חברת הבינה המלאכותית החשבונאית טרוליון (Trullion) השלימה סבב גיוס A בהיקף 15 מיליון דולר בהובלת הקרנות Aleph ו-Third Point ventures. כספי הגיוס ישמשו בין השאר לפיתוח יכולת חדשה שתאתר באופן אוטומטי נסיונות הונאה וחריגות בדו"חות חשבונאיים.

אמיר בולדו, מייסד משותף ו-CTO בחברה, אומר כי אחד המניעים להשקעה בחברה היתה שערוריית ההונאה בהיקף 1.9 מיליארד אירו בחברת הפינטק הגרמנית Wirecard ביוני 2020. "מייקל אייזנברג מקרן אלף שהשקיעה בנו, עשה את זה אחרי פרשת wirecard", אומר בולדו, "בתהליכי הביקורת יש הונאות, שגם חברות אודיטינג גדולות יכולות לפספס. אלה דברים שניכנס אליהם. ותחזיות להכנסות, יש מיליון דברים שאפשר לעשות".

תקינה חשבונאית היא אולי עניין מעורר פיהוק אצל רבים, אבל הטכנולוגיה של טרוליון היא עניין מרתק בפני עצמו – זיהוי והבנה של נתונים מספריים בתוך מסמכים ממקורות שונים. מדובר במערכת NLP, שסורקת מסמכי PDF, קבצי אקסל ואפילו הסכמים בכתב יד, מזהה את מהות העסקאות ומחלצת מתוכם את כל הנתונים הפיננסיים הרלוונטיים. פלטפורמת האוטומציה של טרוליון מיועדת למנהלי כספים, רואי חשבון ואנשי ביקורת, והיא מייעלת תהליכים עתירי כוח אדם שאורכים כיום זמן רב. בין לקוחות החברה נמצאות Lemonade, Taboola, Eisai, HMD Workrise ועוד.

"אנחנו סיילספורס של רואי החשבון"

טרוליון הוקמה ב-2019 על ידי יצחק הלר המנכ"ל ואמיר בולדו ועד כה היא גייסה 18.5 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי. בסבב הנוכחי השתתפו גם קרן Greycroft שכבר השקיעה בחברה בעבר, ומנהלים פיננסיים מחו"ל, בהם בוב מיולד, ארטי מינסון, ג'ודי פדר וגוזל למפקין.

"אנחנו בונים פלטפורמה עם קושי ומורכבות של תהליכי ראיית חשבון, אוטומציה של בניית דוחות והפקה. במסמכים צריך למצוא את המידע הרלוונטי עבור התקינה החשבונאית - אלו בעיות לא קלות"

"אנחנו בונים פלטפורמה של אוטומציה לרואי חשבון, כמו שסיילספורס עושים אוטומציה לתהליכי מכירה, או מאנדי מדברים על עצמם כחברת CRM", אומר בולדו, "אנחנו בונים פלטפורמה עם קושי ומורכבות של תהליכי ראיית חשבון, אוטומציה של בניית דוחות והפקה. במסמכים צריך למצוא את המידע הרלוונטי עבור התקינה החשבונאית - מי משלם למי, באיזה תקופות, האם יש אופציות להארכת חוזה, זיהוי טבלאות בתוך חוזים. אלו בעיות לא קלות".

אז אתם בונים קטגוריה חדשה?
"אנחנו בונים קטגוריה חדשה כמו שסיילספורס בזמנו הרימו את ה-CRM מתוך עולם ה-ERP. כמו המהפיכות שהייבוב או למונייד עושים".

יש חברות שמתמודדות בקטגוריה הזו?
"כפלטפורמה שנותנת ללקוח את כל מעגל השירותים הזה כולל ניהול הביקורת - לא נתקלנו בשוק. יש בתחומים מסוימים של תקינה חשבונאית שחקנים נוספים, אבל איפה שאנחנו פוגשים אותם אנחנו מנצחים. שיעור סגירת העסקאות שלנו מאוד גבוה. מה שקשה עדיין, זה שהמותג שלנו לא מוכר עדיין".

עובדי טרוליון (צילום: עופר חג'יוב, יחצ)
עובדי טרוליון. החברה מתכוונת לשלש את מצבת העובדים|צילום: עופר חג'יוב, יחצ

במהלך השנה האחרונה צמחה משני עובדים ל-30 כיום ולדברי בולדו היא מתכוונת לשלש את מספר העובדים, מרביתם בתחום הפיתוח, כדי לעמוד ביעדי פיתוח המוצרים החדשים. "בשנה הקרובה נוסיף מודולים חדשים למערכת, תמיכה בתקינות חשבונאיות חדשות ובחינת הכרה בהכנסות, שהוא שוק עצום בפני עצמו", הוא אומר. "השאיפה שלנו היא לצמוח מהר כמו החברות האחרות בתחום הפינטק שמייקל אייזנברג השקיע בהן. הוא השקיע בלמונייד, במליו, ואנחנו החברה השלישית".

מייקל אייזנברג, שותף-מנהל ב- Aleph, אמר: "טרוליון מביאה את ענף החשבונאות למאה ה-21. הדאטה שהחברה מספקת צפויה לשפר את הביקורות וגורמת לתהליכים של בעלי המקצוע להציג תובנות מדויקות בזמן אמת. אנחנו נרגשים מכך שפירמות רואי חשבון רבות עוברות למערכת פיננסית שקופה וקלה יותר לפעולה, שתסייע להם ותציג נתונים מדויקים יותר".

רוברט שוורץ, שותף-מנהל ב- Third Point Ventures: "טרוליון משדרגת את הפרדיגמה החשבונאית המסורתית על ידי יצירת מקור אמין ואמיתי אחד שחוסך לצוותים זמן ומעניק להם רמות חדשות של דיוק בנתונים הפיננסיים שלהם. טרוליון הוכיחה במהירות את הערך הייחודי שהיא מספקת לתעשיית החשבונאות והפיננסיים, ואנו נרגשים להשקיע ולסייע לה ישירות בזמן שהיא מבצעת את משימתה".