המערכה של פיטורי אלפי העובדים בטוויטר עם מינויו של המנכ"ל החדש אילון מאסק טרם הסתיימה. לאחר פיטוריהם של כמחצית מהעובדים בטוויטר (כ-3,700) בסוף השבוע האחרון באמצעות הודעת דואר אלקטרוני, עשרות מהם כבר התבקשו לשוב, כך דווח בבלומברג.

נראה כעת שבמהלך הפזיז בדרך להבראת החברה לפי חזונו של אילון מאסק, נפלו מספר טעויות. עובדים מסוימים שלא היו ברשימת המפוטרים קיבלו בטעות הודעה על פיטוריהם. אחרים פוטרו מבלי שנלקחה בחשבון העובדה שכישוריהם וניסיונם יכולים לשמש לצורך פיתוח פיצ'רים שאילון מאסק מקדם בטוויטר.

בעוד שדיווחים קודמים ציינו שבהנהלת טוויטר דנו בחבילות הפיצויים לעובדים בטרם הפיטורים והמסגרת המשפטית הכרוכה במהלך, נראה שלא הושם דגש מספק על הכישורים והניסיון שהעובדים הספיקו לצבור במהלך עבודתם בחברה.

הדיווח אודות הכוונות בטוויטר להשיב עובדים שפוטרו פורסמו לראשונה על ידי העיתונאי העצמאי קייסי ניוטון, שציטט מספר הודעות בערוצי סלאק פרטיים של עובדי החברה, בהם הופצו בין היתר הודעות שדורשות לגבש רשימות של עובדים שעשויים לרצות לשוב לעבודה.

הפיטורים בטוויטר לא התרחשו רק בגבולות ארצות הברית, מעל 90% מתוך 200 עובדי טוויטר בהודו פוטרו בסוף השבוע האחרון, מרביתם מדווח בלומברג, מתחום המוצר וההנדסה. כתריסר עובדים בלבד נותרו בנציגות המקומית של טוויטר בהודו.

השינוי המשמעותי הנוסף בפעילות טוויטר שיצא לדרך הוא מודל התשלומים המחודש, מעתה משתמשים פרטיים או עסקיים שיבקשו לקבל וי כחול שמאמת את זהותם או להמשיך ליהנות מוי הכחול שכבר קיבלו, ייאלצו לשם 8 דולר מדי חודש.

נוסף על כך, הודיע המנכ"ל החדש שחשבונות שיתחזו לאחרים ללא ציון מפורש שמדובר בפארודיה ייחסמו לאלתר, זאת לפי CNBC, לאחר שגל חיקויים במהלכו משתמשים בעלי מספר רב של עוקבים שינו את שמות החשבונות שלהם ל"אילון מאסק" צייצו ברחבי הפלטפורמה בשמו.