מובילאיי פירסמה היום את תוצאות הרבעון הרביעי של השנה ואת תוצאות שנת 2022 כולה. הכנסות החברה גדלו ב-59% ברבעון הרביעי של השנה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה והגיעו ל-565 מיליון דולר. הרווח נטו של החברה ברבעון זה הגיע ל-30 מיליון דולר לעומת הפסד של 53 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות ב-2022 הגיעו ל-1.87 מיליארד דולר לעומת 1.39 מיליארד דולר ב-2021. בשורה התחתונה החברה מדווחת על הפסד נטו של 82 מיליון דולר לעומת 75 מיליון דולר בשנה שעברה.
אף שבישראל מובילאיי היא מילה נרדפת למכוניות אוטונומיות, בפועל כל הכנסות החברה מגיעות עד כה ממערכות עזר לנהג (ADAS), כאלה שמתריעות על סטייה מנתיב, קרבה למכשולים ועוד. עיקר השוק של מובילאיי הוא יצרניות רכב שהתקינו מערכות אלה במכוניות ומובילאיי מדווחת כי המערכות שלה מותקנות כיום ב-233 דגמי מכוניות שונים. מובילאיי היא אחת החברות המובילות בשוק העולמי בתחום זה, והיא מדווחת על צבר הזמנות עד 2030 בהיקף 6.7 מיליארד דולר. החברה מציינת כי מוצרי ADAS תרמו תרומה משמעותית להכנסות החברה וזאת תוך עליית המחיר הממוצע למערכת למכונית ל-56.2 דולר ברבעון הרביעי לעומת 48.3 דולר ברבעון המקביל ב-2021.
"תוצאות הרבעון הרביעי הן דוגמה מצויינת לאיך חיזוק הפתרונות המתקדמים שלנו יכול להשפיע על התוצאות הפיננסיות, ככל שהמחיר הממוצע למערכת גדל, מה שמוביל לגידול כולל של 59% בהכנסות", אמר מנכ"ל החברה אמנון שעשוע.
באשר לטכנולוגיה האוטונומית, שעשוע הביע שביעות רצון מהעניין שבו מקבלות יצרניות הרכב את טכנולוגיית SuperVision של החברה, שמתוארת כ"בלי ידיים, עם עיניים" או במונח המוכר - אוטונומיה רמה 3. במסיבת עיתונאים בתחילת החודש הציג שעשוע את התפיסה החדשה של החברה, שאינה דוגלת בייצור מכונית אוטונומית מלאה אלא בהתקדמות הדרגתית של הטכנולוגיה.
אף שבישראל מובילאיי היא מילה נרדפת למכוניות אוטונומיות, בפועל כל הכנסות החברה מגיעות עד כה ממערכות עזר לנהג (ADAS) שמתריעות על סטייה מנתיב, קרבה למכשולים ועוד. עיקר השוק של מובילאיי הוא יצרניות רכב שהתקינו מערכות אלה במכוניות והיא מדווחת כי המערכות שלה מותקנות כיום ב-233 דגמי מכוניות שונים
שעשוע גם הביע שביעות רצון מהתקדמות הרגולציה וקצב קידום הטכנולוגיה לעבר השוק ואמר שהחברה תמשיך להשקיע בהיקף רחב במהלך 2023 כדי להשיק את המוצרים שלה ולהביאם לשוק וכי הוא משוכנע שההשקות יכניסו החזרים גדולים למשקיעים.
החברה מדווחת על ביקוש למערכות SuperVision מעבר ליכולתה לספק ולפי הערכתה היקף האספקה שלך המערכות יוכפל ב-2023 (לעומת 2022 שבה סופקו 90 אלף מערכות לחברת Geely הסינית). החברה גם מגלה כי ב-2025 צפויה עסקה בתחום זה עם יצרן אירופאי מוביל, שתכלול מערכת Chauffeur שמוגדרת "בלי ידיים, בלי עיניים", כלומר אוטונומיה ברמה 4.
מה באשר לפרויקט הרובוטקסי שמחכים לו בתל אביב ובעוד עשר ערים בעולם? מובילאיי מדברת כעת על פעילות "מוביליות כשירות" (Mobility-as-a-Service), כלומר פרויקטים שיופעלו על ידי ספקיות שירותי הזמנת נסיעות כגון אובר, כשמובילאיי משתתפת בפרוייקט רק באספקת הטכנולוגיה. בחברה מעריכים כי בשנה הקרובה נראה פרויקטים כאלה עולים לכבישים.