שיתוף פעולה בין מיקרוסופט, סנאפצ'אט והסטארטאפ הישראלי הקסה (Hexa) מאפשר לכם ללבוש את הגופיה הצהובה של אנתוני דיוויס מהלוס אנג'לס לייקרס, לפחות בעולם הווירטואלי. באמצעות אפליקציית סנאפצ'ט אפשר להסתכל על הגופיה מכל כיוון ואפילו לעטות אותה על הגוף בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR). באתר האיקומרס של הלייקרס אפשר גם לקנות אותה. תשתית הענן של מיקרוסופט היא הבסיס המחשובי של המערכת.
הטכנולוגיה של הקסה מאפשרת להמיר תמונות דו מימדיות לתלת ממד, רכיב שהולך ונעשה פופולרי באתרי איקומרס בעולם. מייסד משותף ומנכ"ל החברה יחיאל אטיאס, אומר בשיחה עם tech12 כי תקופת הקורונה היתה מנוע האצה לחברה: "היכולת שלנו ליצר ערך השנה גדלה מאוד בגלל שאנשים מבינים, שהקורונה נשארת ושצריך לחזק את תשתיות האינטרנט שלהם. הקורונה עשתה אקסלרציה לכל עולמות האונליין וחברה מהסוג שלנו נהנית מהדבר הזה. בינואר עברנו, 18 איש, למשרד החדש - והיום אנחנו 98 עובדים".
הקסה משתמשת בעיבוד בינה מלאכותית היברידי כדי לייצר ייצוגים תלת ממדים מתוך תמונות רגילות. הבעייה העיקרית בתחום הזה הוא היעדר כמויות גדולות מספיק של נתונים שהיו מאפשרות לעשות את התהליך בצורה אוטומטית, בניגוד למשל לתחום הדמויות התלת מימדיות של פני אדם. החלק המשלים בתהליך הוא הפעלת עשרות אלפי מתייגים ברחבי העולם, שמאמנים את ה-AI. "המכונה היחידה שיודעת לעשות את זה עד היום היא המוח האנושי", אומר אטיאס, "אנחנו לקחנו את התהליך הזה של ייצור והפצת התוכן, חילקנו אותו להרבה חלקים קטנים, ובכל פעם מתמודדים עם האוטומציה של זה. גם החברות הכי גדולות כמו אנבידיה, פייסבוק, גוגל או אפל לא מצליחות לעשות לזה אוטומציה מלאה כי זה באמת מורכב".
הקסה משתמשת בעיבוד בינה מלאכותית היברידי כדי לייצר ייצוגים תלת ממדים מתוך תמונות רגילות. הבעייה העיקרית בתחום הזה הוא היעדר כמויות גדולות מספיק של נתונים שהיו מאפשרות לעשות את התהליך בצורה אוטומטית, בניגוד למשל לתחום הדמויות התלת מימדיות של פני אדם
החברה טוענת כי באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה רשתות השיווק יוכלו לפתור את בעיית החזרי המוצרים המוערכת במאות מיליארדי דולרים. זאת בנוסף לקטלוגים ומכירות אונליין באמצעות מציאות רבודה, שמאפשרת למדוד ולנסות מוצר לפני קנייתו. הקסה יצרה פלטפורמה וצוות שעוזר ליצור, לנהל, להציג ולנתח את נכסי התלת-ממד של הלקוח.
אטיאס מוסיף כי "שיתוף הפעולה עם מייקרוסופט וסנאפצ'ט יביא לעליית מדרגה משמעותית בתעשיית האי-קומרס והקנייה המקוונת". מיטל שמיע, המנהלת הגלובלית של Microsoft for Startups מחזקת: ״כחלק מגמות המפתחות לשנת 2022, קמעונאים משתמשים בבינה מלאכותית בענן כדי לעבד כמויות גדולות של נתונים. מותגים אשר מעוניינים להגדיל את שביעות רצון הלקוחות תוך הפחתת עלויות פונים לבינה מלאכותית כדי לספק חווית משתמש מהשורה הראשונה".
חברת הקסה הוקמה בשנת 2015 על ידי יחיאל אטיאס, רן בוכניק ויונתן קלארק. החברה נמצאת בשיתופי פעולה עם רשתות גדולות כמו מייסיס, H&M, לוג'יטק, יוניטי ועוד. עד כה גייסה החברה סדרה של גיוסי סיד קטנים וגיוס גדול יותר של 10 מיליון דולר בשנה שעברה, והיא עומדת להשלים בימים אלה סבב גיוס נוסף בהיקף עשרות מיליוני דולר.