בקרוב כולנו נוכל להלביש את האווטארים שלנו בבגדים שנרכוש במטאוורס, כך הצהירה פייסבוק בווידאו לייב ששודר באינסטגרם. ב"מסיבת העיתונאים" המקוונת, הופיעו אווה צ'ן, VP שיתופי אופנה באינסטגרם (כן, זה טייטל אמיתי לגמרי) יחד עם מנכ"ל מטא מארק צוקרברג (איש אופנתי לכל הדעות), והם הציגו את "תצוגת האופנה הראשונה של המטאוורס". למרבה האירוניה וההלם, בתצוגת האופנה הראשונה של המטאוורס, צ'ן החזיקה דפים מודפסים וצוקרברג החווה את דעתו עליהם.
השניים הכריזו על הקמת מרקטפלייס במטאוורס: "הסיבה שאני מתרגש", אמר צוקרברג, שידוע בכך שלובש כמעט תמיד חולצת טי בגוון אפור, "היא כי מה שאנחנו עושים זה מאפשרים לאנשים לבטא את עצמם". בעוד צ'ן מחליפה תמונות של הבגדים השונים שיוצעו במטאוורס, האירוניה לא נעדרה אפילו מצוקרברג, שברגע של מודעות תהה האם הוא "קול" מספיק כדי ללבוש את חליפת המרוצים של בלנסיאגה (אם תשאלו אותנו, חליפת המרוצים של בלנסיאגה והמושג "קול" הם שני קווים מקבילים שלעולם לא יפגשו), למרות שהוא "אוהב דברים של מרוצים".
וכאן אנחנו מגיעים למותגים עצמם שהוכרזו: בלנסיאגה, פראדה וטום בראון. מה שגורם לנו לתהות, למה דווקא המותגים האלה? רק כדי לסבר את האוזן, מחיר של חליפת שני חלקים של טום בראון מתחיל ב-3,000 דולר וסלבריטיז כמו לברון ג'יימס וקארדי B לבשו אותם. אמרתם בלנסיאגה, אנחנו שומעים קים קרדשיאן חנוטה בחליפות וואן פיס צמודות מכף רגל ועד קודקוד על השטיח האדום (הכי מטאוורס שיש). פראדה הוא כמובן מותג אופנה איטלקי ותיק - גם המחירים של שני המותגים הללו לא קלים לעיכול.
המחירים של חליפות היוקרה במטאוורס - והמותגים שיצטרפו אליהם - יהיו זולים מהבגדים האמיתיים של החברות, אבל כמו שלקוחות קינדל כבר יודעים לספר - זה שזה דיגיטלי, לא אומר שהמחיר יהיה רחוק מהמחיר של המוצר הגשמי.
למרות שצוקרברג ציין שזו רק יריית הפתיחה, מעניין לנסות להבין לאיזה קהל מטא פונה עם הכרזה על שיתוף הפעולה עם שלושת המותגים הללו, ומה היא משדרת. אלה חברות שגם הפריטים הכי זולים שלהם עולים לא מעט. נסו לרכוש פאוץ' של פראדה ותגלו מספר תלת ספרתי - והדולר כבר לא נמוך כל כך.
קודם כל מדובר על קהל מבוסס ובוגר, עם חשבון בנק משל עצמו. זה לא קהל של דמי כיס או צרכנים שמבקשים מאבא ואמא את כרטיס האשראי כדי לשדרג עוד קוביה במיינקראפט. זה קהל בעל מודעות צרכנית גבוהה ומודעות עוד יותר גבוהה לנראות בעולם האמיתי ובמטאוורס. זה אותו הקהל שעושה שופוני ומתייג מותגים באינסטגרם.
עוד סיבה שאי אפשר להתעלם ממנה כמובן זו הראשוניות. אם ישיקו מוצרים במחירים עממיים (נגיד ג'ינס גאפ בשבעים דולר, אם ללכת על אמריקנה הקלאסית) ההצלחה תהיה מסחררת, אבל יהיה קשה לעלות ממנה אחר כך. הורדת מחירים היא צעד מסחרי הרבה יותר קל מהכיוון ההפוך. ואולי זו בעצם אסטרטגיה עסקית, אחרי הכל מטא הכריזו שהם יגרפו עמלה דשנה של 48% מכל מכירה של נכסים דיגיטליים במטאוורס. בהתבסס על המודל העסקי הזה, ברור שעדיף להציב סטנדרט גבוה מההתחלה.