כל ארגון גדול מחזיק חמ"ל סייבר, מה שמכונה SOC (security operations center), מקום שמנטר את כל תוכנות ההגנה בארגון ובו יושבים האנליסטים וחוקרי הסייבר של החברה. ארגונים מעט יותר קטנים לא מחזיקים SOC בעצמם, בשל העלויות, אז הם נסמכים על מיקור חוץ מחברות מתמחות - ספקי SOC מנוהל.

הבעיה היא שה-SOC עצמו לא רץ בדרך כלל על שום מוצר מדף, הוא נבנה מחדש על ידי כל חברה או ספק חיצוני, ורק לבנות את כל האינטגרציות ולתחזק את חדר המלחמה הזה - עולה המון.

חברת CYREBRO רוצה להשלים את החוסר הזה בשוק באמצעות מוצר ענני, פשוט להתקנה. "אנחנו רוצים להיות האופיס 365 של עולם ה-SOC", מסביר נדב ארבל, מייסד ומנכ"ל החברה. "לבנות SOC לבד, גם אם קנית מוצרים טובים, זו עבודה מסובכת ויקרה וזה בעיקר לא מחזיק לאורך זמן, כי זה פתרון שמורכב מהרבה חלקים ומספיק שספק אחד ישנה משהו בהגדרות וה-SOC מאבד מהאפקטיביות שלו, בלי שבכלל תדע מזה".

ארבל הקים את החברה בשנת 2012 יחד עם השותף דודו חנסנסון בתחילה תחת השם סייבר-האט וכחברת שירותים לעולם הסייבר. לשניים יש ניסיון של שנים ארוכות בעולם הסייבר ובגלגול הקודם שלה CYREBRO סיפקה שירות SOC מנוהל. בהדרגה החברה עברה "המצרה", ולכן ב-2019 גייסה לראשונה הון סיכון. כעת היא מודיעה על גיוס הון בסבב C של 40 מיליון דולר.

נדב ארבל, מייסד ומנכ"ל CYREBRO: "אם פעם היית שואל את מנהל האבטחה בארגון הוא היה אומר לך ש-Money is not an issue. השיח הזה ירד מהשולחן וכסף זה issue. העלות לבנייה ותפעול ה-SOC לבד היא פי 20 בלי לתת איזה ערך מוסף כלשהו. אין לזה שום הגיון מלבד טרנד"

בהודעת הגיוס החברה מסבירה: "CYREBRO מפתחת תשתית SOC מבוססת ענן המאפשרת הקמה ותפעול של מערכי SOC בסטנדרט של חברות אנטרפרייז. בעולם בו עלויות גבוהות, מחסור במשאבים אנושיים ותחזוקה מתמשכת מהווים את האתגרים העיקריים בהקמה וניהול של מערך SOC, החברה מאפשרת פתרון איכותי, יעיל ומנוהל. הפלטפורמה האינטראקטיבית של המערכת משלבת את כל סביבות הרשת הקשורות לאבטחה לתוך מרכז פיקוד אחד ומספקת תמונה ברורה ומקיפה לצד המלצות פעולה בזמן אמת. התשתית של CYREBRO כוללת בתוכה יכולות ניטור אסטרטגי מסביב לשעון, כלי בינה פרואקטיביים לזיהוי איומים, תחקור פורנזי, תגובה לתקריות ואופטימיזציה שאינה תלויה בטכנולוגיה כלשהי".

CYREBRO מוכרת בעיקר דרך שותפים עסקיים, חברות SOC מנוהל, אבל גם ישירות לחברות גדולות. יש לה כרגע כ-60 ערוצים כאלו (בניהם למשל בזק בינלאומי הישראלית) שמשרתים מעל ל-400 לקוחות בסך הכל. "אם פעם היית שואל את מנהל האבטחה בארגון הוא היה אומר לך ש-'Money is not an issue'. השיח הזה ירד מהשולחן וכסף זה issue עבור כל הארגונים", אומר ארבל. "העלות לבנייה ותפעול ה-SOC לבד היא פי 20 בלי לתת איזה ערך מוסף כלשהו. אין לזה שום הגיון מלבד טרנד".

החברה מגייסת כעת הון לאור צמיחה מהירה, והיא מדווחת על גידול של 300% בהיקף המכירות והגדלת הצוות ל-150 עובדים. "אנחנו בקצב גדילה של מעל ללקוח ביום", טוען ארבל, "החברות מגיעות ממגוון רחב של תחומים בהם טכנולוגיה, ביטחון, בנקים, ביטוח, רפואה, קמעונאות, בתי קזינו, משרדים ותעשייה ותיקה בגדלים שונים מ-10 ועד ל-175 אלף עובדים".

CYREBRO (צילום: CYREBRO, יח
המערכת של CYREBRO. "לבנות SOC לבד, גם אם קנית מוצרים טובים, זו עבודה מסובכת ויקרה"|צילום: CYREBRO, יח"צ

את הגיוס הנוכחי מובילה KDT, זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של תאגיד Koch Industries האמריקאי יחד עם קרן Elaia Partners. בסבב השתתפו גם משקיעים קיימים בחברה: Mangrove Capital Partners, Prytek, בנק מזרחי טפחות ו-InCapital Group. סך הכל גייסה החברה עד כה 61 מיליון דולר.

יצחק סגרון, דירקטור מנהל של KDT: "התשתית של CYREBRO נותנת לספקי שירותי אבטחה מנוהלים את הרמה הגבוהה ביותר של אוטומציה עם מינימום התראות שווא ומאפשרת להם להעניק שירות טוב יותר ובמחיר משתלם יותר ללקוחות שלהן, תוך הגדלת היצע המוצרים שהן מספקות".