חברת משלוחי המצרכים המהירים אינסטקארט (Instacart) מקדמת הנפקה, וכעת נודע שהחברה מתכננת לבסס את רובה על מניות העובדים, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. לפי מקורות שנותרו בעילום שם, בכירי אינסטקארט סיפרו בפגישות משקיעים שאין כוונה להנפיק מניות חדשות רבות כחלק מההנפקה המתוכננת. לפי הדיווח, המהלך נועד לסייע לעובדים לפגוש את הכסף.
לפי הג'ורנל, מדובר בצעד שיכול לא רק לעזור לאינסטקארט לשמר עובדים קיימים אלא גם להפוך אותה למעסיק אטרקטיבי יותר בשוק בו סטארט אפים מעדיפים להמתין לתנאי שוק טובים יותר להנפקה.
אינסטקארט שסיימה את הרבעון השני ברווח תכננה הנפקה לרבעון האחרון השנה. בתקופה בה חברות נסחרות רבות מתחומי הטכנולוגיה וחברות המשלוחים המהירים ספגו ירידות משמעותיות בשווי השוק, אחרות העדיפו לדחות את התכניות להנפקה. בשיאה הגיעה אינסטקארט בקיץ 2021 לשווי של כ-39 מיליארד דולר ובמרץ האחרון עדכנה החברה על הערכת שווי נמוכה בהרה בסך 28 מיליארד דולר. לפי בלומברג Capital Group העריכו ששוויה של החברה אף נמוך מכך ועומד על כ-15 מיליארד דולר.
בשבוע שעבר פרסמה שופיפיי (Shopify) שמפעילה פלטפורמה לבניית חנויות אונליין את התכנית שלה לגבי תמהיל התגמול לעובדים Flex Comp. התכנית החדשה של שופיפיי תאפשר לעובדים בחירה גמישה בין כמות התגמול אותו ברצונם לקבל כשכר לבין תגמול במניות RSU או אופציות. שופיפיי מוסיפה גם מספר מועדי יציאה למשיכת כספים במהלך השנה שאינן קשורים לרבעון בו העובד החל לעבוד.
החברה תספק לעובדים ממשק נוח לצפייה כיצד מחולקים רכיבי התגמול שלהם בבהירות תוך הדגמה של השינויים המבוקשים. בעתיד מכוונת שופיפיי תוספות כמו אפשרויות תרומה או שופ קאש (Shop Cash) לשימוש ברכישות בפלטפורמה. החברה תתגמל עוד יותר עובדים שיבחרו לבחור להעדיף תגמול הוני מעבר לרף שייקבע במתן 5% בונוס. ההודעה של שופיפיי מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים החברה פיטרה כ-10% מהעובדים. מתחילת השנה, שופיפיי איבדה 75% משווי המניה.