סטארט אפ הפינטק אגורה (Agora) גייס 20 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרן Insight Partners ובהשתתפות קרן Aleph, שהובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעות בחברה מאז הקמתה ל-29 מיליון דולר. אגורה מציעה פתרון לניהול השקעות ובעיקר השקעות נדל"ן עבור יזמי נדל"ן אמריקאים, בתי השקעות וקרנות.

אגורה נוסדה בשנת 2019 על ידי שלושה חברים שהכירו בשירות הצבאי ב-8200, בר מור, המשמש כמנכ"ל, ליאור דולינסקי, מנהל מוצר ונועם קאהן, מנהל פיתוח. מור הוא נצר לאצולת נדל"ן מקומית, אביו הוא היזם חנן מור ואמו היא הבת של אברהם גינדי, אבי השושלת של כמה חברות נדל"ן שבנתה במצטבר עשרות אלפי יחידות דיור בארץ.

הרקע המשפחתי לא הסליל את בר לעסוק בנדל"ן ומ-2019 הוא ושני שותפיו עסוקים במציאת בעיה שאפשר לפתור אותה באמצעות טכנולוגיה ולהקים סטארט אפ. במשך חודשים ארוכים הם העלו וביטלו רעיונות ובסוף השנה הם פיצחו רעיון מוצרי - לבעיה שלא קיימת בשוק הנדל"ן המקומי, אבל נוכחת בשוק הגלובלי.

 בר מור, מנכ"ל Agora: "בארץ חברות נדל"ן בונות בניין ומוכרות את הדירות לאנשים פרטיים, אבל בעולם ובשוק האמריקאי המודל שונה. יזם לא מוכר את הדירות לאנשים פרטיים, או שהוא בונה אותו כפרויקט להשכרה או שהוא מוכר אחוזים מחברת הפרויקט למשקיעים אחרים"

"בארץ חברות נדל"ן בונות בניין ומוכרות את הדירות לאנשים פרטיים, אבל בעולם ובשוק האמריקאי המודל שונה. יזם לא מוכר את הדירות לאנשים פרטיים, או שהוא בונה אותו כפרויקט להשכרה או שהוא מוכר אחוזים מחברת הפרויקט למשקיעים אחרים. במקרה הזה, הוא נשאר כמנהל הפרויקט שמנהל את הכנס עבור המשקיעים", מסביר מור. "כל רוכש לא מחזיק בדירה, אלא באחוז מסוים בפרויקט והיזם מנהל את הנכס ומעביר לכל משקיע את דמי השכירות לפי חלקו היחסי בפרויקט".

הניהול והדיווח למשקיעים מתנהל על פי רוב קובצי אקסל ואגורה בנתה מערכת שבאמצעותה, כל יזם, קרן או בית השקעות יכול לדווח למשקיעים שלא בצורה שקופה ומיידית מה קורה עם ההשקעות שלהם. "המערכת מורכבת משני חלקים: ה''ווייט לייבל', הפורטל שנמצא בצד של המשקיע והוא נכנס אליו ורואה אתר ממותג עם הלוגו של היזם, ובצד של היזם, זה כלי ניהולי, שעושה אוטומציה לתהליכים ידניים", מוסיף בר.

הממשק  של אגורה, Investor portal - Dashboard (צילום: Agora, יחצ)
הממשק של אגורה. כך משתקפת תמונת המצב עבור המשקיעים והיזמים |צילום: Agora, יחצ

זה צורך מאוד אמריקאי, איך הגעתם לפיצוח הזה?
"התייעצתי עם אנשים שאמרו לי לדבר עם חברות אמריקאיות ולא עם אבא שלי או חברות ישראליות אחרות", משיב בר. "היה לי ברור שאני רוצה להקים סטארט אפ עם חברים שלי מהיחידה והתחלנו לחשוב על רעיונות מעולמות הבלוקצ'יין, אחד הרעיונות היה לבנות בורסה לנדל"ן שתאפשר לאנשים להשקיע בארצות הברית. ירדנו מהרעיונות האלו אבל משם התגלגלנו לעולמות של השקעות בנדל"ן. נסענו לארצות הברית להיפגש עם חברות, הצלחתי להתחבר לאנשים שעוסקים בנדל"ן בארצות הברית וככה גיבשנו את הרעיון והמוצר".

בסוף שנת 2020 המוצר הושק ולדברי מור לחברה יש 140 לקוחות שמנהלים מעל ל-40 מיליארד דולר במערכת. מודל התשלום הוא Saas בחוזה שנתי שמשולם כל רבעון והתמחור משתנה לפי כמות כסף והנכסים המנוהלים.

הוא משתף כי טווח התשלומים כיום מתחיל מ-7,000 דולר בשנה עד 100 אלף דולר כאשר מתנהלים היום משאים ומתנים בסכומים הגבוהים מכך. בנוסף, יש מודלים של הכנסה מעל החוזה השנתי לפי צריכת שירותים כמו העברת תשלומים והמרות מט"ח בתוך המערכת, הפקת דו"חות לרשויות המס ועוד.