ספוטיפיי מצטרפת לחברות דיסני, נטפליקס, אפל טיוי פלוס ואמזון פריים - שהחליטו לאחרונה להעלות מחירים. המחיר למשתמשים בישראל עלה מ-19.90 שקל ל-21.90 שקל לחודש למשתמשי חבילת הפרימיום, שמציעה האזנה חופשית לכל קטלוג המוסיקה בלי פרסומות בכלל. מחיר דואו, מנוי "זוגי", עלה מ-25.90 ל-29.90 שקל ומחיר משפחתי עלה מ-31.90 ל-35.90 שקל. כל המחירים יתעדכנו החל מהחשבון של ספטמבר. 

המחירים בארץ עדיין נמוכים יחסית לחו"ל: עד כה המחיר למנוי של ספוטיפיי, שמעולם לא השתנה, עמד על 9.99 דולר בארה"ב ו-9.99 יורו באירופה. עכשיו ספוטיפיי מעלה את המחיר בדולר אחד בארצות הברית, ובחודשים הקרובים תיישר קו בכל העולם.

ספוטיפיי היא שירות הסטרימינג למוסיקה הגדול בעולם, עם למעלה מ-500 מיליון משתמשים, כשלמעלה מ-200 מיליון מתוכם הם משתמשים משלמים. למרות שספוטיפיי הראתה עלייה מתמדת בקצב גידול המשתמשים, הן אצל המשתמשים החינמיים הן אצל המשלמים, היא כבר שנים מתקשה להראות רווחיות. למרות זאת, בחברה סירבו להעלות מחירים, גם כשהמתחרות הציגו חבילות יקרות יותר. ספוטיפיי כבר הודיעה למשקיעים לפני חצי שנה כי בכוונתה להעלות מחירים במטרה להשוות את עצמה לחבילות של אפל מיוזיק או לשירות המוסיקה של יוטיוב. 

ספוטיפיי כבר הודיעה למשקיעים לפני חצי שנה כי בכוונתה להעלות מחירים במטרה להשוות את עצמה לחבילות של אפל מיוזיק, או לשירות המוסיקה של יוטיוב

בעוד שספוטיפיי המתינה עד כה, יוטיוב כבר החליטה לדהור קדימה והעלתה את מחירי שירות הפרימיום שלה בשבוע שעבר ואפל עשתה זאת כבר באוקטובר שעבר. מומחים טוענים שהמהלך של ספוטיפיי יכול להוביל לעוד עליית מחירים בתחום הסטרימינג למוסיקה, שלמרות שהוא מושך אליו מיליוני משתמשים - הוא עדיין לא מצליח לבנות מודל רווח ברור. המהלך של ענקית הסטרימינג של עולם המוזיקה עלול לגרור שינויים בתעשייה כולה, ושאר השירותים עלולים להעלות מחירים בעקבות המהלך.

טייפור סוויפט (צילום: Brian Friedman, shutterstock)
טיילור סוויפט. תצטרכו לשלם קצת יותר כדי להקשיב לבלדות שלה|צילום: Brian Friedman, shutterstock