חלום המכונית האוטונומית של טסלה הולך ומתרחק, ותחקיר חדש של וושינגטון פוסט חושף שכנראה זו אשתמו הישירה של המנכ"ל אילון מאסק.
מאז 2021 חלה עליה במספר התאונות שרכבי טסלה ביצעו על הכביש בעת שהשתמשו במצב נהיגה אוטונומית. האירועים הללו גרמו לך שטסלה נאלצה להשהות הפצה רחבה של הפיצ׳ר לכלל הרכבים, והיא גם מנהלת כמה תביעות משפטיות בגינו. לפי תחקיר הוושינגטון פוסט, הסיבה לכך נעוצה בכך שאילון מאסק לא הסכים להקשיב לעצת המהנדסים שלו - והתעקש לשחרר גירסה לא מספיק בשלה של הפיצ׳ר, תוך כדי שהוא מסכן את חיי הנהגים.
על פי עובדים בטסלה שהתראיינו לעיתון, בשנת 2021 מאסק השתכנע שרכבי טסלה אינם זקוקים לרדאר ויכולים להסתפק בשמונה מצלמות בצידי הרכב. מאסק חישב שבאמצעות ויתור על רדאר בכל רכבי טסלה העתידיים יוכל להוריד עלויות ייצור, והורה על הסרתם. הוא אף הורה לעדכן את התוכנה לרכבים הישנים, כך שאלה יפסיקו להשתמש ברדאר שיש בהם. מאז אותם צעדים, הצטברו מאות תלונות של נהגים שטוענים שפיצ'ר הנהיגה האוטונומית השתבש באופן מסוכן.
על פי עובדים בטסלה שהתראיינו לוושינגטון פוסט, בשנת 2021 מאסק השתכנע שרכבי טסלה אינם זקוקים לרדאר ויכולים להסתפק בשמונה מצלמות בצידי הרכב. מאסק חישב שבאמצעות ויתור על רדאר בכל רכבי טסלה העתידיים יוכל להוריד עלויות ייצור, והורה על הסרתם
המשתמשים מתלוננים שהרכבים עוצרים בפתאומיות למרות שאין אירוע שמסכן אותם בכביש, שהמכוניות אינן מצייתות היטב לשלטים ואינן מצליחות לזהות מכשולים בדרך. בנוסף, רכבים החלו להתנגש במכוניות חונות, מה שהוביל לחקירה של הממשל האמריקאי בנושא.
מאסק לחץ לשחרר גרסה בכל מחיר
לפני חודש הוגשה תביעה אזרחית נגד טסלה, על ידי לקוח שטוען שההבטחות שטסלה פיזרו בתחום הנהיגה האוטונומית היו מוגזמות ושקריות. התביעה טוענת ששני הפיצ׳רים שהובטחו ללקוחות, הנהג האוטונומי ונהיגה עצמאית מלאה, פשוט אינם ממלאים בפועל את מה שנטען שיעשו, וטסלה מוכרת ביודעין טכנולוגיה שאין לה. גם משרד המשפטים האמריקאי חוקר את ההתנהלות של מאסק סביב מכירת הפיצ׳ר של הנהג האוטונומי ללקוחות, אך תביעה עדיין לא הוגשה בעניין.
טסלה אפשרה ליותר מ-300 אלף רוכשי רכב ששילמו עבור הפיצ׳ר, להפעיל את אופציית הנהיגה העצמאית המלאה על אחריותם בלבד. העובדים של טסלה טוענים שהשיחרור של הפיצ׳ר היה מוקדם מדי, ושמאסק לחץ לשחרר את הגרסה הלא מוכנה "בכל מחיר".
לכתבה התראיינו עובדים בטסלה, בעבר ובהווה, אשר מתארים את העבודה בטסלה ככאוס בניצוחו של אדם אחד. עובד אחד מספר שרק כשמאסק עבר לטוויטר, וצורת הניהול שלו קיבלה במה ציבורית ללא פילטרים, אז חבריו החלו להאמין לסיפורים שלו על הניהול של טסלה. עובדים מתארים מקרים בהם מאסק הבטיח מוצר בטסלה בציוץ בטוויטר, מבלי להתייעץ עם הצוות הרלוונטי בטסלה, ולאחר מכן הצוות היה צריך לעבוד מסביב לשעון בלחץ על מנת לעמוד בהבטחה שנתן מאסק.
לכתבה התראיינו עובדים בטסלה, בעבר ובהווה, אשר מתארים את העבודה בטסלה ככאוס בניצוחו של אדם אחד. עובד אחד מספר שרק כשמאסק עבר לטוויטר, וצורת הניהול שלו קיבלה במה ציבורית ללא פילטרים, אז חבריו החלו להאמין לסיפורים שלו על הניהול של טסלה
בדומה לסיפורים של מפוטרי טוויטר, גם עובדי טסלה מספרים על לחץ רב לספק מוצרים חדשים במהירות, מבלי שהמוצרים נבדקו או נוסו כמו שצריך. מאסק לחץ לשחרר מוצרים הרבה לפני שהם עמדו בסטנדרט הנדרש, במיוחד כשמדובר במוצר כמו רכב שיכול לסכן חיי אדם. העובדים מתארים כיצד מרגע שהתמנע למנהל של טוויטר, החל מאסק למשוך מהנדסים רבים להציל את הרשת החברתית שהוא רכש, ובכך השאיר מחלקות שלמות בטסלה במחסור בכוח אדם. בין העובדים שעברו מטסלה לטוויטר נמצא גם מי שניהל את תוכנית הנהג האוטונומי בטסלה. מנהל תחום ה-AI בטסלה עזב את תפקידו והצטרף לחברת OpenAI שמפתחת כלים כמו ChatGPT.
נכון לעכשיו, טוענים העובדים, האפשרות שפיצ׳רים כמו הנהג האוטונומי ונהיגה עצמית מלאה יהיו זמינים לכלל רוכשי טסלה אינו גבוה, ושהפיתוח של הכלים האלה עומד במקום. מאסק עדיין עסוק בטיפול בחברת טוויטר אותה רכש לפני חצי שנה, ופתרון לא נראה באופק.