גוגל הכריזה אתמול על שורה של שינויים שעתידים להיכנס בקרוב מאוד למוצר הדגל שלה, מנוע החיפוש. כצפוי, גוגל עומדת לשלב כלים של AI לתוך החיפוש שלה, בדומה למהלך שעשתה מיקרוסופט ששילבה בבינג מנוע דמוי ChatGPT. אך לעומת המתחרה, גוגל אינה עומדת לשלב צ׳אטבוט בתוך מנוע החיפוש. במקום, היא בוחרת במה שהיא מכנה AI Snapshot.
עד כה, ראינו כלים דמויי צ׳טבוטים כמו בבינג או ChatGPT. גם לגוגל יש צ׳אטבוט משלה בשם Bard. אך גוגל מעוניינת להבדיל בין אלה לבין הכלי החדש שהיא עומדת לשלב בחיפוש. בשלב הראשון, המשתמש יכתוב בשורת החיפוש את הבקשה שלו ויקבל את המנוע הרגיל של גוגל, שיכלול אזור עם מענה מאתרים אחרים ומתחת את שורת הלינקים הרגילה. אך אם שאלת החיפוש תתאים, גוגל תציג גם קופסה חדשה שבה תיכתב תשובה שנוצרה ב-AI.
למשל, אם המשתמש יחפש את מזג האוויר בתל-אביב, הוא יקבל את אותה תשובה כמו פעם, עם התחזית לשבוע הקרוב. אך אם הוא ישאל "מה ללבוש היום?", הוא יוכל לקבל ב-AI Snapshot תשובה שנוצרה ב-AI שבה נכתב שמזג האוויר היום צפוי להיות חמים בבוקר וקריר בערב, ולכן מומלץ לקחת עליונית להמשך היום.
המנוע זוכר את השיחה
דוגמה אחרת שנתנה גוגל היא לחיפוש מוצרים. אם המשתמש יכתוב שהוא מחפש לקנות שואב אבק נייד שמתאים לבית עם כלבים, הוא יקבל את אותה רשימת לינקים כמו פעם, אך תיפתח לו הקופסה של AI Snapshot שבה תתחיל להיכתב תשובה מלאה המשווה בין שואבים שונים. המשתמש אף יוכל לשים את העכבר על שורה וזה יפתח לו תפריט נוסף שבו הוא יכול לראות מאיזה אתר המידע נלקח.
(סרטון הדגמה של גוגל ל-AI Snapshot)
אם המשתמש ירצה לסנן עוד יותר את המידע, הוא יוכל לכתוב למנוע שהוא רוצה לראות רק שואבים שעולים פחות מ-500 שקל, והמנוע יתחיל לכתוב לו תשובה נוספת. המנוע יזכור על מה דיברתם ויעדכן את התשובה בהתאם.
המנוע החדש לא נועד להיות כזה שאיתו מנהלים שיחה כמו צ׳אטבוט. הוא לא יענה ב"אני", והוא מיועד למלא בקשות חיפוש ולא בקשות אחרות כמו שצ'אטבוטים יודעים לעשות. בגוגל מעוניינים להפריד בינו ובין היכולות של הצ'אטבוט שלה בארד, איתו ניתן לנהל שיחה מלאה. בארד מיועד לשיתופי פעולה יצירתיים, כמו לכתוב מכתב, לבקש שורה של רעיונות וכדומה.
להנגיש מידע בצורה קלה
לעומת זאת, מטרתו של המנוע החדש של גוגל היא אך ורק להנגיש מידע בצורה קלה יותר, והוא יופעל רק לחלק מהשאילתות שהמשתמשים יכתבו למנוע החיפוש. AI Snapshot מיועד להעצים את חווית החיפוש של משתמשי גוגל, ולא להיות כלי עבודה בפני עצמו. בגוגל הסבירו ששאלות שאפשר לתת להן תשובה חד משמעית וברורה יטופלו בדרך הרגילה, אך שאלות פתוחות יותר שיכולות להיות להן מספר רב של תשובות נכונות יוכלו לקבל תקציר של אותן תשובות ב-AI Snapshot החדש.
אם משתמש יכתוב שהוא מחפש לקנות שואב אבק נייד שמתאים לבית עם כלבים, הוא יקבל רשימת לינקים כמו פעם, אך תיפתח לו קופסה של Snapshot שבה תשובה המשווה בין שואבים שונים. המשתמש יוכל גם לראות מאיזה אתר המידע נלקח
נכון לעכשיו AI Snapshot נמצא בשלב הבטא ופתוח רק לחלק מהמשתמשים בארה"ב, אך ניתן להצטרף לרשימת המתנה. גוגל עדיין בוחנים את התשובות שמתקבלות בו והאם הן עונות על דרישות המשתמשים.