מפתחי אפליקציות לאייפון יוכלו להעלות אוטומטית את מחירי המינוי שהם גובים ממשתמשים בעת חידוש מינוי בלי שיידרשו לקבל את הסכמתם - כך עולה מתנאים חדשים לאפסטור שפרסמה החברה אתמול (שני) ודווחו ב-The Verge. עד כה מפתחים יכלו לחדש אוטומטית חיובי מנוי ובלי צורך בהסכמה פעילה מהמשתמש כל עוד לא העלו את המחיר, ונדרשו לקבל את הסכמתו ב-opt-in במידה ושינו את עלות המינוי. מעתה הם יידרשו רק להתריע בפני המשתמשים על שינוי מחיר בלי שיצטרכו לוודא שהם אכן מודעים לו.

לפי התנאים המעודכנים, מפתחים יוכלו להעלות את מחיר המינוי במועד החידוש האוטומטי כל עוד תוספת המחיר לא תעלה על 5 דולר למינוי חודשי או 50 דולר למינוי שנתי, ובכל מקרה לא יותר מ-50% מגובה המינוי המקומי. במקרים שבהם תוספת המחיר תחרוג מהסכומים הנקובים או מהקבוע בחקיקה מקומית, אפל לא תאפשר לאפליקציות לבצע חידוש אוטומטי של המנוי ללא הסכמה אקטיבית של המשתמש.

המהלך החדש מקל על המפתחים ומטיל אחריות מוגברת על המשתמשים שיידרשו לעקוב אחר המינויים והחידוש שלהם. באפל הסבירו את השינוי כצעד שנועד למנוע מקרים שבהם המנויים מאבדים גישה למינוי לאפליקציה בלי שרצו בכך, משום שפספסו הודעה שבה נדרשו לחדש את הרשמתם. מעתה, משתמשים יקבלו התראה על עליה צפויה במחיר המינוי, אך אם בחרו מראש באפשרות של מנוי מתחדש אוטומטית, הם לא יידרשו לכל פעולה עבור המשך השימוש באפליקציה והמחיר החדש פשוט ייגבה מאמצעי התשלום שלהם.

אפל תאפשר למפתחי האפליקציות לעדכן את המחירים רק פעם בשנה, ובכך תמנע מאפליקציות זדוניות להעלות את התשלום שלהן מדי חודש. עם זאת, משתמשים שרשומים למספר אפליקציות בתשלום עלולים למצוא את עצמם בהדרגה משלמים סכומים גבוהים יותר.