חברת המודיעין העסקי אפוגטה (Affogata) מודיעה היום על גיוס השלמה בהיקף 4 מיליון לסבב גיוס הסיד שערכה לפני כשנה. סך גודל הסיד מגיע ל-9.5 מיליון דולר. אפוגטה פיתחה טכנולוגיה שאוספת מידע על עמדות משתמשים כלפי מוצרים ושירותים, או בעניינים שעל סדר היום. בשנה שחלפה עברה החברה להתמקדות בהצעת ערך לחברות בעלות מוצרים דיגיטליים: שיקוף הדעות והתחושות כלפי מוצרים של החברה או של המתחרים שלה.
בשיחה עם tech12 אומר מנכ"ל החברה, שראל עומר: "אנחנו בתהליך של לייצר קטגוריה חדשה - פיתרון מוביל בעולם למקור מידע אחד על דעות הלקוחות. זו תהיה האבולוציה הבאה בעולם הדאטה התוך-ארגוני. אם לא אנחנו נעשה את זה יהיה מישהו אחר שיעשה את זה ולכן אנחנו מתכוונים להיות אלה שנעשה את זה".
הטכנולוגיה של אפוגטה משתמשת ב-AI כדי לנתח את הסנטימנט שמביעים המשתמשים, מידול הנושאים, מילות מפתח ואנומליות. המערכת מזהה תלונות ועמדות חיוביות או שליליות וגם מתריעה על אירועים חריגים כמו הופעת מוצר או תכונה אצל המתחרים. מקורות המידע כוללים את עמודי החברה ברשתות החבריות, כולל הצ'אטים הישירים, עמודים של חברות מתחרות, ביקורות על המוצרים בחנויות האפליקציות, וגם פניות המשתמשים למערכות תמיכה של הלקוחות.
"כל האינטרקציות עם הלקוחות מגיעות אלינו"
לחברה יש כמה עשרות לקוחות, בהן ויקס, פלייטיקה ומיי הריטג'. "אנחנו מסתכלים על כל מקום שאפשר לגשת אליו עם API", אומר עומר, "גם דברים שנאמרים בטיקטוק או באינסטגרם, גם ברדיט בכל הנוגע לעולמות הפינטק, נגיד eToro או Payoneer, עם חברות הגיימינג יש לנו אינטגרציה עם דיסקורד. הדאטה-בייס שלנו הוא מקור אחד שבו כל האינטראקציות עם הלקוחות מגיעות אליו. שליש מהלקוחות שלנו נסחרים בנאסד"ק ולכן יש הרבה משקל למה הלקוחות אומרים".
לפי נתוני החברה, כמות תגובות הצרכנים ברשת הכפילה את עצמה בשנת 2021, ואולם מבחינת מרבית החברות מדובר ב"נתונים לא מובנים" ויש לעבד אותם כדי להפיק מהתגובות תועלת. הפלטפורמה של אפוגטה מאפשרת ללקוחות להעריך את עמדות הלקוחות כלפי תוספות ועדכונים, להתמודד עם ספאם ובוטים עויינים ולזהות דפוסים חריגים ולהגיב עליהם בזמן אמת.
לפי נתוני החברה, כמות תגובות הצרכנים ברשת הכפילה את עצמה בשנת 2021, ואולם מבחינת מרבית החברות מדובר ב"נתונים לא מובנים" ויש לעבד אותם כדי להפיק מהתגובות תועלת. הפלטפורמה של אפוגטה מאפשרת ללקוחות להעריך את עמדות הלקוחות, לזהות דפוסים חריגים ולהגיב עליהם בזמן אמת
אתם מייעצים לחברות איך להגיב על עמדות המשתמשים?
"הרבה פעמים אנחנו נותנים את ה-why ל-what. אם נגיד רואים באנליטיקס ירידה בשימוש במוצר מסויים, אנחנו יודעים להגיד למה - כי הדמות איטית, כי הפיצ'ר לא מתנהג כמו שרוצים; אנחנו כאילו מייצגים את הלקוח בחדר הישיבות".
מה אתם עושים בתחום ניהול המשברים?
"אצל אחד הלקוחות מישהו בתמיכה עשה טעות שראו בה אקט פוליטי, והרבה אנשים עזבו את המוצר. היה הרבה רעש. אז היה צריך לנהל את זה ברמת ה-PR ואפוגטה נתנה בזמן אמת את כל מה שאנשים אומרים על הבעיה, הסנטימנט שלהם וגרפים שמבהירים איפה הבעיה".
בגלל שמדובר בדרך כלל בתלונות משתמשים, אין הטייה בנתונים לכיוון השלילי?
"אנחנו יודעים לאזן את ההטייה. אנחנו יודעים לקחת את הדברים מהסושיאל מצד אחד, ואת הדברים מהתמיכה של הארגון מהצד האחר, ויודעים לאזן את זה לנרטיב מדיד: זה מה שחושבים על המוצר, על קמפיין. לאורך זמן אנחנו עוזרים להגדיל את שימור הלקוחות כי הם יותר מרוצים וזה מקטין את עלויות השיווק".
"אנחנו רצים מאוד מהר"
חברת אפוגטה הוקמה בשנת 2019 על ידי שראל עומר, מנכ"ל החברה, רן מרגליות, סמנכ"ל הפיתוח ואיתמר רוגל, סמנכ"ל המוצר. החברה מעסיקה כיום כ-45 עובדים.
את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון הבינלאומית Mindset Ventures, וכן הקרנות Mangrove Capital ו-PICO Venture Partners. לקרנות הצטרפו גם קבוצת האנג'לים שהשתתפו בגיוס הראשון, בהם מייסדים ומנכ"לים - אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד Wix, מיכה קאופמן, מנכ"ל Fiverr, גיורא ירון, מוותיקי תעשיית ההייטק בישראל ורונן שילה, מנכ"ל קונדואיט.
"כולם רואים שיש חוסר ודאות מבחינת השוק, יש ירידה כללית ומה שקורה עכשיו באירופה לא עוזר לוודאות. בדרך כלל בתקופות של חוסר ודאות הערכות השווי קצת משתנות והשוויים מופחתים אבל בסוף יש השקעות לחברות טובות"
ההחלטה לבצע הרחבה של סבב גיוס הסיד לפני גיוס A נובעת מהצטרפותה של קרן מיינדסט מברזיל. "זו קרן שיש לה ערך מוסף והיא יכולה לעזור לנו להיכנס לשוק בארה"ב מבחינת מכירות. אנחנו רצים מאוד מהר, רוצים להכניס משקיעים טובים לאורך הדרך. נעבוד בהמשך על הסבב הבא שיהיה סבב מאוד גדול, ולכן זו באמת ההשלמה של הסבב הקודם".
יש תחושה בשוק שהמצב השתנה והמשקיעים פחות נלהבים היום. זה משהו שאתם מרגישים?
"כולם רואים שיש חוסר ודאות מבחינת השוק, יש ירידה כללית ומה שקורה עכשיו באירופה לא עוזר לוודאות. בדרך כלל בתקופות של חוסר ודאות הערכות השווי קצת משתנות והשוויים מופחתים אבל בסוף יש השקעות לחברות טובות והם ממשיכות ולצמוח. כולם יודעים שבתקופות משבר נבחנות החברות שמשנות את העתיד, כי אחרי המשבר תבוא עלייה".