mako
פרסומת

קיץ חם: מטא תשיק את התשובה שלה לטוויטר בחודשים הקרובים

חברת מטא תשיק בקיץ הקרוב את התשובה שלה לטוויטר, כך לפי דיווחים בארה"ב. הרשת אומנם מגיעה באיחור קל, אבל תביא את מיליארדי המשתמשים שלה משאר האפליקציות. האפליקציה תכלול את כל השימושים המוכרים לנו מהרשת של אילון מאסק, אך תוסיף את האפשרות להתחברות דרך אינסטגרם

 יונתן אפולט
יונתן אפולט
דיגיטל
פורסם:
אילון מאסק, מארק צוקרברג
צילום: getty images, ap/Alex Brandon
הקישור הועתק

בעוד שהעתיד של טוויטר עדיין לא ברור בצל ההתנהלות הבעייתית של אילון מאסק, מטא "נכנסת לאירוע" כדי לבנות את פלטפורמת המיקרו בלוגינג הגדולה הבאה. אפליקציית מטא החדשה הזו אמורה להיות מושקת בקיץ הקרוב, כך על פי אימייל ששותף עם קבוצה נבחרת של יוצרים, והגיע לאתר TechCrunch.

האפליקציה מבוססת הטקסט הזו תהיה נפרדת משאר האפליקציות של החברה, אך היא תשולב חלקית בתוך אינסטגרם. המשתמשים ישתמשו בכינוי ובאימות שלהם מאינסטגרם, וכל העוקבים שלהם יקבלו התראה לעקוב אחריהם גם באפליקציה החדשה. הפלטפורמה מבוססת הטקסט של מטא תהיה מבוזרת ותוכל להחליף מידע עם Mastodon, הבנויה על פרוטוקול ActivityPub.

מטא רוצה לגייס דמויות ציבוריות בעלות פרופיל גבוה כדי ליצור באזז התחלתי, כמו ספורטאים, שחקנים, מפיקים וקומיקאים. בפנייה ליוצרים הללו, מטא הודתה שמסטודון, בלוסקי ואפליקציות אחרות התחילו לפניה את המירוץ לבניית הטוויטר הבא, אבל ציינה שיש לה יתרון של גישה למיליארדי משתמשים דרך משפחת האפליקציות שלה, הכוללת את אינסטגרם, פייסבוק, וואטסאפ ומסנג'ר.

האפליקציה המבוזרת החדשה הזו נקראת בשם הקוד P92 או ברצלונה, כפי שדווח לראשונה על ידי האתר MoneyControl. מטא שמרה על סודיות לגבי ההתפתחויות הללו, אך גילתה בהצהרה ל-Money Control: "אנחנו בוחנים רשת חברתית מבוזרת עצמאית לשיתוף עדכוני טקסט. אנו מאמינים שיש הזדמנות למרחב נפרד שבו יוצרים ואישי ציבור יכולים לשתף עדכונים מבוססי זמן על תחומי העניין שלהם".

לדברי ליה הברמן, מחברת ניוזלטר המדיה החברתית ICYMI, האפליקציה תשתמש באותן הנחיות קהילה כמו אינסטגרם. באופן דומה, משתמשים יוכלו להיכנס עם פרטי האינסטגרם שלהם, חסימות ומילים נסתרות מאינסטגרם יעברו גם, וכמה תכונות בטיחות יוטמעו כבר בהתחלה, כמו אימות דו-שלבי ודיווח על ספאם. המקורות של הברמן גם הודיעו לה שפוסטים בטקסט יהיו עד 500 תווים, ומשתמשים יוכלו גם להעלות תמונות, קישורים וסרטונים באורך של עד חמש דקות. כמו טוויטר ואפליקציות מתחרות אחרות, יהיה פיד שבו תוכלו לעשות לייק, להשיב או לפרסם מחדש תוכן (לרטווט). גם יועץ הרשתות החברתיות מאט נבארה קיבל את אותו מידע, אותו שיתף בציוץ שפורסם בתחילת החודש.

פרסומת

מטא דחתה את בקשתו של TechCrunch להגיב, אך לא הכחישה את המידע שדלף. נראה שהשוק בשל לחלופות חדשות של טוויטר, אם כי לאחר ההגירה ההמונית למגוון פלטפורמות, חלק מהמשתמשים עשויים להיות עייפים מעט מהרעיון של להקים חשבון חדש נוסף. כמו כל חברה, כאשר מטא משחררת אפליקציות חדשות, הן לא תמיד ממריאות. בשנים האחרונות היא השקיעה במוצרים שלא ממש הצליחו כמו אפליקציית ההודעות האנונימיות לנוער tbh, אפליקציה הדומה לטוויץ' בשם Super, האפליקציה הקהילתית Neighborhoods, אפליקציית הזוגיות Tuned, רשת חברתית ממוקדת סטודנטים בשם Campus, שירות הכרויות וידאו Sparked ועוד שירותים שאפילו לא הכרתם אבל נכשלו.