ענקית הגיימינג Electronic Arts (EA) בדרך להיות פלטפורמה חברתית בדומה לרובלוקס (Roblox) וחברת אוברוולף (Overwolf) הישראלית היא זו שתאפשר לה להגיע לשם. שתי החברות הודיעו היום על הסכם לשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין אוברוולף לבין Maxis, מותג של EA שאחראי לאחד המשחקים המצליחים בעולם – Sims. אוברוולף תקים את מערכת השיתוף והסחר בתוכן יוצרים עבור Sims4. באוברוולף אומרים כי בקרוב יכריזו על עסקאות עם ענקיות גיימינג נוספות.

Sims 4, משחק שמנהל את החיים של דמויות הסים החביבות, נחשב לאחד ממשחקי המחשב בעלי מספר ה"מודים" (mods) - שיפורים ותוספות למשחק - הגדול ביותר. השחקנים והשחקניות לא מסתפקים בחבילות ההרחבה הרשמיות שמוצעות למכירה וברשת מתנהל מרחב מקביל של יוצרי תוכן עצמאיים. אלה מייצרים מדי שנה עשרות אלפי תוספות למשחק: בגדים, אביזרים, איפור, שיער, רהיטים, בניינים שלמים. יש גם תוספים שמציעים התנהגויות חדשות של הסימס או קווי עלילה שלמים. אחד השווקים הערים למודים האלה היא הפלטפורמה של אוברוולף, שהופכת כעת לפעילות משותפת עם EA, עם מודים משופרים שיעברו בקרת איכות ויאושרו על ידי EA.

אוברוולף פיתחה את פלטפורמת המודים CurseForge, שבה מוצעים תכני יוצרים עבור משחקים כמו World of Warcraft, Minecraft, League of Legends ו-Fortnite: אפליקציות, מודים ושרתים פרטיים (private servers). חלק מהתכנים מוצעים בחינם ואחרים בתשלום, כשאוברוולף מקבלת נתח מההכנסות. המודל העסקי הזה לא ישתנה לאחר העסקה עם מקסיס, ואולם באוברוולף מעריכים שבשלב הבא EA תאפשר ליוצרים למכור מודים ישירות במשחק, ואז החברה תתפעל את המערכת ותעביר ל-EA את התשלומים בניכוי הנתח שלה.

מנכ"ל החברה אורי מרשנד: "אנחנו מאפשרים ל-EA 'לרבלקס' את Sims. באופן רשמי הם מאפשרים כרגע ליוצרים לבנות תוכן למשחק, אבל ברור לנו שזה צעד ראשון מיני רבים בדרך להפוך את Sims להיות פלטפורמה פתוחה ליוצרים. ואנחנו אלה שמאפשרים להם ביצוע של האסטרטגיה הזו"

מנכ"ל החברה אורי מרשנד אומר בשיחה עם tech12: " אנחנו מאפשרים ל-EA ל'רבלקס' את Sims. הם אומרים עכשיו בפעם הראשונה – 'אנחנו רוצים להיות כמו רובלוקס'. אז באופן רשמי הם מאפשרים כרגע ליוצרים לבנות תוכן למשחק, אבל ברור לנו שזה צעד ראשון מיני רבים, בדרך להפוך את Sims להיות פלטפורמה פתוחה ליוצרים. ואנחנו אלה שמאפשרים להם ביצוע של האסטרטגיה הזו".

אורי מרשנד, אוברוולף (צילום: מיכאל טופיול)
אורי מרשנד. צעד ראשון מני רבים|צילום: מיכאל טופיול

בחברת EA בחנו בשנים האחרונות את האפשרות לפתח בכוחות עצמם פלטפורמה חברתית על בסיס המשחקים שלהם, בדומה לרובלוקס ואולם היוזמה לא יצאה אל הפועל. "תיאורטית הם היו יכולים לגייס צוות ולהקים את הדבר הזה אבל באיזשהו שלב הם החליטו שהם מעדיפים לשתף פעולה איתנו במקום לבנות inhouse", אומר מרשנד, "בלעדינו יכול להיות שהם לא היו אומרים בצורה גלויה שהם רוצים להיות כמו רובלוקס. אנחנו נותנים להם את הכלים האלה, וזה חלק אינטגרלי מתכנון ארוך טווח".

מוסיף שחר סורק, סמנכ"ל השיווק של אוברוולף: "אנחנו אומרים מאז 2014 שפיתוח תוכן עצמאי למשחקים הולך להוביל את התעשייה. העסקה עכשיו מצביעה על שינוי פרדיגמה כללי בתעשייה. אנחנו צועדים לשחר של עולם חדש, שבו יוצרי התוכן יהיו בחזית. EA חיפשו פלטפורמה שתאפשר להם לעשות סקיילינג-אפ לתוכן של יוצרים וזו סנונית ראשונה שמרמזת על הכניסה של יצירת תוכן צד שלישי למיינסטרים של עולם המשחקים".

_OBJ

האם העסקה עם EA פותחת פתח לעסקאות דומות עם חברות גיימינג אחרות?
"האסטרטגיה שלנו 'לרבלקס' משחקים התחילה בעבודה עם השחקנים הגדולים כי האמנו שזה יוביל גם חברות וסטודיואים נוספים. מבחינתנו זו ממש אבן דרך משמעותית. כל החזון שאנחנו בונים בשנים האחרונות מקבל חותמת של אחד הפאבלישרים הכי גדולים בעולם ואני מקווה שזה יוביל לעוד שיתופי פעולה רבים".

יש כבר משהו בצנרת?
"כן, יש לפחות שלושה שהם בסדר גודל משמעותי, שאנחנו עובדים איתם, חלקם משמעותיים בטירוף וחלקם משמעותיים פחות, אבל עובדים עליהם".

אוברוולף הוקמה ב-2010 על ידי אורי מרשנד ואלון רבינוביץ', והפלטפורמה שהקימה תומכת כיום ביותר מאלף משחקים ומשתתפים בה כ-100 אלף יוצרי תוכן ו-31 מיליון משתתפים פעילים בחודש. מדי שנה מורדים באמצעותה יותר מ-15 מיליארד הורדות מודים ואפליקציות. החברה גייסה עד כה 150 מיליון דולר, בעיקר מקרנות אמריקאיות.