"צוותי התוכן בחברות הם צוותים קטנים מאוד של עד שלושה אנשים שעושים הכל בעצמם בתוך הבית. הם מנסים לפתח אסטרטגיית תוכן מהירה כי התוקף של התוכן מהיר ולוחות הזמנים מאוד לחוצים. צוות כזה מפזר המון פיסות תוכן וצריך שהתוכן יהיה גם איכותי ובעל ערך. הבעיה שהיום לוקח שלושה שבועות לייצר סרטון וידאו וצוותי התוכן מחפשים פתרון ליצירה מהירה של תוכן" - כך מנסחת דניאל דפני, המנכ"לית ואחת ממייסדות הסטארט אפ פיץ' (Peech), את הבעיה שהמוצר שלה מנסה לפתור.
לטענת דפני, פיץ' היא יותר מעוד אפליקציית וידאו הודות לשימוש שלה בטכנולוגיות בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית, ולוורסאטיליות של התוצאות שהיא מייצרת: "זה סיפור של תוכן שמתחיל בוידאו", היא אומרת. "המוצר שלנו נותן מענה לעריכה אוטומטית של סרטי וידאו, אבל ממנו אפשר לגזור נגזרות כמו אודיו לפודקאסט וטקסט לבלוגים.
כעת גייסה פיץ' סיד של 8.3 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית Ibex Investors ובהשתתפות הקרנות Cardumen Capital ו-Fresh Fund. עם האנג'לים הראשונים שהשקיעו בחברה נמנים Nas Daily, שהפך מאושיית רשת לאימפריית מדיה, והיזם הסדרתי אריאל מייסלוס.
דניאל דפני, מנכ"לית Peech: "אצלנו אין תבניות ולכן אין שני סרטונים דומים שיוצאים מהפלטפורמה שלנו. לנו יש טכנולוגיה, שבאמצעות בינה מלאכותית וטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) מנתחת את מה שנאמר בוידאו, לוקחת את המשפטים הכי חשובים, מבליטה אותם ומוסיפה להם את האלמנטים הרצויים"
דפני עצמה מגיעה עם רקע בתחום הוידאו שכולל לימודי קולנוע בתלמה ילין ושירות ביחידת ההסרטה של צה"ל. היא השתמשה במענק השחרור שלה כדי לקנות את עמדת העריכה המקצועית הראשונה שלה ובמשך עשר שנים עבדה כעורכת וידאו בחברות גדולות בישראל.
"בוידאו יש תחומים מאוד יצירתיים ששם יהיה קשה להחליף את העורכים בטכנולוגיה, ובתחומים אחרים אין לעורך משמעות בכלל", מספרת דפני. "למשל כשיוצרים וידאו מסוג 'ראשים מדברים', טסטמוניאלס, טוטוריאלס וכו', כל מה שהעורך עושה זה להוסיף פתיח, אלמנטים ויזואלים, כותרות וסאונד. אנחנו יודעים לקחת סרט וידאו שצולם בצורה פשוטה באמצעות טלפון חכם ולהפוך אותו לוידאו מלוטש עם מוזיקת הרקע והוויזואליה המתאימה", מסבירה דפני.
בחנויות האפליקציות יש מספר אינסופי כמעט של אפליקציות לעריכת וידאו. איפה המקום שלכם בשוק הרווי הזה?
"בכל האפליקציות יש תבניות שאליהן יוצקים את התמונות וקטעי הוידאו וכולן עוסקות בסרטונים קצרים. אם תעלי לשם וידאו של חצי שעה האפליקציות לא ידעו מה לעשות איתו. אצלנו אין תבניות ולכן אין שני סרטונים דומים שיוצאים מהפלטפורמה שלנו. לנו יש טכנולוגיה, שבאמצעות בינה מלאכותית וטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) מנתחת את מה שנאמר בוידאו, לוקחת את המשפטים הכי חשובים, מבליטה אותם ומוסיפה להם את האלמנטים הרצויים. היא מוסיפה את הלוגו של החברה ואת השפה הויזואלית שלה, מכניסה את הכותרות, שם של הדובר והתפקיד שלו, את הפתיח והסגיר. זו עבודת עריכה שלוקחת יומיים והמערכת שלנו עושה את זה בתוך שניות.
"בסופו של התהליך, התוצר הוא סרט באורך של החל משתיים-שלוש דקות ועד וובינרים של 30-40 דקות. יש גם גרסאות קצרות של של סרטים ארוכים וגרסאות שמותאמות לרשתות חברתיות או לאתר אינטרנט, ותרגום לשפות כדי להגיע לקהלים גלובליים. התוצר הזה הוא הצעת עריכה, שהמשתמש יכול להיכנס אליו ולהוסיף עריכה בצורה ידנית".
Peech הוקמה במאי 2020, על ידי דניאל דפני שמשמשת כמנכ"לית החברה, ויהונתן עמית קנריק, סמנכ"ל הטכנולוגיה, שעבד בעשר השנים האחרונות בתפקידי פיתוח בחברה קלטורה. החברה מעסיקה 20 עובדים בישראל.
דפני מספרת שהמחשבה הראשונה היתה להיות וויקס של יוצרי תוכן קטנים ומשפיענים וסביבם נבנה הבטא ששוחרר לעולם. אלא שאז הצטרפו לרשימת ההמתנה למוצר חברות כמו סיילספורס, AWS ודרופבוקס. "עשינו מאות שיחות דיסקאברי עם הלקוחות וגילינו את מחלקות התוכן בחברות כמו סימילאר ווב, נמוגו והייבוב והבנו שיש שוק שלא חשבנו עליו. במשך חצי שנה למדנו את צווארי הבקבוק של הצוותים האלה וזה הביא אותנו לתחושה חזקה שמצאנו פרודקט מרקט פיט אמיתי".
איך נוצר הקשר לנאס דיילי?
"כשהבנו את הפוטנציאל של החברה התחלנו לגייס כסף ואחד המשקיעים שלא השקיע בנו הציע לחבר אותנו לנאס ואני רציתי שהוא יהיה באדווויזרי בורד שלנו. הכנתי וידאו כדי לשמוע את דעתו על המוצר אבל הוא לא רצה להיות יועץ, הוא רצה להשקיע. הוא סיפר לנו שכל סרט שלו מתורגם ל-17 שפות והוא רוצה לעשות את זה הרבה יותר מהר".