הלחץ הרגולטורי הגובר על ענקיות הטכנולוגיה דחף אותן להגביר במקביל את ההוצאות שלהן על מאמצי לובינג, בנסיון לרכך את ההגבלות, לכשאלו סופסוף יגיעו. נתונים שפרסמה בלומברג מראים כי ברבעון השני של 2022 שיאנית הוצאות הלובינג בוושינגטון בין חברות ביג טק היתה ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון, שהשקיעה בכך 4.98 מיליון דולר, שיא חדש עבור החברה. גוגל הוציאה 2.77 מיליון דולר, מיקרוסופט השקיעה בלובינג 2.4 מיליון ואפל 1.9 מיליון דולר.
ארבע החברות, וכמוהן גם מטא פלטפורמס מתמודדות עם הגברת נסיונות החקיקה במטרה לצמצם את פגיעתן לכאורה בתחרות. בסך הכל הוציאו ענקיות הטכנולוגיה וקבוצות הסחר שלהם 17.3 מיליון דולר על לובינג בוושינגטון ברבעון האחרון במטרה לרכך חקיקה שנועדה להגביל את שליטתן בשוק – יותר מתחום הפארמה הידוע כמפעיל לוביסטים מדופלם, שהחברות בו השקיעו כ-16 מיליון דולר בלובינג באותה תקופה.
חברות גאמפ"א הן לא שחקניות הטכנולוגיה היחידות שמוציאות סכומים עצומים על מאמצי לובינג בוושינגטון. טיקטוק שכרה את הלוביסט הראשון שלה בארה"ב ב-2019 אך לפי בלומברג הרחיבה מאז את פעילותה בתחום במהירות. היחסים המידרדרים בין סין לארה"ב והביקורת הגוברת מצד הרגולטורים והמחוקקים על פעילותה של טיקטוק במדינה משפיעים רבות על פעילות אפליקציית הסרטונים בבעלות בייטדאנס הסינית. רק לאחרונה דיווח באזפיד כי נתוני המשתמשים של טיקטוק בארה"ב חשופים לסין, וחבר בנציבות התקשורת הפדרלית ה-FCC קרא לגוגל ואפל להסיר את טיקטוק מחנויות האפליקציות שלהן בשל האיום שהיא מהווה לביטחון הלאומי. כל אלו עמדו ברקע הוצאות לובינג של 2.13 מיליון דולר שביצעה טיקטוק ברבעון השני של השנה – זינוק של 130% מהרבעון שקדם לו ו-16.3% יותר מהרבעון המקביל אשתקד.
במקביל, משבר השבבים העולמי ויוזמת החקיקה להעניק הטבות ומענקים ממשלתיים שידרבנו את ייצור השבבים בארה"ב דחפו גם את חברות המוליכים למחצה להגביר את מאמצי הלובינג שלהן. סך הכספים שהפנו חברות השבבים המובילות במחצית הראשונה של השנה הגיעו ל-19.6 מיליון דולר – סכום פעוט ביחס לחבילת המימון שהן מייחלות לה שצפויה להגיע לכ-50 מיליארד דולר. אינטל, שלוטשת עיניים לכספי הסובסידיות, השקיעה 1.75 מיליון דולר במאמצי לובינג ברבעון השני של השנה לבדו – עלייה של 65% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ויותר מהשיא הקודם של 1.43 מיליון רשמה ברבעון הראשון של השנה.