בעוד כל העולם ממתין לכפתור העריכה של טוויטר, החברה הודיעה על עדכון אחר לגמרי. הרשת החברתית הודיעה אתמול על פיצ'ר שנקרא "טוויטר סירקל" (Twitter Circle) שזמין כעת למספר מאד מצומצם של משתמשים ברחבי העולם.


טוויטר סירקל יאפשר לשלוח ציוצים לעוקבים נבחרים (עד 150, כלומר לא לקהל העוקבים המלא). הצייצנים יבחרו אילו עוקבים (ולא עוקבים) יקבלו הזמנה להיות חלק מהסירקל שלהם. הבחירה בקהל תיעשה לפני הציוץ, אז יהיה אפשר לבחור לאיזה קהל לצייץ. נזכיר שהחידוש מזכיר פיצ'רים שקיימים ברשתות חברתיות אחרות כבר שנים: בפייסבוק ניתן להגדיר מספר קהלים (לדוגמה קבוצות של קולגות, חברים, משפחה) ובאינסטגרם אפשר לחשוף סטוריז לקהל מצומצם שנקרא Close friends. הוספה והסרה של משתמשים לא שולחת להם נוטיפיקציה, כך שעוקבים אינם יודעים שמתנהל דיון נסתר במקביל לפיד הכללי.

הפיצ'ר החדש עורר תגובות חלוקות בקרב משתמשים. מחד טענו רבים שהגיע הזמן ליישר קו עם הרשתות האחרות, שמאפשרות לצייץ תוכן יותר אישי לקבוצה מצומצמת של עוקבים - בפרט אצל צייצנים עם מספר עוקבים גבוה. מאידך, נטען, חלק מהקסם של טוויטר הוא שהפיד כללי ומזמן מפגשים בין צייצנים מוכרים בפרופיל גבוה ועוקבים מן השורה - והפיצ'ר החדש עלול להדיר עוקבים משיח חשוב או לייצר תחרות פופולריות בפיד.

לפני כמה חודשים טוויטר הציגו עדכון בשם "קהילות" (Communities), שבו גם מתאפשר לנהל שיח מצומצם. אך להבדיל מסירקל, הציוצים והדיונים ב"קהילות" חשופים לכולם - גם אם הם נכתבים על ידי חלק מצומצם מהמשתמשים. הפיצ'ר זמין אך ורק לחשבונות ציבוריים ולא נעולים.

במקביל צייץ הרוכש החדש והקולני של הפלטפורמה, אילון מאסק, הלילה (שעון ישראל) כי "טוויטר תמיד תהיה חינמית עבור משתמשים פרטיים - אבל אולי תהיה בתשלום כלשהו עבור משתמשים מסחריים או ממשלתיים". אנחנו בטוחים שהמפתחים של טוויטר עוקבים אחרי הציוצים של הבוס שבדרך, ומיישמים במהירות.