתי לחברת הביטוח לדווח על התרמית הם אמרו לי שזה נפוץ מאוד ואם מסרתי מספר זהות אין להם שום דרך לעלות על זה שזה לא אני שגולש בפורטל", נזכר הנדלר. הוא סיפר על המקרה למובשוביץ ומשם הדרך להקמת חברה ופיתוח טכנולוגיה כבר הייתה קצרה. היום RevealSecurity נחשפת עם גיוסים של 23 מיליון דולר בסבבי הסיד וה-A. את הסבב הנוכחי הובילה קרן SYN Ventures, לצד Hanaco Ventures, World Trade Ventures ו-Silvertech Ventures.
RevealSecurity מספקת הגנה כנגד פעילות זדונית של עובדים ותוקפים חיצוניים באפליקציות ארגוניות, במטרה לגנוב מידע או להשיג רווח כספי. המעבר לשימוש בשירותי ענן ובשירותי SaaS כתחליף למערכות הארגוניות הגדיל את אפשרויות התקיפה באפליקציות ארגוניות, אומרים בחברה.
"יש היום כמות עצומה של אפליקציות ולכל אחד מאיתנו יש הרבה מאוד התנהגויות, הלמידה שלהן בצורה אוטומטית ומדויקת זה שם המשחק בעולם האבטחה" מסביר הנדלר. "נפגשנו עם הרבה ארגונים פיננסיים והבנו שיש בעיית ניטור של אנומליות. הסטנדרט היום בתחום הוא מבוסס פתרונות לגסי מסורתיים, לא מדויק ומייצר כמות גדולה של רעש".
דורון הנדלר, מנכ"ל RevealSecurity: "נניח ששנינו נכנסים לעשות קניות בשופרסל באותו זמן עם אותה רשימת קניות ואותו כרטיס אשראי, הדבר היחיד שיבדל אותנו זה הדרך שאנחנו עושים, המסדרונות שאנחנו הולכים בהם בסופר. את זה לקחנו לעולם העסקי - לכל אחד יש מסלולי התנהגות טיפיקליים"
הייחודיות של RevealSecurity היא במוצר שמקטין משמעותית את כמות ההתראות: "בארגון של 6,000 עובדים נייצר רק 5-7 התראות בשבוע", מסביר הנדלר. מוצרים קיימים מייצרים מאות ואפילו אלפי התראות. "דוד הצליח לפתח אלגוריתמיקה של מנוע קלאסטרינג - מנוע מבוסס ML שמסתכל על התנהגויות ומסעות הלקוח בתוך האפליקציה ויודע לבנות הרבה פרופילים לכל משתמש בכל אפליקציה.
"נניח, למשל, ששנינו נכנסים לעשות קניות בשופרסל באותו זמן עם אותה רשימת קניות ואותו כרטיס אשראי, הדבר היחיד שיבדל אותנו זה הדרך שאנחנו עושים, המסדרונות שאנחנו הולכים בהם בסופר. את זה לקחנו לעולם העסקי - לכל אחד יש מסלולי התנהגות טיפיקליים. אם נפתח אלגוריתם שלומד את המסלולים האלה - ביום שנתנהג בצורה שונה הוא ירים דגל בלי קשר לאיך הזדהתי בכניסה לאתר".
אחרי סבב סיד זריז, החברה הגיעה מהר מאוד למכירה ללקוחות גדולים בישראל, ארה"ב ואירופה. "הלקוח הכי גדול שלנו הוא מעל 100 אלף עובדים ומיליוני לקוחות. אנחנו גם יודעים לעבוד על כל סוג אפליקציה".
איך חברה קטנה מתמודדת עם לקוחות בסדר הגודל שהזכרת?
"התשובה היא product market fit. יש בעיה לא פתורה - איך מזהים עובדים שהחליטו לעשות פעילות זדונית. לקוחות מצאו אצלנו טכנולוגיה משבשת שוק. אנחנו לא חברה של פיצ'ר. זה פתרון שמביא יכולת גילוי מאוד מדויקת לבעיה שקשה מאוד להתמודד איתה. אנחנו לא צריכים למכור את זה הרבה".
היה קשה יותר לגייס הון בתקופה הנוכחית?
"חשוב לי להיות צנוע בתקופות כאלה. אני חושב שלא היה קשה אבל זו כן תקופה מאתגרת. קרנות מחפשות התאמה לשוק ויזמים מנוסים, מוצר טכנולוגי משבש וצורך גדול - יש לנו לקוחות משלמים והכנסות גבוהות. היום קשה לגייס לחברות חלום אבל לנו יש לקוחות שנתנו עלינו המלצות. במקרה כזה הקרן הרבה יותר פתוחה. בסופו של דבר הקרנות צריכות לעשות משהו עם הכסף, הן אולי יותר סלקטיביות אבל הן חייבות להשקיע".