היה ברור שהיכולות של DALL-E 2, ה-AI הגנרטיבי של OpenAI צריכות תיווך לעולם בני האדם. עכשיו מזדרז הסטארט אפ הישראלי מיקסטיילז (Mixtiles) ומשיק את Daydream, כלי שהופך את היצירתיות של DALL-E 2 לאומנות על הקיר בבית. המערכת מסייעת למשתמשים לבנות את משפט ההשראה הנכון, ה-prompt, שיגרום ל-AI לייצר את התמונה שאותה דמיינו.
"כשיצא DALL-E 2 מאוד התלהבנו והרגשנו שיש פה טכנולוגיה שמאפשרת להיות אמן ולא רק במילים", אומר איתן לויט, מייסד שותף במיקסטיילז, "התחלנו לנסות עם המשפחה והחברים, התמקדנו בלהכניס ל-DALL-E 2 זכרונות ילדות, חלומות, רגעים מרגשים. כשראינו שזה עובד שלחנו פנייה ל-OpenAI ובתוך פחות משבוע היינו איתם בסלאק וקיבלנו גישה ל-API".
אתם בונים על זה שאנשים אוהבים את מה שה-AI ציירה עבורם.
"זה הכל סביב החיבור הרגשי והביטוי העצמי. אתה תולה תמונות של הילדים שלך כי הם הסיפור הכי חשוב בחיים שלך ואתה שם אומנות על הקיר כי יש לה משמעות בשבילך. ב-DALL-E 2 יש זהב אמיתי: אחד העובדים ביקש תמונה של אבא שלו רץ ברחובות מרקש עם עפיפון. DALL-E 2 עשתה תמונה משוגעת והבנאדם בכה. אישתו של חבר שלי, שנקרעה מהמשפחה ועלתה מרוסיה ביקשה תמונה של ילדה הולכת עם אבא שלה יד ביד ברחובות מוסקבה בשלג, והיא חוותה את הרגע".
מוצר Daydream הוא שכבת פונקציונליות מעל מודל DALL-E 2, שמקצר את עקומת הלימוד של המערכת. הוא מחבר את הפלט של DALL-E 2 עם הפלטפורמה של מיקסטיילז, שמאפשרת למסגר ולעצב את קירות הבית באמצעות אריחי תמונות ("tiles"). המשתמש מזין תיאור בטקסט של התמונה שהוא מדמיין, והמערכת מציגה מספר סגנונות אפשריים. אחרי שבוחרים את היצירה הסופית בוחרים גם מסגרת לפי הטעם האישי ומקבלים את היצירה הביתה. תמונה של DALL-E 2 תעלה יותר מתמונה רגילה שמעלים למערכת מהטלפון, והחברה מעבירה ל-OpenAI נתח מתוך ההכנסות.
אתה צופה הצלחה לשירות ה-AI הגנרטיבי שלכם?
"עשינו עשרות ראיונות עם לקוחות קיימים, חשפנו בפניהם את המוצר, והתגובות שקיבלנו מפוצצות את המוח. ממש מדהים לראות את ההתלהבות המשוגעת שיש לאנשים, אז אנחנו די אופטימיים".
אפשר להניח שתתקלו בתחרות מול חברות שיעשו דברים דומים?
"אנחנו אחת החברות הגדולות בארה"ב בקטגוריית עיצוב קירות הבית, עם מיליוני לקוחות ועשרות מיליוני תמונות שאנחנו מייצרים בשנה. יש לנו תקציב פרסום של 50 מיליון דולר בשנה ופרסומות בטלוויזיה הארצית. אנחנו לא רואים אף חברה בסקייל שלנו שנכנסת לזה ואנחנו חושבים שזה ייקח זמן. נכון לעכשיו אנחנו לבד וגם מאמינים שיש לנו יתרון תחרותי: יש לנו מכונה משומנת היטב שממש מתאימה לשימוש הזה".
מה אתה צופה שנראה בעתיד בתחום ה-AI הגנרטיבי?
"אחד הדברים היפים הוא, שההתלהבות באה מהאנשים ומהנגיעה בטכנולוגיה וזה מרגש. יש סיכוי שאנחנו רואים פה רגע של מהפכה בעולם היצירה. יקומו חברות שיכולות להתחרות בפוטושופ של אדובי. פעם כדי להיות מעצב או אמן היה צריך חוץ מהניצוץ גם יכולת לשבת שעות ולהזיז פיקסלים ולהכיר את כל הכלים. פה רואים קפיצה גדולה שתאפשר להרבה יותר אנשים להשתמש בניצוץ שלהם, עכשיו זה יהיה הרבה פשוט, זה יעשה דמוקרטיזציה של האומנות. אנחנו נראה התפוצצות של יצירתיות, שכבות שלמות שלא היתה להם נגישות עד עכשיו ופתאום יוכלו לעשות את זה - אמנים בני ארבע ובני 90, ומכל קצוות העולם".
תוכלו להשתמש בטכנולוגיה הזו בעוד תחומים?
"כל עולם החפצים הפיזיים, חברות של אופנת נעליים, חולצות, משקפיים, יגלו שה-AI הגנרטיבי יכול לעשות גם דברים כאלה. במיקסטיילז אנחנו מעצבים קירות אבל יש מצב שנוכל לעשות את זה גם נעליים וחולצות ועוד הרבה קטגוריות. בכל מקרה לא ניכנס לזה בזמן הקרוב, זה לא על ה-roadmap".
מה נמצא על מפת הדרכים לשנה הקרובה?
"אנחנו חברה רווחית בצמיחה מהירה, מגייסים הרבה אנשים כרגע. מרגישים שבנינו עסק אמיתי וגדול והוא רק בהתחלה שלו. יש לנו שני מותגים (תמונות ועציצים ט"ש) והתוכנית היא להמשיך איתם במסע שמוביל להיות החברה העיקרית בתחום בארה"ב. מוצר שלישי שייכנס בשנה הקרובה לשוק הוא כלי שמשתמש במציאות רבודה (AR) וגם ב-AI כדי לתת חוויה של מעצב פנים בכיסך. זה יכול להיות יותר גדול מכל דבר אחר שעשינו עד היום".
מיקסטיילז הוקמה ב-2015 על ידי איתן לויט ודוד כץ. החברה מעסיקה כיום כ-90 עובדים והכנסותיה השנתיות מתקרבות ל-200 מיליון דולר. החברה גייסה בעבר כ-25 מיליון דולר מקרן 83North (אשר השקיעה גם ב-Wolt וב-Via), וממשקיעים נוספים בהם Greenfield Partners וגיגי לוי.