רכישת iRobot על ידי אמזון תהפוך את אמזון לעוגן משמעותי בבתי משתמשים: לאמזון כבר יש יכולות משלה בתחום הבית החכם, עם הרמקולים החכמים Echo ומוצרי Ring לאבטחת הבית, והרכישה של איירובוט תאפשר לה לקחת את חזון הבית החכם צעד קדימה.
"ניכר שאמזון מושקעת רבות בעתיד הבית החכם", אמר האנליסט בריאן גסואלה מ-Raymond James והוסיף שעם עסקת הרכישה, אמזון מחזקת את המומחיות שלה בתחום. אמזון כבר הציגה רובוט חכם לבית, Astro, אך הוא זמין רק לקומץ משתמשים בהזמנה בלבד ויש לו פונקציונליות מוגבלת כפי שדווח ביאהו. הרכישה של איירובוט אמורה לספק לאמזון את היכולות שחסרות לה.
אמזון הודיעה על העסקה לרכישת איירובוט (iRobot), יצרנית שואבי האבק הרובוטיים רומבה (Roomba), בסוף השבוע, בעבור 1.7 מיליארד דולר. הדגם האחרון של איירובוט, הרומבה-j7, הוא בעל מצלמה קדמית מבוססת יכולות AI שבאמצעותן זוהו כבר כ-43 מיליון עצמים בבתי המשתמשים, כך דווח בוורג'. כמו כן, המכשירים האחרונים של איירובוט מצויידים גם בטכנולוגיית Smart Maps המאפשרת למפות את הבתים מבפנים, לתת שמות ולתייג חדרים, קומות ומדרגות ואף לפקוד על הרובוט לנקות חדר ספציפי מהמפה שנוצרה. את הגישה לכל המידע הזה אמזון תקבל באמצעות הרכישה.
הנתונים שיש לאיירובוט יפתחו את הדלת לאמזון לתוך בתי משתמשים רבים ויאפשרו לחברה לחבר את הנקודות ולנצח על תזמורת של מוצרי בית חכם, שיוכלו לתקשר ולספק חוויית משתמש ברמה אחרת. עוד יתאפשר לאמזון כמשווקת להבין את המבנה הבית, לזהות חפצים חסרים או את אורח החיים של המשתמשים. מידע כמו גודל הבית שעשוי להעיד על יכולת כלכלית, המצאות של צעצועים שעשויה לספק מידע על מבנה התא המשפחתי יוכלו לספק מידע בעל ערך למשווקים כמו אמזון לפי בלומברג, שיוכלו לטרגט בדיוק רב יותר את הקהל ולהציע מוצרים לבית.
מילת המפתח לפי הוורג' היא הקשר (קונטקסט): הדאטה מבוסס AI מספק יכולת טובה יותר למכשירים הביתיים לשתף מידע ולבצע משימות ללא צורך לתכנת כל אחת מהן או להפעיל מפורשות את התכונות. בשביל שהבית יהפוך לחכם יותר, המשתמשים ייאלצו לאפשר גישה לשיתוף המידע אודותיהם, עם מספר גדל והולך של מכשירים, מה שעשוי לעורר חשש ובצדק לפרטיותם וטובתם האישית. יש לציין כי למשתמשי איירובוט יש אפשרות לכבות את האפשרות לאיסוף ושיתוף מידע על בתיהם על ידי שואבי האבק הרובוטיים.