לא פחות מ-3 שכבות מעקב מופעלות על עובדי המחסנים של אמזון, כך מתגלה בתחקיר חדש. עובדים מנוטרים על ידי מצלמות, שמופעלות על ידי בינה מלאכותית - שהחלטותיהן מנוטרות על ידי עובדים נוספים: כך עובדים המחסנים של אמזון, לפי אתר דה ורג', בתחקיר שנעשה בשילוב Bureau of Investigative Journalism.

לפי התחקיר, מצלמות AI עוקבות אחר עובדי המחסנים בארה"ב במטרה לזהות טעויות אנוש, כגון סידור פריטים שגוי במחסן. ברגע שמצלמת ה-AI מזהה טעות, וידיאו נשלח לעובדי ניטור מעבר לים - שיושבים בעיקר בהודו ובקוסטה ריקה - ואלה אמורים לצפות בסרטונים ולהחליט האם אכן בוצעה טעות ומהי, בזמן אמת. המשוב שמתקבל מעובדי הניטור מסייע לאמן את הראייה של אלגוריתמי ה-AI לזיהוי טעויות.

הבעיה המתגלה בתחקיר, שמתבסס על ראיונות עם 33 עובדים בהווה ובעבר, היא שמלאכת הניטור מונוטונית ומסכנת את בריאותם של העובדים. אלה צופים ב-8 עד 9 שעות של וידאו מדי יום, תמורת שכר של מאות דולרים בחודש. בתקופות של מבצעי מכירות וחגים עבודתם עשויה להגיע גם ל-11 שעות צפייה בווידאו, עם הפסקות מעטות. שעות הצפייה הרבות בווידאו תוך דרישה לעמידה ברמת דיוק של יותר מ-95% בזיהוי טעויות שנעשו במחסן גורמות למתח רב בקרב עובדי ניטור, וכן ליובש בעיניים, כאבי ראש ואף פגיעה בראיה.

עבודתם של עובדי הניטור יכולה להגיע לצפיה באלפי קטעי וידאו במשמרת, תוך שרמת הדיוק שלהם מדורגת ומנוטרת באופן תדיר. "לא כדאי שנמצמץ בזמן סקירת וידאו כי רמת הדיוק שלנו תפחת", העיד אחד מעובדי הניטור בהודו בה השכר החודשי לעבודה המאומצת עומד על כ-250 דולר לחודש. העובדים בקוסטה ריקה משתכרים יותר ומרוויחים כ-800 דולר מדי חודש עבור אותה עבודה.

דובר מטעם אמזון ביטל חלק מטענות התחקיר בטענה שמדובר במקרים נקודתיים שקובצו להצגה מגמתית שאינה משקפת את המציאות של רוב העובדים.