אמזון בוחנת פיצ'ר באפליקציה שלה שיאפשר למשתמשים לחלוק תמונות וסרטונים של מוצרים בפיד דמוי טיקטוק, כך מדווח וול סטריט ג'ורנל. הפיצ'ר החדש, שמאופיין בפיד אנכי על מסך מלא, נבחן בקרב עובדי החברה בשלב הזה תחת השם Inspire. הגישה אליו צפויה להתאפשר דרך כפתור בעמוד הבית של האפליקציה, כשהמטרה היא שקונים יוכלו לצפות, לשתף, לעשות לייק - ובתקווה, כמובן, גם לרכוש - פריטים דרך הפיד החדש.
דוברת של אמזון מסרה שהחברה בודקת כל הזמן תכונות חדשות שיעזרו להפוך את חיי הלקוחות למעט קלים יותר, אך לא מסרה מידע נוסף על הפיצ'ר הספציפי.
אמזון כבר התנסתה בתכנים המזוהים עם רשתות חברתיות כשפרסמה סרטוני לייב של יוצרי תוכן באתר האינטרנט, שנועדו לקדם פריטים. הג'ורנל גם מדווח שענקית האיקומרס ניסתה בנוסף למשוך אליה יוצרים בתוכנית משפיענים המאפשרת יצירת דפי מכירות מותאמים אישים באמזון, ובכך להרוויח כסף ממכירות דרך קישורים מותאמים אישית.
אמזון היא כנראה לא האחרונה שמצטרפת לטרנד הטיקטוקיזציה, אחרי שמטא וגוגל חיקו את ההצלחה של טיקטוק ואפשרו סרטונים קצרים בפלטפורמות שלהם אינסטגרם ושורטס בהתאמה. בנוסף אמזון מחפש דרכים למנף את המגמה הגוברת של שילוב בין מכירות, וידאו ורשתות חברתיות. משדרי מכירות בלייב זוכים להצלחה רבה בגרסה הסינית של טיקטוק, דויין (Douyin), אם כי ניסיונות לשחזר את ההצלחה במערב כרגע לא התרוממו.
מלבד השידורים החיים בסגנון ערוץ הקניות, טיקטוק ביצעה מספר אינטגרציות בין מערכות איקומרס לפלטפורמת הסרטונים הקצרים, כדי לאפשר הצגת קטלוג מוצרים לרכישה באפליקציה שלה. גם אינסטגרם השיקה בהדרגה החל מאפריל את האפשרות לתייג מוצרים בפוסטים בפיד לכלל המשתמשים, שיוכלו לחלוק עם חבריהם את המוצרים האהובים עליהם ולגלות מוצרים שהם עשויים לרכוש.